WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana napedu
Autor Wiadomość
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 01 Lis, 2010   

kruk napisał/a:

Ja właściwie też już jestem zdecydowany do przejścia na 15 zębów po zachęcających opiniach


Przy 15tce napewno bedziesz mieć krótsze biegi, jeśli gaźniki masz dobrze wyregulowane na 16tce silnik powinnien szybko i bez problemu wkrecać sie na wysokie obroty na każdym biegu na 6tce również.

Jedynie z pasażerem oraz samemu pod góre motocykl robi sie mułowaty przy 16 z przodu i wyraźnie wolniej sie wkręca ale znowu przyspieszanie na prostej (czyli wiekszość jazdy) może sie opoźnić przez konieczność częstego wbijania wyższego biegu (np w trakcie wyprzedzania).
 
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Lis, 2010   

jacek napisał/a:
Przy 15tce napewno bedziesz mieć krótsze biegi, jeśli gaźniki masz dobrze wyregulowane na 16tce silnik powinnien szybko i bez problemu wkrecać sie na wysokie obroty na każdym biegu na 6tce również.

Pełen serwis gaźników robiłem na początku sezonu i nie zauważyłem problemów z wkręcaniem na obroty. Z drugiej strony nie mam zwyczaju wysoko kręcić i zwykle już koło 6rpm wrzucam wyższy bieg. Z kolei na najwyższym biegu chyba nie udało mi się przekroczyć 8rpm, wyżej nie szło. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że po założeniu mniejszej zębatki będę musiał nieco zmienić swoje przywyczajenia, bo motocykl szybciej będzie wchodził na obroty.

Przy okazji znalazłem jednak podobny temat na forum. Wcześniej tam nie trafiłem, a szkoda, bo teraz wyczytałem kilka przydatnych informacji. Generalnie mam już coraz mniej wątpliwości. Założę zębatkę 15 i łańcuch 110 ogniw (taki mam obecnie).

Inne pytanie które mi się nasunęło, to czym się różnią łańcuchy x-ringowe od o-ringowych. Które lepsze i właściwsze do GS-a?

Początkowo brałem pod uwagę tylko łańcuchy DID, ale po przeczytaniu tamtego tematu widzę że polecane są również RK. Muszę zatem wybrać coś z tych czterech opcji:
DID VX (x-ringowy, obciążenie max 3000 kg)
DID VM (x-ringowy, obciążenie max 3650 kg)
RK SO (o-ringowy, obciążenie max 3400 kg)
RK XSOZ1 (x-ringowy, obciążenie max 3600 kg)
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 01 Lis, 2010   

kruk napisał/a:

DID VX (x-ringowy, obciążenie max 3000 kg)
DID VM (x-ringowy, obciążenie max 3650 kg)


Wez któryś z tych dwoch, mocniejszy bedziesz musiał zadziej naciagać (co wiąże sie również z ustawianiem koła), ja w zeszłym roku o tej porze kupiłem DID VM na allegro na wyprzedaży za 280zł i to złoty.

Jeśli jezdzisz głownie na obrotach do 6tys to może i warto dać 15 z przodu bo w tym zakresie silnik jest mułowaty, z drugiej strony mnie to nie przeszkadza bo jak chce szybciej to redukucje biegi i juz mam wysokie obroty. A na pierwszych biegach (jazda po mieście) i tak sie dobrze wkreca od dołu, gorzej jest jedynie przy wyższych biegach.
 
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lis, 2010   

Chyba jednak wybiorę łańcuch RK XSOZ1. Parametry właściwie takie same jak DID VM, ale sporo tańszy. Poza tym poczytałem na kilku innych forach dyskusje na temat DID vs RK i wniosek mam taki, że nie da się jednoznacznie stwierdzić że któraś z tych firm jest lepsza. Najczęściej ludzie twierdzą, że łańcuchy o porównywalnych parametrach mają również podobną wytrzymałość (czyli wzmocniony x-ringowy DID = wzmocniony x-ringowy RK).

Zębatki biorę JT, 15 na przód.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010   

JT jest za słaba na przód, weź sunstar, afam.

Nawet najtwardszy łańcuch wymieknie jeśli któraś zębatka sie za wcześnie zuzyje a co dopiero przednia i jeszcze mniejsza niż powinna.

Nie wiem który masz rocznik gsa ale jak do tego dochodzi przednia zebatka węższa (bez podtoczenia 89-93r) to musi być bardzo twarda.
 
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lis, 2010   

Problem polega na tym, że Larsson ma w ofercie tylko JT, a najprawdopodobniej u nich będę kupował cały zestaw. Pytałem się ich o możliwość sprowadzenia AFAM lub Sunstar, ale nie ma takiej opcji. Po zamontowaniu napędu będę okresowo kontrolował zużycie przedniej zębatki i w ostateczności w razie potrzeby skorzystam z rady tmi wymieniając przednią zębatkę na nową, zanim stara zniszczy łańcuch. Zresztą i tak biorę pod uwagę wcześniejszą wymianę zębatki, w razie gdyby jednak nie spodobało mi się na 15 zębach. :) GS-a mam z 95 r.
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lis, 2010   

nic Ci nie zaszkodzo jt na przodzie,predej naped zmienisz niz zebatke
jutro dam znac co z PW
 
 
Emwu96
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lis, 2010   

Witam,

czym sie roznica napedy VX od VM ?
tutaj linki

Cytat:
http://moto.allegro.pl/ir-zestaw-napedowy-suzuki-gs-500-gs500-e-94-00-vx-i1289514993.html
http://moto.allegro.pl/ir...1289515015.html
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

VX wzmocniony
VM superwzmocniony
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Emwu96
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

i jest jakas roznica w jakosci ?
bo cenowa to praktycznie zadna, takze troche dziwne dla mnie
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

i to jest zastanawiające
zauwazyłes że sprzedający nie podaje jakie zębatki wchodzą w skład zestawu

na 100% nie są to Sunstary na 80% nie JT Sprockets
pewnie jakieś wynalazki które pozwalają mu na tak tanie sprzedanie zestawu

a czytaleś to - opis z jego strony o mnie
Cytat:
Oferowane przez nas części motocyklowe są " zamiennikami" o wyglądzie oryginału (nie mniej jednak mogą nieznacznie się róznić, na co nie mamy wpływu).

Z pewnością większość motocyklistów wie o tym. Ale niektórzy kupując np. lusterko za 50zł u nas, a nie w sklepie firmowym za 200zł są pozniej rozczarowani że to nie oryginał. Proszę wybaczyć za ten komentarz, ale oryginał za 50 musiałby być chyba kradziony....


wg łańcuch firmowy a zębatki to china
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

Oni sprzedają zestawy z zębatkami Access. Wiem, bo pytałem ich kiedyś o to. Poza tym do GS-a mają łańcuchy chyba tylko 112 ogniw, a jak na przykład szukałem 110, żeby się nie bawić w ręczne skracanie.
 
 
Emwu96
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

Yarccom, a mozesz polecic jakis zestaw w miare przystepnej cenie ?
no i najlepiej cos z allegro
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Lis, 2010   

Podejrzewam że Yarccom polecił by to: http://allegro.pl/naped-d...1302931749.html :)
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 10 Lis, 2010   

hehe pewnie
bez allegro taniej ;)

do tego
RK Chain JT Sprockets - z łańcuchem XSOZ1 (xringowy wzmocniony wyczynowy) 379 zł
RK Chain JT Sprockets - z łańcuchem SO (oringowy wzmocniony) - 359 zł
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.