Wymiana napedu |
Autor |
Wiadomość |
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 01 Lis, 2010
|
|
|
kruk napisał/a: |
Ja właściwie też już jestem zdecydowany do przejścia na 15 zębów po zachęcających opiniach |
Przy 15tce napewno bedziesz mieć krótsze biegi, jeśli gaźniki masz dobrze wyregulowane na 16tce silnik powinnien szybko i bez problemu wkrecać sie na wysokie obroty na każdym biegu na 6tce również.
Jedynie z pasażerem oraz samemu pod góre motocykl robi sie mułowaty przy 16 z przodu i wyraźnie wolniej sie wkręca ale znowu przyspieszanie na prostej (czyli wiekszość jazdy) może sie opoźnić przez konieczność częstego wbijania wyższego biegu (np w trakcie wyprzedzania). |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Lis, 2010
|
|
|
jacek napisał/a: | Przy 15tce napewno bedziesz mieć krótsze biegi, jeśli gaźniki masz dobrze wyregulowane na 16tce silnik powinnien szybko i bez problemu wkrecać sie na wysokie obroty na każdym biegu na 6tce również. |
Pełen serwis gaźników robiłem na początku sezonu i nie zauważyłem problemów z wkręcaniem na obroty. Z drugiej strony nie mam zwyczaju wysoko kręcić i zwykle już koło 6rpm wrzucam wyższy bieg. Z kolei na najwyższym biegu chyba nie udało mi się przekroczyć 8rpm, wyżej nie szło. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że po założeniu mniejszej zębatki będę musiał nieco zmienić swoje przywyczajenia, bo motocykl szybciej będzie wchodził na obroty.
Przy okazji znalazłem jednak podobny temat na forum. Wcześniej tam nie trafiłem, a szkoda, bo teraz wyczytałem kilka przydatnych informacji. Generalnie mam już coraz mniej wątpliwości. Założę zębatkę 15 i łańcuch 110 ogniw (taki mam obecnie).
Inne pytanie które mi się nasunęło, to czym się różnią łańcuchy x-ringowe od o-ringowych. Które lepsze i właściwsze do GS-a?
Początkowo brałem pod uwagę tylko łańcuchy DID, ale po przeczytaniu tamtego tematu widzę że polecane są również RK. Muszę zatem wybrać coś z tych czterech opcji:
DID VX (x-ringowy, obciążenie max 3000 kg)
DID VM (x-ringowy, obciążenie max 3650 kg)
RK SO (o-ringowy, obciążenie max 3400 kg)
RK XSOZ1 (x-ringowy, obciążenie max 3600 kg) |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 01 Lis, 2010
|
|
|
kruk napisał/a: |
DID VX (x-ringowy, obciążenie max 3000 kg)
DID VM (x-ringowy, obciążenie max 3650 kg)
|
Wez któryś z tych dwoch, mocniejszy bedziesz musiał zadziej naciagać (co wiąże sie również z ustawianiem koła), ja w zeszłym roku o tej porze kupiłem DID VM na allegro na wyprzedaży za 280zł i to złoty.
Jeśli jezdzisz głownie na obrotach do 6tys to może i warto dać 15 z przodu bo w tym zakresie silnik jest mułowaty, z drugiej strony mnie to nie przeszkadza bo jak chce szybciej to redukucje biegi i juz mam wysokie obroty. A na pierwszych biegach (jazda po mieście) i tak sie dobrze wkreca od dołu, gorzej jest jedynie przy wyższych biegach. |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010
|
|
|
Chyba jednak wybiorę łańcuch RK XSOZ1. Parametry właściwie takie same jak DID VM, ale sporo tańszy. Poza tym poczytałem na kilku innych forach dyskusje na temat DID vs RK i wniosek mam taki, że nie da się jednoznacznie stwierdzić że któraś z tych firm jest lepsza. Najczęściej ludzie twierdzą, że łańcuchy o porównywalnych parametrach mają również podobną wytrzymałość (czyli wzmocniony x-ringowy DID = wzmocniony x-ringowy RK).
Zębatki biorę JT, 15 na przód. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010
|
|
|
JT jest za słaba na przód, weź sunstar, afam.
Nawet najtwardszy łańcuch wymieknie jeśli któraś zębatka sie za wcześnie zuzyje a co dopiero przednia i jeszcze mniejsza niż powinna.
Nie wiem który masz rocznik gsa ale jak do tego dochodzi przednia zebatka węższa (bez podtoczenia 89-93r) to musi być bardzo twarda. |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Lis, 2010
|
|
|
Problem polega na tym, że Larsson ma w ofercie tylko JT, a najprawdopodobniej u nich będę kupował cały zestaw. Pytałem się ich o możliwość sprowadzenia AFAM lub Sunstar, ale nie ma takiej opcji. Po zamontowaniu napędu będę okresowo kontrolował zużycie przedniej zębatki i w ostateczności w razie potrzeby skorzystam z rady tmi wymieniając przednią zębatkę na nową, zanim stara zniszczy łańcuch. Zresztą i tak biorę pod uwagę wcześniejszą wymianę zębatki, w razie gdyby jednak nie spodobało mi się na 15 zębach. GS-a mam z 95 r. |
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Lis, 2010
|
|
|
nic Ci nie zaszkodzo jt na przodzie,predej naped zmienisz niz zebatke
jutro dam znac co z PW |
|
|
|
|
Emwu96 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Lis, 2010
|
|
|
Witam,
czym sie roznica napedy VX od VM ?
tutaj linki
|
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010
|
|
|
VX wzmocniony
VM superwzmocniony |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Emwu96 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010
|
|
|
i jest jakas roznica w jakosci ?
bo cenowa to praktycznie zadna, takze troche dziwne dla mnie |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010
|
|
|
i to jest zastanawiające
zauwazyłes że sprzedający nie podaje jakie zębatki wchodzą w skład zestawu
na 100% nie są to Sunstary na 80% nie JT Sprockets
pewnie jakieś wynalazki które pozwalają mu na tak tanie sprzedanie zestawu
a czytaleś to - opis z jego strony o mnie
Cytat: | Oferowane przez nas części motocyklowe są " zamiennikami" o wyglądzie oryginału (nie mniej jednak mogą nieznacznie się róznić, na co nie mamy wpływu).
Z pewnością większość motocyklistów wie o tym. Ale niektórzy kupując np. lusterko za 50zł u nas, a nie w sklepie firmowym za 200zł są pozniej rozczarowani że to nie oryginał. Proszę wybaczyć za ten komentarz, ale oryginał za 50 musiałby być chyba kradziony.... |
wg łańcuch firmowy a zębatki to china |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010
|
|
|
Oni sprzedają zestawy z zębatkami Access. Wiem, bo pytałem ich kiedyś o to. Poza tym do GS-a mają łańcuchy chyba tylko 112 ogniw, a jak na przykład szukałem 110, żeby się nie bawić w ręczne skracanie. |
|
|
|
|
Emwu96 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010
|
|
|
Yarccom, a mozesz polecic jakis zestaw w miare przystepnej cenie ?
no i najlepiej cos z allegro |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 10 Lis, 2010
|
|
|
hehe pewnie
bez allegro taniej
do tego
RK Chain JT Sprockets - z łańcuchem XSOZ1 (xringowy wzmocniony wyczynowy) 379 zł
RK Chain JT Sprockets - z łańcuchem SO (oringowy wzmocniony) - 359 zł |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|