jak prawidlowo ustawic mieszanke na wolnych obrotach ? |
Autor |
Wiadomość |
songoku1232 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Gru, 2007 jak prawidłowo ustawić mieszankę na wolnych obrotach ?
|
|
|
Jak prawidłowo dobrać, ile obrotów mają być wykręcone śruby regulujące mieszankę na wolnych obrotach ? |
Ostatnio zmieniony przez songoku1232 Wto 11 Lis, 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 02 Gru, 2007
|
|
|
Przeczytaj najpierw ta książke wPDF
http://www.megaupload.com/pl/?d=Z7XBTXR2
i tą:
http://ataman.junak.net/naprawa/napHTMLmot.html
Zasady regulacji gaźnika są te same. Polega to w skrócie na tym , że śrubą regulacji wolnych obrotow - pod gaźnikami z pokrętłem - ustawiasz najmniejsze by silnik nie zgasł. Teraz śruba składu mieszanki odkręcasz powoli i czekasz chwile na ustalenie sie obrotow. Powinne wzrosnać. I tak kilka razy aż ustawisz najwyzsze za pomoca śruby składu mieszanki. To samo robisz na 2 gaźniku.
2 1/4 obrotu to ustawienie zalecane do początkowej regulacji. nie oznacza wcale ze na twoich gaźnikach bedzie prawidłowe. wraz ze starzeniem sie motocykla zmieniaja się nastawy regulacyjne w gaźnikach, Dla tego proponowałem ci byś ustawił iglice wyzej .
W moim np śruby wykręcone sa o 3 obr .
Problemy z paleniem moga byc tez powodem zmian temperatury . Wiadomo , ze latem rozruch jest łatwiejszy i silnik szybciej sie nagrzewa.
Palisz go w pionie , czy na bocznej stopce?
Pamietaj , ze świece szybko złapią przebicie jesli silnik nie jest dobrze rozgrzany a ty go zgasisz i po ostygnięciu palisz znowu. Obejrzyj czy nie sa , mokre lub czarne. powinne byc jasnobrązowe - kawa z mlekiem.
Słaba iskra powoduje problemy z rozruchem. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
jaras678 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Maj, 2009
|
|
|
panowie a gdzie sa sruby skladu mieszanki |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Maj, 2009
|
|
|
Od spodu gaźników od strony silnika w takich "tunelach" są śruby na płaski śrubokręt to są te śruby. Żeby nimi kręcić na gaźnikach założonych w moto musiałbyś przygotować b. krótki płaski śrubokręt. |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Maj, 2009
|
|
|
Po całej zabawie z ustawieniem mieszanki należ zrobić synchronizację gaźników.
Tak jak Breźniew napisał - regulacja to jest indywidualna sprawa dla każdego motocykla.
To słychać i czuć kiedy silnik ma prawidłowo ustawiona mieszankę.
Inna sprawa,że na forum jest juz kilka tematów o gaźnikach. |
|
|
|
|
pili5 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 17 Lut, 2010
|
|
|
Witam
W moim GSie zaniepokoiło mnie wysokie spalanie(5.5L przy jeździe solo, dosyć spokojnie) świece są czarne.
Jak myślicie wyregulowanie składu mieszkani(tak jak wyżej pisze 2 1/4obrotu) i synchronizacja gaźników pomoże??
Za odpowiedz z góry serdecznie dziękuje
Pozdrawiam
Maciek |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 17 Lut, 2010
|
|
|
Na poczatek sprawdz ewentualne lewe powietrze oraz czy filtr powietrza nie masz stary, mokry albo przytkany (spróbuj wymienic). |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Sro 17 Lut, 2010
|
|
|
jacek napisał/a: | lewe powietrze | przez to swiece byly by bielsze. |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
pili5 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 17 Lut, 2010
|
|
|
Lewego powietrza napewno nie bierze, a filtr powietrza wymieniałem w październiku.
Jeśli ktoś coś może pomóc to prosze pisać
Suzuki GS500 E 89-97 Haynes Service Manual ENG.pdf - Adobe Reader.jpg tą śrubką kręcimy?? |
|
Plik ściągnięto 38108 raz(y) 315,45 KB |
|
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 17 Lut, 2010
|
|
|
jak czarne to może ssanie się nie domyka?
tak, to ta śrubka zaznaczona strzałką |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
pili5 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Lut, 2010
|
|
|
demondemidi, dzięki noga wyzdrowieje to się przeprowadzam do garażu i robie
Pozdrawiam
Maciek |
|
|
|
|
adasadas2 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013
|
|
|
Regulację robimy oddzielnie dla każdego gaźnika?
Czyli zdejmujemy fajkę (i wykręcamy świecę?) z jednego cylindra, a po ustawieniu odpowiadającego mu gaźnika analogicznie postępujemy z drugim? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Całą regulację wykonujemy na "normalnie pracujacym silniku". Zakładając że silnik jest w stanie dobrym mechanicznie, a układ zasilania w paliwo sprawny, filtr powietrza sprawny/czysty, regulację taką wykonujemy za pomocą analizatora spalin (dlakażdego cylindra oddzielnie), za pomocą świecy colortune, i regulacja na wygląd świecy zapłonowej. Każdy gażnik ma swoją śrubke składu mieszanki tzw. wolnych obrotów. Regulacji dokonujemy oddzielnie dla każdego tj. cylindra/gażnika. |
|
|
|
|
adasadas2 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
a) tak jest to jest dla mnie jasne ale czy ustawiając skład mieszanki dla pierwszego cylindra musimy odłączyć drugi poprzez zdjęcie fajki i wykręcenie świecy?
b) i czy metoda "na wygląd świecy" sprawdza się przy ustawianiu mieszanki wolnych obrotów (tzn śrubki od wolnych obrotów) czy tylko przy ustawianiu składu mieszanki dla wysokich obrotów (poprzez zwiększanie/zmniejszanie zawieszenia iglicy) ? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Nie wyłączamy cylindrów (silnik ma pracować normalnie). Do regulacji wolnych obrotów stosujemy albo analizator spalin (zawartość stężenia CO2), lub przez zastosowanie świecy colortune ze wzornikiem kolorów płomienia w cylindrze, niebieski= właściwy. Tak racja, metoda na wygląd świecy sprawdza się przy wyższych obrotach. |
|
|
|
|
|