WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przelaczenie na rezerwe podczas jazdy - stuki
Autor Wiadomość
kolo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Maj, 2011   Przełączenie na rezerwe podczas jazdy - stuki

Siemka

Jechałem sobie dzisiaj za miasto i tak przy 120km/h moto przestało przyspieszać a gdy dodawałem gazu to szarpało. Więc normalnie trzeba było przełączyć się na rezerwę :D
Zanim jednak znalazłem kranik to prędkość zmalała ze 100km/h do ok 70km/h. Przełączyłem się lecz silnik zachowywał się już tak jakby nie dostał paliwa a tylko koło go napędzało więc redukowałem biegi a obroty spadały. Dopiero po niedługim czasie jak miałem ok 50km/h albo i 40 nie patrzyłem to zrywami lekkimi zaczął ciągnąć. Po przejechaniu ok 50-100m już było wszystko ok.
Gdy dojechałem na miejsce na postoju słychać było wyraźnie stuki od silnika. Praktycznie kilka ciągłych stuków i przerwa kilka sek i znowu. Były to w miarę regularne odstępy czasu. Zgasiłem moto i poszedłem załatwić to co musiałem. po niecałych 30minutach odpalam go i stuki zniknęły. Wróciłem do domu i już takie stuki nie występowały.

Moje pytanie to: Co mogło spowodować takie stuki - czy to wina tego że silnik już nie dostawał wcale paliwa czy to okresowe stuki związane z tymi poprzecznymi luzami wałka o jakich jest czasami mowa?
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011   

raczej wałki rozrządu, występuje często tylko po nagrzaniu.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011   

kolo napisał/a:
Zgasiłem moto i poszedłem załatwić to co musiałem. po niecałych 30minutach odpalam go i stuki zniknęły. Wróciłem do domu i już takie stuki nie występowały

na rezerwie odpalałes?

mozliwe ze węzyk od rezerwy masz gdzieś zapchany albo zagięty i waha wolno spływała po przełączeniu kranika.i stąd moze to spalanie stukowe.

jechałes zaczeło szarpać wiec na res a ze mało wachy dawało mozliwe ze nie równo na gaziory wiec 1 gazior sie w miare napełnił a drógi nie a obroty obrotami wiec iskra w 1 cyl paliła mieszanke a w drógim może miała za malo tej mieszanki

tak jakos mi sie tak wnioskuje :P
może wypisuje głupoty ale jakbym ja miał takie coś to od weżyków bym zaczoł szukac przyczyny.

ps.może filtr paliwa przy samym dole jest zajechany syfem i tez malo wachy przelatuje przez niego
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
kolo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Maj, 2011   

nie no wszystko jest ok ale napisalem ze zanim znalazlem pod łapą kranik to minęło troche czasu i od kranika w dół wypaliła się cała waha a zanim sie wszystko zalało jak przekreciłem to też kilka sek musiało chyba upłynąc :hyhy:
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011   

Cytat:
Praktycznie kilka ciągłych stuków i przerwa kilka sek i znowu.


90% wałki rozrządu.
Na zimnym siedzą dość ciasno, później w wyniku rozszerzalności temperaturowej luz się zwiększa i zaczyna postukiwać. Chcesz mieć pewność - zalej do pełna, przykatuj troche (z 30-40 km ostrzejszej jazdy) później gdzieś się zatrzymaj i posłuchaj silnika na wolnych obrotach.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
Ostatnio zmieniony przez Pawlus Sro 25 Maj, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kolo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Maj, 2011   

co zalać do pełna? Bak?
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

no raczej, żebyś nie musiał po drodze znowu na rezerwe przełączać
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
kolo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

aaa to nie trzeba do pełna :P już zalałem za 30zł ;)
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

Pawlus napisał/a:
Na zimnym siedzą dość ciasno, później w wyniku rozszerzalności temperaturowej luz się zwiększa i zaczyna postukiwać.


Hmm.... A ja zawsze myślałem, że pod wpływem temperatury stal się rozszerza, czyli chyba luzy powinny się zmniejszać, prawda?
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

Nie wiem konretnie od czego to zalezy, ale miałem styczność z GS'em w którym wałki zaczynały stukać właśnie po mocniejszym rozgrzaniu silnika, a na zimnym to nie występowało.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
kolo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

Dzisiaj biorę moto, odpalam i pracuje normalnie. Po przejechaniu 2km również normalnie. po ok 3km na postoju słyszę takie nieregularne stuki :kwasny:
I tak cały czas stukało. Zrobiłem może z 10km i dalej stuka. Dojechałem na taki ośrodek wypoczynkowy, zgasiłem moto i poszedłem. Po 30min idę z kumplem zapalić i posłuchać czy stuka dalej. Zapalam a on pracuje idealnie. Te stuki są wyraźnie słyszalne tak jakby ktoś młotkiem jakim uderzał nie na siłę ale tak lekko z wyczuciem. Wracam do domu - nie oszczędzając moto ok 8k obrotów czasami było i cisza - nic nie stuka. Może ktoś mi powiedzieć co to może tak stukać bo boję się trochę jeździć żeby silnika nie spierdolić :kwasny:
 
 
dawo16b
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

Kij z tym... u mnie też czasami coś stuka i mam to daleko... moto ładnie mi śmiga pod każdym względem, a to, że czasami coś tam popyka to już nawet nie zwracam uwagi.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

Może to sprzęgiełko rozrusznika? Ja tego problemu nie mam, ale kilka osób na forum też się skarżyło na stuki i to było to, więc może sprawdź. Jest podwieszony temat z opisem jak to zrobić.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
kolo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

a od czego zalezy ze stuka tylko jak jest niedogrzany? Jak jest zimny ok, jak jest dobrze nagrzany ok ale jak jest lekko zagrzany to stuka :/

i dodam ze to mi sie pojawiło niedawno - dopiero 2 raz mi się takie stuki przytrafiły w ciągu ostatnich dwóch jazd, poprzednia jazda również podobne objawy - zaczyna stukać jak zaczyna się nagrzewać i ustaje jak się zgasi silnik i zapali ponownie po kilku minutach.
Ostatnio zmieniony przez kolo Pią 27 Maj, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

Poszukaj na forum również tematu o kole magnesowym, są tam elementy, które czasami się wykręcają i luzują i stukają lub trą może tu jest problem.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.