WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
luz na srubie kola ?
Autor Wiadomość
dlugiiii
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Paź, 2010   luz na śrubie koła ?

Od pewnego czasu walczę z shimmami kierownicy i chwilowo : wyważyłem koło i wymieniłem łożyska główki ramy...nie pomogło :(
Dziś zauważyłem,że wkładając śrubę do przedniego koła pomiędzy śrubą a łożyskami jest luz ok 0,1mm(spokojnie wyczuwalny luz).Ośka "podobno" była prostowana,więc mogła być kilka setek ściągnięta.Mierząc na brzegach ma 15,03mm a w środku 14,92.Po złożeniu i skręceniu wszystkiego na motorze nie wyczuwam luzów na kole. I mam pytania:
1)Czy na ośce może być luz względem łożysk ?
2)Czy to może być powodem wibracji kierownicy 60-90km\h?
3)Jaki numer łożysk jest w przednim kole ??
 
 
Paulo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Paź, 2010   

Witaj :)
Ostatnio wymieniałem łożyska w przednim kole, więc może będę Ci w stanie cokolwiek pomóc. Łożyska przedniego koła to na pewno łożyska 6302. Te, które mi padły (w ręku to dopiero się czuje jak jest wytarte, tragedia :O), były jednostronnie osłonięte (6302 RS), ale mechanik w Boosterze odradzał mi kupowanie łożysk otwartych lub jednostronnie krytych, zatem kupiłem 6302 2RS - z dwustronnymi simmeringami z tworzywa. Są jeszcze (podobnież lepsze) 6302 ZZ - łożyska zamknięte, 'tak jakby' całe metalowe (nie wiem, jak jest to zbudowane w środku, ale mają metalowe osłony elementów tocznych :P ). W każdym razie - czułem różnicę po wymianie łożysk. Moto dużo lepiej się prowadzi.

Co do osi - wchodzi mi ona swobodnie w łożyska, ale też bez jakiegoś super wyczuwalnego luzu. Całe koło w każdym bądź razie nie powinno 'latać' na osi. Nie jestem w stanie za to Ci powiedzieć, czy łożyska i luz między osią a łożyskami może powodować shimę. Ja słyszałem jedynie dużo o ciężarkach kierownicy... Są tu doświadczeni goście nawet przebudowywujący gs-ki, zmieniający przednie zawieszenie, montujący amorki uspide-down... pokop w tematach, a na pewno będziesz wiedział, kogo zapytać :) Zdaje mi się że, że takimi konstruktorami byli demondemidi, czoko...
 
 
Tomson
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Paź, 2010   

Witam. Nie powinno się prostować ośki a już na pewno nie toczyć tej wyprostowanej. Nie jest to fachowe. Koszt kupna używanej prostej ośki nie jest wysoki (posiadam taka w bdb stanie, szczegóły na pw). Jeżeli luz jest znaczny to wg mnie może to być bezpośrednią przyczyną drgania kierownicy. Choć z doświadczenia wiem, że należy zacząć od wymiany oleju w lagach. Zakładając oczywiście że opona nie jest wybulona i masz oryginalne ciężarki na kierownicy.
 
 
Paulo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Paź, 2010   

Tomson napisał/a:
Zakładając oczywiście że opona nie jest wybulona i masz oryginalne ciężarki na kierownicy.


Z tym akurat nie do końca się zgodzę ;) Ja mam nieoryginalne i nic mi nie 'szimiło' i nie latało ;)
 
 
Tomson
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Paź, 2010   

Zgadza się. Nie jest tak że jak tylko są nieoryginalne to będzie od razu źle. Ale jak np. olej w lagach straci już swoje właściwości, to przy lekkich ciężarkach motocykl zacznie być bardziej nerwowy, zwłaczcza gdy puścimy kierownicę.
 
 
dlugiiii
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Paź, 2010   

No tak,tylko że mam nowy olej :) Swoją drogą jak dobrze ustawić poziom oleju w lagach ? Mam nalać 378ml do każdej tylko jak prezycyjnie odmierzyć taką wartość ?:/ Za każdym razem jak poprawiam to raz jedzie prosto ,innym razem ściąga w prawo :(
 
 
AdamSsS
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Paź, 2010   

idź do sklepu do stolarskiego lub z farbami albo samochodowego tma mają takie fajne pojemniczki z podziałką co 50ml a te 8 to strzykawką sobie odmierz
 
 
Tomson
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Paź, 2010   

Jak olej w lagach masz zmieniony, to tą przyczynę możemy odrzucić. Niewielka różnica oleju tego zjawiska nie powinna spowodować. Jak u Ciebie z główką ramy, sprawdzałeś luzy i stan biezni lożysk?
 
 
Paulo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Paź, 2010   

Paulo napisał/a:
Z tym akurat nie do końca się zgodzę ;) Ja mam nieoryginalne i nic mi nie 'szimiło' i nie latało ;)


Tomson napisał/a:
Zgadza się. Nie jest tak że jak tylko są nieoryginalne to będzie od razu źle. Ale jak np. olej w lagach straci już swoje właściwości, to przy lekkich ciężarkach motocykl zacznie być bardziej nerwowy, zwłaczcza gdy puścimy kierownicę.


Zmienione miałem przez poprzedniego właściciela. Od niego w spadku dostałem też cieknące lagi :] Gdzie olej DAWNO stracił już swoje nie tylko właściwości, ale i z połowę objętości :P Moto jeździło prosto. Poza tym mam Ci nagrać (na wiosnę) jak się robi no-hander'a na rondzie? :hyhy: Z tymi ciężarkami? Rozumiem - brak ciężarków. Ale kto Ci powiedział że nieoryginalne zaraz muszą być lżejsze/gorsze?
 
 
Tomson
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Paź, 2010   

W powyższym poście napisałem przyznając koledze rację, że nieoryginalne ciężarki nie muszą być gorsze. Chodzi tylko o to żeby miały odpowiednia wagę. A zazwyczaj te akcesoryjne są wykonane z aluminium i są zbyt lekkie. Temat uważam za wyczerpany, bo ta dyskusja nie wprowadza nic do tego wątku,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.