jak prawidlowo ustawic mieszanke na wolnych obrotach ?
Odpowiedz do tematu

songoku1232
[Usunięty]
: jak prawidłowo ustawić mieszankę na wolnych obrotach ?
Jak prawidłowo dobrać, ile obrotów mają być wykręcone śruby regulujące mieszankę na wolnych obrotach ?

Ostatnio zmieniony przez songoku1232 Wto 11 Lis, 2008, w całości zmieniany 1 raz
:
Przeczytaj najpierw ta książke wPDF
http://www.megaupload.com/pl/?d=Z7XBTXR2
i tą:
http://ataman.junak.net/naprawa/napHTMLmot.html

Zasady regulacji gaźnika są te same. Polega to w skrócie na tym , że śrubą regulacji wolnych obrotow - pod gaźnikami z pokrętłem - ustawiasz najmniejsze by silnik nie zgasł. Teraz śruba składu mieszanki odkręcasz powoli i czekasz chwile na ustalenie sie obrotow. Powinne wzrosnać. I tak kilka razy aż ustawisz najwyzsze za pomoca śruby składu mieszanki. To samo robisz na 2 gaźniku.
2 1/4 obrotu to ustawienie zalecane do początkowej regulacji. nie oznacza wcale ze na twoich gaźnikach bedzie prawidłowe. wraz ze starzeniem sie motocykla zmieniaja się nastawy regulacyjne w gaźnikach, Dla tego proponowałem ci byś ustawił iglice wyzej .
W moim np śruby wykręcone sa o 3 obr .
Problemy z paleniem moga byc tez powodem zmian temperatury . Wiadomo , ze latem rozruch jest łatwiejszy i silnik szybciej sie nagrzewa.
Palisz go w pionie , czy na bocznej stopce?
Pamietaj , ze świece szybko złapią przebicie jesli silnik nie jest dobrze rozgrzany a ty go zgasisz i po ostygnięciu palisz znowu. Obejrzyj czy nie sa , mokre lub czarne. powinne byc jasnobrązowe - kawa z mlekiem.
Słaba iskra powoduje problemy z rozruchem.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
jaras678
[Usunięty]
:
panowie a gdzie sa sruby skladu mieszanki

Spajdi
[Usunięty]
:
Od spodu gaźników od strony silnika w takich "tunelach" są śruby na płaski śrubokręt to są te śruby. Żeby nimi kręcić na gaźnikach założonych w moto musiałbyś przygotować b. krótki płaski śrubokręt.

Leon84
[Usunięty]
:
Po całej zabawie z ustawieniem mieszanki należ zrobić synchronizację gaźników.
Tak jak Breźniew napisał - regulacja to jest indywidualna sprawa dla każdego motocykla.
To słychać i czuć kiedy silnik ma prawidłowo ustawiona mieszankę.

Inna sprawa,że na forum jest juz kilka tematów o gaźnikach.

pili5
[Usunięty]
:
Witam
W moim GSie zaniepokoiło mnie wysokie spalanie(5.5L przy jeździe solo, dosyć spokojnie) świece są czarne.
Jak myślicie wyregulowanie składu mieszkani(tak jak wyżej pisze 2 1/4obrotu) i synchronizacja gaźników pomoże??

Za odpowiedz z góry serdecznie dziękuje
Pozdrawiam
Maciek

:
Na poczatek sprawdz ewentualne lewe powietrze oraz czy filtr powietrza nie masz stary, mokry albo przytkany (spróbuj wymienic).

:
jacek napisał/a:
lewe powietrze
przez to swiece byly by bielsze.

wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
pili5
[Usunięty]
:
Lewego powietrza napewno nie bierze, a filtr powietrza wymieniałem w październiku.
Jeśli ktoś coś może pomóc to prosze pisać :)

:
jak czarne to może ssanie się nie domyka?


tak, to ta śrubka zaznaczona strzałką :)

Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
pili5
[Usunięty]
:
demondemidi, dzięki :) noga wyzdrowieje to się przeprowadzam do garażu i robie :)

Pozdrawiam
Maciek

adasadas2
[Usunięty]
:
Regulację robimy oddzielnie dla każdego gaźnika?
Czyli zdejmujemy fajkę (i wykręcamy świecę?) z jednego cylindra, a po ustawieniu odpowiadającego mu gaźnika analogicznie postępujemy z drugim?

:
Całą regulację wykonujemy na "normalnie pracujacym silniku". Zakładając że silnik jest w stanie dobrym mechanicznie, a układ zasilania w paliwo sprawny, filtr powietrza sprawny/czysty, regulację taką wykonujemy za pomocą analizatora spalin (dlakażdego cylindra oddzielnie), za pomocą świecy colortune, i regulacja na wygląd świecy zapłonowej. Każdy gażnik ma swoją śrubke składu mieszanki tzw. wolnych obrotów. Regulacji dokonujemy oddzielnie dla każdego tj. cylindra/gażnika.

adasadas2
[Usunięty]
:
a) tak jest :) to jest dla mnie jasne :) ale czy ustawiając skład mieszanki dla pierwszego cylindra musimy odłączyć drugi poprzez zdjęcie fajki i wykręcenie świecy?

b) i czy metoda "na wygląd świecy" sprawdza się przy ustawianiu mieszanki wolnych obrotów (tzn śrubki od wolnych obrotów) czy tylko przy ustawianiu składu mieszanki dla wysokich obrotów (poprzez zwiększanie/zmniejszanie zawieszenia iglicy) ?

:
Nie wyłączamy cylindrów (silnik ma pracować normalnie). Do regulacji wolnych obrotów stosujemy albo analizator spalin (zawartość stężenia CO2), lub przez zastosowanie świecy colortune ze wzornikiem kolorów płomienia w cylindrze, niebieski= właściwy. Tak racja, metoda na wygląd świecy sprawdza się przy wyższych obrotach.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.