WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: leon
Sob 04 Lip, 2009
Napinacz rozrzadu
Autor Wiadomość
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009   

metalbeast z tego co pamietam to pisales gdzies ze lancuszek masz na granicy wyczerpania juz, to moze byc przyczyna, ale napinacz tez zawsze warto sprawdzic, powinienes miec na srodku otwor, jak nie to powinna byc tam czarna zaslepka, jesli tego tez nie ma to nie wiem o co tam chodzi... zrob jakas fotke to zobaczymy co to za cudo :) a napinac lancuszka recznie sie nie powinno... no i slizgacze... rzecz w tym ze najbardziej zuzywa sie ten od strony napinacza i to wlasnie w miejscu w ktorym napinacz go dociska do lancucha i stan slizgacza w tym miejscu da sie sprawdzic tylko rozkladajac caly dol na czesci (tak jak ja do wymiany) albo zdejmujac walek dolotowy i przyswiecic sobie latareczka :)
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lip, 2009   

no jeszcze parę milimetrów do granicznego zużycia mu brakowało. Wkrótce dłubne w moto i zobaczę co tam się dzieje, bo może jakieś przesłuchy mam... Przy okazji zrobię fotki, to zobaczysz co z tym napinaczem.
Piszesz że nie nalezy napinać ręcznie, ale skoro do demontażu luzujemy naciąg, to chyba przy montażu trzeba coś podkręcić?
Kurcze, przydała by się na forum instrukcja wymiany łańcuszka, razem z tymi wszystkimi czynnościami z napinaczem itd. Chętnie bym sam to zrobił, ale do końca nie wiem jak, więc pytam, a w razie potrzeby jeszcze obeznanego kolegę poproszę.
 
 
Tomotini
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lip, 2009   

Napinacz pięknie się wysuwa i ani troszkę się nie zacina!!! w poniedziałek ściągne ta pokrywe to zobacze co go tam moze jeszcze boleć!!!
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 05 Lip, 2009   

metalbeast - Nie nie nie, napinacz jest wysowany przez sprezyne, wyciagajac go muszisz cofnac napinacz zeby zmniejszyc naprezenia na srobach (wyciagajac ciagle musisz trzymac ta tej srobie wkretak w tej samej pozycji), jak juz go wyjmiesz tyciagasz srobokret i napinacz sie wysunie (sroba sama sie odkreci), sprawdzasz kilka razy czy napinacz sie nie zacina w czasie wysowania (znowu skrecasz srobokretem i puszczasz, recznie nie wcisniesz napinacza)... i jesli wszystko jest ok to znowu wkrecasz srobe, montujesz napinacz i wyciagasz srobokret a napinacz sam odpowiednio naciagnie łancuch... w twoim przypadku stawiam jednak na slizgacz albo nierownomierne wyciagniecie lancuszka rozrzadu... ale o tym bedzie mozna gadac jak zdecydujesz sie zajzec w rozrzad.

Tomotini przygotuj sobie odrazu szczelinomierz (przynajmniej z listkami 0,05 i 0,10 choc najlepiej od 0,01 co 0,01) i sowmiarke minimum 16cm.
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
Lemon 



Wiek: 39
Dołączył: 06 Lis 2007
Pochwał: 1
Posty: 1214
Skąd: 0-61
Wysłany: Nie 05 Lip, 2009   

metalbeast napisał/a:
Kurcze, przydała by się na forum instrukcja wymiany łańcuszka, razem z tymi wszystkimi czynnościami z napinaczem itd.


czytać przyklejone :kwasny: .. wątek 'łańcuszkowo-ślizgaczowo-napinaczowy' tworzy sie właśnie dzięki demon'owi
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=3454
_________________
pozdrawiam- Juli(an)
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 05 Lip, 2009   

tylko brakuje mi czasu na pelne opracowanie tematu... no i tak jak przewidywalem w trakcie prac zabraklo czasu na foty wiec jak ktos ma fotki silnikowe to chetnie wezme i poopisuje odpowiednio co i jak :) a tak przy okazji... moj GSik juz lata jak szalony :D
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
terathoma
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009   Nieszczęsny napinacz

Witam wszystkich forumowiczów.

przymierzam sie do zakupu gs'a w najbliższych dniach. TEJ sztuki konkretnie. Niemal pewne jest ze od razu bedzie do dłubania napinacz rozrządu. Próbowałem zorientowac się w sytuacji i tu dochodzimy do sedna: Gdzie dostac takowy napinacz? do tej pory nie udało mi sie go znaleźć.

