Przelaczenie na rezerwe podczas jazdy - stuki |
Autor |
Wiadomość |
kolo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011 Przełączenie na rezerwe podczas jazdy - stuki
|
|
|
Siemka
Jechałem sobie dzisiaj za miasto i tak przy 120km/h moto przestało przyspieszać a gdy dodawałem gazu to szarpało. Więc normalnie trzeba było przełączyć się na rezerwę
Zanim jednak znalazłem kranik to prędkość zmalała ze 100km/h do ok 70km/h. Przełączyłem się lecz silnik zachowywał się już tak jakby nie dostał paliwa a tylko koło go napędzało więc redukowałem biegi a obroty spadały. Dopiero po niedługim czasie jak miałem ok 50km/h albo i 40 nie patrzyłem to zrywami lekkimi zaczął ciągnąć. Po przejechaniu ok 50-100m już było wszystko ok.
Gdy dojechałem na miejsce na postoju słychać było wyraźnie stuki od silnika. Praktycznie kilka ciągłych stuków i przerwa kilka sek i znowu. Były to w miarę regularne odstępy czasu. Zgasiłem moto i poszedłem załatwić to co musiałem. po niecałych 30minutach odpalam go i stuki zniknęły. Wróciłem do domu i już takie stuki nie występowały.
Moje pytanie to: Co mogło spowodować takie stuki - czy to wina tego że silnik już nie dostawał wcale paliwa czy to okresowe stuki związane z tymi poprzecznymi luzami wałka o jakich jest czasami mowa? |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011
|
|
|
raczej wałki rozrządu, występuje często tylko po nagrzaniu. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011
|
|
|
kolo napisał/a: | Zgasiłem moto i poszedłem załatwić to co musiałem. po niecałych 30minutach odpalam go i stuki zniknęły. Wróciłem do domu i już takie stuki nie występowały |
na rezerwie odpalałes?
mozliwe ze węzyk od rezerwy masz gdzieś zapchany albo zagięty i waha wolno spływała po przełączeniu kranika.i stąd moze to spalanie stukowe.
jechałes zaczeło szarpać wiec na res a ze mało wachy dawało mozliwe ze nie równo na gaziory wiec 1 gazior sie w miare napełnił a drógi nie a obroty obrotami wiec iskra w 1 cyl paliła mieszanke a w drógim może miała za malo tej mieszanki
tak jakos mi sie tak wnioskuje
może wypisuje głupoty ale jakbym ja miał takie coś to od weżyków bym zaczoł szukac przyczyny.
ps.może filtr paliwa przy samym dole jest zajechany syfem i tez malo wachy przelatuje przez niego |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
kolo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011
|
|
|
nie no wszystko jest ok ale napisalem ze zanim znalazlem pod łapą kranik to minęło troche czasu i od kranika w dół wypaliła się cała waha a zanim sie wszystko zalało jak przekreciłem to też kilka sek musiało chyba upłynąc |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011
|
|
|
Cytat: | Praktycznie kilka ciągłych stuków i przerwa kilka sek i znowu. |
90% wałki rozrządu.
Na zimnym siedzą dość ciasno, później w wyniku rozszerzalności temperaturowej luz się zwiększa i zaczyna postukiwać. Chcesz mieć pewność - zalej do pełna, przykatuj troche (z 30-40 km ostrzejszej jazdy) później gdzieś się zatrzymaj i posłuchaj silnika na wolnych obrotach. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
Ostatnio zmieniony przez Pawlus Sro 25 Maj, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kolo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011
|
|
|
co zalać do pełna? Bak? |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011
|
|
|
no raczej, żebyś nie musiał po drodze znowu na rezerwe przełączać |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
kolo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011
|
|
|
aaa to nie trzeba do pełna już zalałem za 30zł |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011
|
|
|
Pawlus napisał/a: | Na zimnym siedzą dość ciasno, później w wyniku rozszerzalności temperaturowej luz się zwiększa i zaczyna postukiwać. |
Hmm.... A ja zawsze myślałem, że pod wpływem temperatury stal się rozszerza, czyli chyba luzy powinny się zmniejszać, prawda? |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011
|
|
|
Nie wiem konretnie od czego to zalezy, ale miałem styczność z GS'em w którym wałki zaczynały stukać właśnie po mocniejszym rozgrzaniu silnika, a na zimnym to nie występowało. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
kolo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011
|
|
|
Dzisiaj biorę moto, odpalam i pracuje normalnie. Po przejechaniu 2km również normalnie. po ok 3km na postoju słyszę takie nieregularne stuki
I tak cały czas stukało. Zrobiłem może z 10km i dalej stuka. Dojechałem na taki ośrodek wypoczynkowy, zgasiłem moto i poszedłem. Po 30min idę z kumplem zapalić i posłuchać czy stuka dalej. Zapalam a on pracuje idealnie. Te stuki są wyraźnie słyszalne tak jakby ktoś młotkiem jakim uderzał nie na siłę ale tak lekko z wyczuciem. Wracam do domu - nie oszczędzając moto ok 8k obrotów czasami było i cisza - nic nie stuka. Może ktoś mi powiedzieć co to może tak stukać bo boję się trochę jeździć żeby silnika nie spierdolić |
|
|
|
|
dawo16b [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011
|
|
|
Kij z tym... u mnie też czasami coś stuka i mam to daleko... moto ładnie mi śmiga pod każdym względem, a to, że czasami coś tam popyka to już nawet nie zwracam uwagi. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011
|
|
|
Może to sprzęgiełko rozrusznika? Ja tego problemu nie mam, ale kilka osób na forum też się skarżyło na stuki i to było to, więc może sprawdź. Jest podwieszony temat z opisem jak to zrobić. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
kolo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011
|
|
|
a od czego zalezy ze stuka tylko jak jest niedogrzany? Jak jest zimny ok, jak jest dobrze nagrzany ok ale jak jest lekko zagrzany to stuka
i dodam ze to mi sie pojawiło niedawno - dopiero 2 raz mi się takie stuki przytrafiły w ciągu ostatnich dwóch jazd, poprzednia jazda również podobne objawy - zaczyna stukać jak zaczyna się nagrzewać i ustaje jak się zgasi silnik i zapali ponownie po kilku minutach. |
Ostatnio zmieniony przez kolo Pią 27 Maj, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011
|
|
|
Poszukaj na forum również tematu o kole magnesowym, są tam elementy, które czasami się wykręcają i luzują i stukają lub trą może tu jest problem. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
|