Otwarty przez: leon Sob 04 Lip, 2009 |
Napinacz rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Sro 01 Lip, 2009 Napinacz rozrządu
|
|
|
czesc mam wyciek oleju z pod napinacza rozrzadu i mam co do tago pytanie czy tam jest oring czy uszczelka? I czy mozna owe uszczelnienie kupic osobno i jaki koszt? |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 01 Lip, 2009
|
|
|
kysa275 napisał/a: | oring czy uszczelka? |
Uszczelka
kysa275 napisał/a: | I czy mozna owe uszczelnienie kupic osobno |
Wszytsko się da kupić.
Zawsze można też wyciąc uszczelkę na wzór starej. |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Sro 01 Lip, 2009
|
|
|
I jeszcze jedno pytanie czy podczas wyciagania napinacza moze cos sie posypac do srodka silnika. Pytam by uniknac rozbierania calego silnika. |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 01 Lip, 2009
|
|
|
Na twoim miejscu zdjąłbym jeszcze pokrywę zaworów co by mieć wgląd czy się rozrząd przypadkiem nie przestwił- zaznaczyć sobie punkcik na łańcuszki u na zębatce wałka.
Najlepiej żeby wałek był w pozycji wyluzowanej. |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Sro 01 Lip, 2009
|
|
|
ok dzieki wielkie za pomoc. Pokrywe zaworow tez bede zdejmowal bo sie zaczyna pocic a jak robic to juz wszystko. Powinienem juz bez problemu sobie poradzic. |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 01 Lip, 2009
|
|
|
jak juz zdejmiesz pokrywe zaworow to wyciagnij tez slizgacz lancuszka rozrzadu od strony wydechu, jesli bedzie dosc mocno zuzyty to znaczy ze trzeba sie szybko zajac tym od strony dolotu bo bedziesz mial takie nieprzyjemnosci jak ja sprawdz tez przy okazji dlugosc lancuszka (max 158mm pomiedzy 15 pinami)... sprawdz luzy zaworowe... zmierz luzy osiowe walkow rozrzadu pamietaj zeby przy wyciaganiu napinacza najpierw wkrecic srodkowa srobe (plaski srubokret, zgodnie z ruchem wskazowek zegara), zakladajac spowrotem napinacz tez musi byc skrecony, dopiero po jego montazu puszczasz srobe zeby lancuszek sie naciagnal... sprawdz tez czy napinacz sie nie zacina podczas wysowania. |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2009
|
|
|
Polecam tez poczytać serwisówkę przed rozpoczęciem prac. |
|
|
|
|
Endrju [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2009
|
|
|
demondemidi napisał/a: | (max 158mm pomiedzy 15 pinami) |
Z tego co wiem to pomiędzy 21 pinami. |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2009
|
|
|
powiem tak kupilem tego gs500 jakies 2 tygodnie i byly wlasciciel jakies 1000km przed sprzedarza wymienial lancuch rozrzadu,3 zawory i stopki z walkow(mam wszystkie stare czesci) tylko zrobil to troche nie udolnie ze zaczelo ciec z pod napinacza i pocic z pod pokrywy zaworow a ja teras chce to po nim poprawic |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
|
|
|
|
Tomotini [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009 Czy jest mozliwość zablokowania Napinacza??
|
|
|
Chcę sprawdzić czy łańcuszek rozrządu jest juz naciagnięty słyszałem że jest mozliwość zablokowania napinacza w celu oględzin jego wysunięcia!!! Bo gdy by był całkowicie wysunięty to łańcuszek do wymiany bo już Mnie denerwuje to stukanie podczas schodzenia z obrotów..... |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009
|
|
|
maksymalne wysuniecie napinacza wcale nie musi oznaczac koniecznosci wymiany łancuszka, takie rzeczy sprawdza sie po zdjeciu pokrywy rozrzadu, bo łancuszek mozesz miec jeszcze zjadliwy a za to mogl ci sie skonczyc slizgacz lancuszka (tak jak u mnie)... moj lancuszek mial jeszcze 2 mm do granicznych 158mm a latal jak "żyd po pustym sklepie" wlasnie z powodu wykonczonego slizgacza... podstawa sprawdzenia stanu rozrzadu jest zdjecie pokrywy i zmierzenie lancuszka pomiedzy 21 pinami, jesli jest mniej niz 158mm to blokujesz srubokretem napinacz i go wykrecasz (wkladasz plaski srubokret w otwor na srodku napinacza i przez caly czas demontazu trzymasz w tej samej pozycji, oczywiscie musisz nim trafic w srube), jesli lancuszek sie jeszcze nie skonczyl a napinacz jest wyciagniety na maxa to czeka cie nieprzyjemna operacja wymiany slizgaczy... ale moze sie tez okazac ze poprostu napinacz ci sie zablokowal... wszystko da sie dosc latwo zweryfikowac |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
Tomotini [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009
|
|
|
Kurcze sprawdziłem teraz napinacz i ma on 9mm możliwości wysunięcia... Hmm... no to teraz pewnie pasuje to od góry ogladnąć!!! A w GS-ie istnieje łańcuszek sprzęgłowy tak jak w moich porzednich motocyklach MZ?? |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009
|
|
|
a sprawdziles czy sie nie zacina podczas wysowania? a tak czy inaczej pokrywa nierzadu znika i sprawdzasz zawory, luzy osiowe na walkach i lancuszek a łancuszek sprzeglowy nie wystepuje... a tak teraz pomyslalem ze skoro napinacz ma jeszcze 9 mm to teoretycznie lancuszek jest jeszcze ok, wiec przyczyna moze byc jednak cos innego... |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009
|
|
|
a ja mam jakiś dziwny ten napinacz, bo po środku nie ma żadnego miejsca na śrubkę, czy jakiejś zaślepki. Poprostu są tylko dwie śruby które go mocują do głowicy.
I co teraz? bo dzwoni mi przy hamowaniu silnikiem, niby jest napięty, niby ślizgi ok, ale warto by go wyjąć i sprawdzić.
zakładając, że miałbym tą śrubkę do regulacji napinacza - piszesz, że kręcąc w prawo luzujemy go, a w lewo napinamy? mogłbym ręcznie napiąć łańcuszek?
Jak silkik kręci się do przodu (podczas jazdy) łańcuszek jest napięty, ale kiedy zakrecę kołem lekko w tył (jak przy hamowaniu silnikiem-koło popycha silnik), łańcuszek robi się mocno luźny. |
|
|
|
|
|