Wszelkie inne uwagi na temat tego motocykla mile widziane

Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

no i zechciałem dłubnąć swoje moto, bo po ostatniej przejażdżce w prawdzie nie dzwoni nic, ale kiedy zejdzie z obrotów słychać stuki, które wpływają na równą (a raczej jej brak) pracę silnika.
Jeśli da się to opisać, wyglada to tad: dż dż dż dżłup wr Dż dż dż dż :))) Stuk jest głuchy i stawiam na łańcuszek.
W którymś temacie przeczytałem też coś o zębatce rozrusznika, która lubi się luzować, niestety ostatnio przy zimnym rozruchu słychać trzask, więc to obstawiam w drugiej kolejności (nie wiem na ile ta zębatka może mieć wpływ na prace silnika na wolnych obrotach).
Moto już się prosi o serwis bo wczoraj w drodze powrotnej ten dźwięk na wolnych obr. słyszałem nawet w kasku, choć inni twierdzili że przecież normalnie chodzi ;/

rozpisałem się, ale do tematu:
tak wygląda opisany przezemnie wcześniej napinacz

no i co ja mam z nim cholera zrobić?? nie ma gdzie włożyć śrubokręta by go wyjąć.
 
 
duraj
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

Zdejmujesz bak, gaźniki i wtedy możesz go wykrecić ampulami. Wątpie ze z nim coś zrobisz bo on jest chyba samonapinajacy sie (poprawcie mnie jesli sie myle).
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

ok, to, że doieram się do pokrywy zaworów to wiem, nie jestem pewny czy musze zrzucić gaźniki? wiele przy nich roboty nie ma, bo chyba tylko linki odpinam?
Co do napinacza, to jeśli go zdejmę, będzie można go założyć spowrotem? Wiem jak zdiagnozować napinacz ze śrubką - przeczytalem tu na forum, ale nie wiem jak się zabrać za ten.
No cóż, tak czy inaczej bebechy zrzucić muszę by sprawdzić co się tam dzieje.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

Twój napinacz też ma śrubę napinajaca spręzyne. Otwór tej sruby jest ukryty pod zaslepka przyklejoną do pokrywki (nieoryginalnie). wystarczy , ze odkręcisz dwa małe wkręty i zdejmiesz pokrywke napinacza by zobaczyc jego budowę.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

chodzi o te dwa wkręty na krzyżak ? Ale nie jestem pewny czy najpierw odkręcić cały napinacz jak sugeruje duraj, czy może najpierw zabrać się za te krzyżaki? no i jeśli zdejmę pokrywkę, to przytrzymuję śrubę napinającą wkrętakiem, i odkręcam napinacz od cylindra?


-----

No i już po operacji. 4h roboty i wszystko jasne ;)
Napinacz jest ok, płynnie pracuje i napina.
Ślizgi są w bardzo dobrym stanie. Ten od strony wydechu nie wykazjue śladu zużycia. Jego powierzchnia jest gładka i nie ma śladu po szurającym po nim łańcuchu. Tego od strony dolotu nie idzie zdiagnozować, bez rozebrania rozrządu, lecz przypuszczam, że jest w tak samo dobrym stanie, bo udalo mi się cośtam dojrzeć świecąc latarką i jego powierzchnia jest tak samo gładka.
Łańcuszek ma dokładnie 155,5mm (na 21 pin) a nie jak pisałem wcześniej. Poprostu mierzyłem wtedy linijką,a teraz suwmiarką od osi 1 pinu do osi 21ego.

tak wygląda napięcie łańcuszka

przy okazji sprawdziłem jak się pokrywają znaki na wałkach i na tym pod deklem (RT | )

wszystko gra, ale zobaczcie co znalazłem pod deklem!

dziwne to troche, bo w serwisówce mam to inaczej wszystko narysowane.

Mało tego, zobaczcie na gaźniki:

temat o moich gaźnikach będziemy kontunuować tu: http://www.forum.gs500.pl...BCniki&start=45

co do rozrządu, wszystko wydaje się być w normie, wiec nie mam pojęcia co mi tak nagle zaczęło na wolnych obrotach stukać. Napewno nie jest to łańcuszek, który jest napięty tak samo, niezależnie czy zakręcę silnikiem w przód czy w tył.
Nie wiem też co może delikatnie dzwonić przy około 5k obr... podpowiedzcie mi, gdzie dalej mam szukać. Luzy na zaworach 06 , tylko jeden wydechowy ma 0,8
Pojawił się luz na boki na wałku dolotowym, ale nie sądzę, aby to on tak pukał (jest minimalny i trudno wyczuć).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.