luz na srubie kola ? |
Autor |
Wiadomość |
dlugiiii [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Paź, 2010 luz na śrubie koła ?
|
|
|
Od pewnego czasu walczę z shimmami kierownicy i chwilowo : wyważyłem koło i wymieniłem łożyska główki ramy...nie pomogło
Dziś zauważyłem,że wkładając śrubę do przedniego koła pomiędzy śrubą a łożyskami jest luz ok 0,1mm(spokojnie wyczuwalny luz).Ośka "podobno" była prostowana,więc mogła być kilka setek ściągnięta.Mierząc na brzegach ma 15,03mm a w środku 14,92.Po złożeniu i skręceniu wszystkiego na motorze nie wyczuwam luzów na kole. I mam pytania:
1)Czy na ośce może być luz względem łożysk ?
2)Czy to może być powodem wibracji kierownicy 60-90km\h?
3)Jaki numer łożysk jest w przednim kole |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Paź, 2010
|
|
|
Witaj
Ostatnio wymieniałem łożyska w przednim kole, więc może będę Ci w stanie cokolwiek pomóc. Łożyska przedniego koła to na pewno łożyska 6302. Te, które mi padły (w ręku to dopiero się czuje jak jest wytarte, tragedia :O), były jednostronnie osłonięte (6302 RS), ale mechanik w Boosterze odradzał mi kupowanie łożysk otwartych lub jednostronnie krytych, zatem kupiłem 6302 2RS - z dwustronnymi simmeringami z tworzywa. Są jeszcze (podobnież lepsze) 6302 ZZ - łożyska zamknięte, 'tak jakby' całe metalowe (nie wiem, jak jest to zbudowane w środku, ale mają metalowe osłony elementów tocznych ). W każdym razie - czułem różnicę po wymianie łożysk. Moto dużo lepiej się prowadzi.
Co do osi - wchodzi mi ona swobodnie w łożyska, ale też bez jakiegoś super wyczuwalnego luzu. Całe koło w każdym bądź razie nie powinno 'latać' na osi. Nie jestem w stanie za to Ci powiedzieć, czy łożyska i luz między osią a łożyskami może powodować shimę. Ja słyszałem jedynie dużo o ciężarkach kierownicy... Są tu doświadczeni goście nawet przebudowywujący gs-ki, zmieniający przednie zawieszenie, montujący amorki uspide-down... pokop w tematach, a na pewno będziesz wiedział, kogo zapytać Zdaje mi się że, że takimi konstruktorami byli demondemidi, czoko... |
|
|
|
|
Tomson [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Paź, 2010
|
|
|
Witam. Nie powinno się prostować ośki a już na pewno nie toczyć tej wyprostowanej. Nie jest to fachowe. Koszt kupna używanej prostej ośki nie jest wysoki (posiadam taka w bdb stanie, szczegóły na pw). Jeżeli luz jest znaczny to wg mnie może to być bezpośrednią przyczyną drgania kierownicy. Choć z doświadczenia wiem, że należy zacząć od wymiany oleju w lagach. Zakładając oczywiście że opona nie jest wybulona i masz oryginalne ciężarki na kierownicy. |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Paź, 2010
|
|
|
Tomson napisał/a: | Zakładając oczywiście że opona nie jest wybulona i masz oryginalne ciężarki na kierownicy. |
Z tym akurat nie do końca się zgodzę Ja mam nieoryginalne i nic mi nie 'szimiło' i nie latało |
|
|
|
|
Tomson [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Paź, 2010
|
|
|
Zgadza się. Nie jest tak że jak tylko są nieoryginalne to będzie od razu źle. Ale jak np. olej w lagach straci już swoje właściwości, to przy lekkich ciężarkach motocykl zacznie być bardziej nerwowy, zwłaczcza gdy puścimy kierownicę. |
|
|
|
|
dlugiiii [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Paź, 2010
|
|
|
No tak,tylko że mam nowy olej Swoją drogą jak dobrze ustawić poziom oleju w lagach ? Mam nalać 378ml do każdej tylko jak prezycyjnie odmierzyć taką wartość ?:/ Za każdym razem jak poprawiam to raz jedzie prosto ,innym razem ściąga w prawo |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Paź, 2010
|
|
|
idź do sklepu do stolarskiego lub z farbami albo samochodowego tma mają takie fajne pojemniczki z podziałką co 50ml a te 8 to strzykawką sobie odmierz |
|
|
|
|
Tomson [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Paź, 2010
|
|
|
Jak olej w lagach masz zmieniony, to tą przyczynę możemy odrzucić. Niewielka różnica oleju tego zjawiska nie powinna spowodować. Jak u Ciebie z główką ramy, sprawdzałeś luzy i stan biezni lożysk? |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Paź, 2010
|
|
|
Paulo napisał/a: | Z tym akurat nie do końca się zgodzę Ja mam nieoryginalne i nic mi nie 'szimiło' i nie latało |
Tomson napisał/a: | Zgadza się. Nie jest tak że jak tylko są nieoryginalne to będzie od razu źle. Ale jak np. olej w lagach straci już swoje właściwości, to przy lekkich ciężarkach motocykl zacznie być bardziej nerwowy, zwłaczcza gdy puścimy kierownicę. |
Zmienione miałem przez poprzedniego właściciela. Od niego w spadku dostałem też cieknące lagi Gdzie olej DAWNO stracił już swoje nie tylko właściwości, ale i z połowę objętości Moto jeździło prosto. Poza tym mam Ci nagrać (na wiosnę) jak się robi no-hander'a na rondzie? Z tymi ciężarkami? Rozumiem - brak ciężarków. Ale kto Ci powiedział że nieoryginalne zaraz muszą być lżejsze/gorsze? |
|
|
|
|
Tomson [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Paź, 2010
|
|
|
W powyższym poście napisałem przyznając koledze rację, że nieoryginalne ciężarki nie muszą być gorsze. Chodzi tylko o to żeby miały odpowiednia wagę. A zazwyczaj te akcesoryjne są wykonane z aluminium i są zbyt lekkie. Temat uważam za wyczerpany, bo ta dyskusja nie wprowadza nic do tego wątku, |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|