WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana napedu
Autor Wiadomość
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Paź, 2010   Wymiana napędu

Szukałem, szukałem i ku mojemu zaskoczeniu nie znalazłem konkretnego tematu dotyczącego wymiany zestawu napędowego, więc sam go zakładam. Była ta kwestia poruszana w temacie o naciągu łańcucha, ale to jednak trochę co innego.

Na nowy sezon chcę założyć nowy zestaw i obecnie przymierzam się do zakupu, czytam, sprawdzam itp. Mam kilka pytań i wątpliwości.

1) GS jest z 95 r. Z tego co wyczytałem, to można założyć zarówno łańcuch 110 ogniw jak i 112 ogniw. Czy te łańcuchy są różnej długości? Chyba nie bardzo miałoby to sens... Domyślam się, że w łańcuchu 112 ogniwa są mniejsze niż w łańcuchu 110, ale ostateczna długość łańcuchów jest identyczna. Mam rację? Czy jest różnica w zachowaniu motocykla przy łańcuchu 110 a 112?

2) O co chodzi z łańcuchami otwartymi i zamkniętymi? Jaki lepiej kupić i czym się różni sposób instalacji napędu?

3) Jaki łańcuch DID jest najbardziej optymalny dla GS-a, biorąc pod uwagę współczynnik jakość/cena? Proszę o podanie konkretnego modelu. Domyślam się, że łańcuch za 500 zł jest w jakiś sposób lepszy od tego za 300 zł, tylko czy w motocyklu o takiej mocy i parametrach jak GS faktycznie będzie odczuwalna jakaś znacząca różnica? W sklepie, w którym byłem pogadać i zorientować się wstępnie w temacie, zasugerowali mi że przy motocyklu tej mocy nie ma potrzeby zakładania nic lepszego niż DID VX.

4) Czy miał ktoś do czynienia z zębatkami Access? Ten sklep o którym wspomniałem, składa zestawy z łańcuchów DID i zębatek tejże właśnie firmy Access. Domyślam się, że padną zaraz podpowiedzi "tylko SunStar", ale tu znów nasuwa mi się pytanie jak w poprzednim punkcie - czy w GS-ie różnica będzie wyczuwalna?

5) Rozważam założenie na przód zębatki 15 zamiast 16. Ma to sens? Czy jakaś zmiana będzie wyczuwalna? Chodzi mi głównie o lepsze przyspieszenie. Spadek V max mi nie przeszkadza, bo czy będzie to 170 czy 150 nie robi mi różnicy, i tak tyle nie jeżdżę. Jak zmienia się spalanie po założeniu niestandardowej zębatki z przodu?

6) Na koniec pytanie o firmę z netu "Italy Racing" - czy ktoś miał z nimi do czynienia? Patrząc tylko na komentarze z Allegro, to nie ma się do nich o co przyczepić, ale wolę spytać czy ktoś osobiście coś od nich kupował i jakie ma wrażenia. Mają bardzo atrakcyjne ceny napędów i nie tylko.
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Paź, 2010   

1. Wymiary ogniw są takie same. Różna jest długość łańcucha
2. Łańcuch otwarty trzeba samemu zakuć lub spiąć spinką, szybciej się go zakłada, ale spinka jest najsłabszym elementem łańcucha. Żeby założyć łańcuch zamknięty trzeba zdemontować wahacz, metoda bardziej pracochłonna ale pewniejsza. GS nie jest super sportem więc zakuwka w zupełności wystarcza.
3. Ja mam u siebie RK-Chain oringowy wzmacniany za coś ok 370zł,
4. Tylko SunStar :)
5. Mam u siebie 15 na przód, różnica jest taka jak w rowerze zmienisz przerzutkę z tyłu na większą. Rośnie elastyczność silnika i przyspieszenie. Polecam :)
6. U Yarccoma patrzyłeś? Ceny dobre, duży wybór, szybka wysyłka. http://www.motograty.com.pl/index.php
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 30 Paź, 2010   

Poszukaj sobie przygody Leona z gumą od majtek, która założył do GS-a.
Italy Racing - zamawiałem lusterka i przesyłka bez ziemniaków przyszła.
_________________
www.gs500.pl
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 30 Paź, 2010   

Co do zębatki, to przednia musi być twardsza, mocniejsza gdyż sa na niej wieksze obciążenia, współpracuje z wieloklinem wałka zdawczego na ktorym są duże siły. W zwiazku z tym skoro napęd wymienia sie z obiema zebatkami tylnia nie musi być równia dobra co przednia.

Nie chodzi o "wyczuwalność" różnicy w jakości tych podzespołów a odporność na zużycie tylko i wyłącznie a to już zależy ile masz zamiar jezdzić tym motocyklem, czy ma on być docelowy czy przejściowy.
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 30 Paź, 2010   

Niekiedy warto rozważyć też wymianę przedniej zębatki mniej więcej w połowie żywotności łańcucha, przedłuży to żywotność całego zestawu.

