Wymiana napedu |
Autor |
Wiadomość |
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
Panowie jest już temat o narzędziach warsztatowych, więc proponuję tam przenieść tą dyskusję bo zbytnio odbiegamy od tematu. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
witam zebatki zalozone ale nie potrafie zalozyc tej spinki a raczejtego co jest pod spinka trzeba w to mlotkikem uderzyc czy jak? |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
Ja nabiłem lekko młotkiem przez śrubokręt jeżeli masz na myśli tą zapinkę od łańcucha. Zwróć uwagę tylko w jakim kierunku jest zapinka bo to ma znaczenie. |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
mam na myśli to:
ten element który jest na górze z napisem did
ps mój łańcuch ma 112 ogniw nie jest za długi bo taki mi się wydaje? |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
Ale to jest zakuwka, a nie zapinka. Po założeniu na drugi elementy musisz zagnieść sworznie. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
kurcze ja mam takie coś dokładnie:
mam tą bazę 4 o ringi ten zatrzask jakby i tą suwkę taką
przy czym nie wiem jak to wbić jedno w drugie? uderzyć młotkiem? to chyba nie bardzo bo będę bił po tych sworzniach a poza tym łańcuch jest luźny więc nie wiem czy do tego jest jakiś przyrząd potrzebny specjalny? |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
No to masz zapinkę Lekko puknij przez płaski śrubokręt i wejdzie
Tylko sprawdź w która stronę zakładasz ta zapinkę bo to ma znaczenie.
|
Ostatnio zmieniony przez Machu Pią 08 Mar, 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
affectpct, na tą część z bolcami zakładasz po X-ringu, następnie wkładasz na to końce łańcucha, teraz możesz je docisnąć do końca np. kombinekrami, dale kolejne X-Ringi, drugą blachę i na koniec wkładasz zapinkę w kierunku, w którym obraca się łańcuch (czyli jeśli byś miał zapinkę na górze wahacza, to zamknięta część zapinki w stronę silnika, a otwarta w stronę tyłu moto) |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
daje 1
potem 2
potem łańcuch
potem 3
potem 4
i 5
tylko nie potrafie połączyć 1,2, łańcuch, 3 z 4
Trzeba to zacisnąć czy mocno uderzyć czy jeszcze inaczej? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
Musisz ścisnąć zespół ogniwa łączącego tak aby rowki sworzni wystawały ponad płytkę. Dopiero wtedy przekładasz zapinkę przez sworzeń i dopychasz na drugi sworzeń (zatrzaskujesz). Otwarta strona zapinki ma być skierowana w stronę przeciwną do kierunku ruchu łańcucha, gdyż inaczej mogłaby zostać zsunięta podczas jazdy. |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
a w jaki sposób to ścisnąć ma ktoś jakieś pomysły?
a co do tego że mój łańcuch ma 112 ogniw?
wygląda to nieciekawie ale jeszcze nie było to regulowane:
[img][/img] |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
affectpct napisał/a: |
a co do tego że mój łańcuch ma 112 ogniw?
|
1 strona wstecz w tym temacie wyodrębniłem 3 wypowiedzi na ten temat. |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
dobra sory za mały spam już chyba wiem jak to ugryźć poczytałem forum jeszcze
w jednym temacie wyczytałem że od 89 do 92 112 ogniw
a od 93 niby 110 ale nie ważne jutro zobaczę na czym stoję dzięki wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013
|
|
|
A żeby nie było problemów z odkręcaniem śrub zębatki to klucz dynamometryczny + klej na gwinty. Nie tylko porządny zestaw kluczy do odkręcania, ale też coś odpowiedniego do skręcania. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
spectraBlue [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Kwi, 2013
|
|
|
Potrzebuje pomocy w doborze napędu. Chciałbym się was zapytać, czy istnieje w internecie kalkulator napędu do gsa? Chciałbym złożyć napęd z jak największym momentem myślałem nad 15/41 ale nie wiem jaki łańcuch do tego dobrać 110 czy 112 pomóżcie ;C |
|
|
|
|
|