Podobno zębatki JT też są dobrej jakości, a tańsze od Sunstara.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Paulo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Paź, 2010   

Zaskoczyłeś mnie tmi :) Czeka mnie teraz w zimę wymiana całego zestawu (tak, niestety moto kupiłem z padaką...) i zamierzam kupić coś porządnego. Ale nie wiedziałem tego o wymianie przedniej zębatki. No na pewno z czystej logiki wynika że na tyle samo kilometrów przewiniętego łańcucha wykonuje więcej obrotów niż tylna, ale nie sądziłem, że ma to aż takie znaczenie. Sprawdziłeś to sam może? :oczami:
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 30 Paź, 2010   

Ogólnie jest to opinia zasłyszana i sam tego nie sprawdzałem jednak kolega w CB zastosował taki manewr i zmienił przednią zębatkę na nową, stara zębatka była już bardzo mocno zjechana do tego stopnia, że wycierała już boki łańcucha, niszczyła uszczelnienia i słychać było stuki, łańcuch wymagał coraz częstszego naciągania. Jednym słowem: agonia zestawu. Z tego co mi mówił to przejechał od tamtej pory około 3000 km i nie musiał nawet naciągać łańcucha. Dlatego jestem ciekaw jak na żywotność łańcucha wpłynęłaby zmiana przedniej zębatki zanim ta zaczęłaby niszczyć łańcuch.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 30 Paź, 2010   

Ja u siebie np. z przodu mam AFAM a na tył JT. Jak sie przednią kupi duża twardsza niż tylnia to nie bedzie potrzeby wymiany w połowie przebiegu a cały napęd bedzie sie równomiernie zużywał. Jak przód skończy sie w połowie naciągu to napewno juz zdąży nadszarpność żywotnościa napedu wiec lepiej temu zapobiec.
 
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Paź, 2010   

kruk
jak chcesz to daj namiar co chcesz to Ci z larsona wezme ze znizkami warsztatowymi:)

ja w gs mialem rk wzmocniony za chyba niecale 250 zl i zmieniony o jeden zab zdawcza i roznica byla :)
 
 
Paulo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Paź, 2010   

He he też będę się mógł odezwać jak będę wymieniał? ;P
Special, to znaczy rozumiem, że zmieniłeś z 16T na 15T? Gdzieś pisało że zwiększa się przez to spalanie moto, ale ma większą elastyczność i przyspieszenie... :) A jak Twoje odczucia?
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Paź, 2010   

zmienialem na 15 co do spalania to niewidoczna roznica ale osiagni przyspieszenie odczuwalne:)
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Paź, 2010   

na dzien dzisiejszy smigam sprzetem dla ktorego bak paliwa to godzina dobrej jazdy:) nigdy nie zwracalem uwagi na spalanie dlatego ze zawsze ile wlejesz tyle spalisz:)
moj gs na 15 tak i tak 190 lecial:)
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Paź, 2010   

Kat napisał/a:
Wymiary ogniw są takie same. Różna jest długość łańcucha

Okej... W takim razie proszę o wyjaśnienie jak to możliwe, że pasują łańcuchy o różnej długości. Serio nie kumam tego. To tak jakbym nosił buty rozmiar 41, ale 43 też by mi pasowały. :) Mając wybór między 110 a 112 ogniw, co lepiej założyć?

jacek napisał/a:
Co do zębatki, to przednia musi być twardsza, mocniejsza

Tylko jak mam sprawdzić jaką twardość mają zębatki poszczególnych producentów?

Paulo napisał/a:
He he zatem chyba się skuszę :P

Ja właściwie też już jestem zdecydowany do przejścia na 15 zębów po zachęcających opiniach Kata i Speciala. :)
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Lis, 2010   

Nowy łańcuch 112 po założeniu jest od razu w połowie naciągu. 110 pewnie będzie bliżej początku i będzie miał okazje bardziej się rozciągnąć. Trzeba też pamiętać o tym że im bardziej naciągnięty łańcuch tym słabszy. Czyli w sumie nie ma różnicy jaki kupisz, ważne żeby kontrolować jego stan co jakiś czas i nie zapominać o czyszczeniu i smarowaniu.

Twardości zębatek w warunkach domowych nie sprawdzisz, musiał byś iść na jakąś politechnikę na wydział materiałoznawstwa żeby to zbadać. Więc zaufaj opinii innych że SunStar są najlepsze :) Różnice w cenie nie są jakieś kosmiczne, nie ma na czym oszczędzać.
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Lis, 2010   

kruk napisał/a:
Kat napisał/a:
Wymiary ogniw są takie same. Różna jest długość łańcucha

Okej... W takim razie proszę o wyjaśnienie jak to możliwe, że pasują łańcuchy o różnej długości. Serio nie kumam tego. To tak jakbym nosił buty rozmiar 41, ale 43 też by mi pasowały. :) Mając wybór między 110 a 112 ogniw, co lepiej założyć?

jacek napisał/a:
Co do zębatki, to przednia musi być twardsza, mocniejsza

Tylko jak mam sprawdzić jaką twardość mają zębatki poszczególnych producentów?

Paulo napisał/a:
He he zatem chyba się skuszę :P

Ja właściwie też już jestem zdecydowany do przejścia na 15 zębów po zachęcających opiniach Kata i Speciala. :)


motuje sie orygilny lancuch jezeli chodzi o dlugosc bo gs nie ma tyle mocy zeby w jeden sezon naped zjechac,a co do zebatek tez nie ma roznicy bo gs to jedyne 40 pare koni:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.