Odpowiedz do tematu
: jak prawidłowo ustawić mieszankę na wolnych obrotach ?
Ostatnio zmieniony przez songoku1232 Wto 11 Lis, 2008, w całości zmieniany 1 raz
Jak prawidłowo dobrać, ile obrotów mają być wykręcone śruby regulujące mieszankę na wolnych obrotach ?
Ostatnio zmieniony przez songoku1232 Wto 11 Lis, 2008, w całości zmieniany 1 raz
:
Przeczytaj najpierw ta książke wPDF
http://www.megaupload.com/pl/?d=Z7XBTXR2
i tą:
http://ataman.junak.net/naprawa/napHTMLmot.html
Zasady regulacji gaźnika są te same. Polega to w skrócie na tym , że śrubą regulacji wolnych obrotow - pod gaźnikami z pokrętłem - ustawiasz najmniejsze by silnik nie zgasł. Teraz śruba składu mieszanki odkręcasz powoli i czekasz chwile na ustalenie sie obrotow. Powinne wzrosnać. I tak kilka razy aż ustawisz najwyzsze za pomoca śruby składu mieszanki. To samo robisz na 2 gaźniku.
2 1/4 obrotu to ustawienie zalecane do początkowej regulacji. nie oznacza wcale ze na twoich gaźnikach bedzie prawidłowe. wraz ze starzeniem sie motocykla zmieniaja się nastawy regulacyjne w gaźnikach, Dla tego proponowałem ci byś ustawił iglice wyzej .
W moim np śruby wykręcone sa o 3 obr .
Problemy z paleniem moga byc tez powodem zmian temperatury . Wiadomo , ze latem rozruch jest łatwiejszy i silnik szybciej sie nagrzewa.
Palisz go w pionie , czy na bocznej stopce?
Pamietaj , ze świece szybko złapią przebicie jesli silnik nie jest dobrze rozgrzany a ty go zgasisz i po ostygnięciu palisz znowu. Obejrzyj czy nie sa , mokre lub czarne. powinne byc jasnobrązowe - kawa z mlekiem.
Słaba iskra powoduje problemy z rozruchem.
http://www.megaupload.com/pl/?d=Z7XBTXR2
i tą:
http://ataman.junak.net/naprawa/napHTMLmot.html
Zasady regulacji gaźnika są te same. Polega to w skrócie na tym , że śrubą regulacji wolnych obrotow - pod gaźnikami z pokrętłem - ustawiasz najmniejsze by silnik nie zgasł. Teraz śruba składu mieszanki odkręcasz powoli i czekasz chwile na ustalenie sie obrotow. Powinne wzrosnać. I tak kilka razy aż ustawisz najwyzsze za pomoca śruby składu mieszanki. To samo robisz na 2 gaźniku.
2 1/4 obrotu to ustawienie zalecane do początkowej regulacji. nie oznacza wcale ze na twoich gaźnikach bedzie prawidłowe. wraz ze starzeniem sie motocykla zmieniaja się nastawy regulacyjne w gaźnikach, Dla tego proponowałem ci byś ustawił iglice wyzej .
W moim np śruby wykręcone sa o 3 obr .
Problemy z paleniem moga byc tez powodem zmian temperatury . Wiadomo , ze latem rozruch jest łatwiejszy i silnik szybciej sie nagrzewa.
Palisz go w pionie , czy na bocznej stopce?
Pamietaj , ze świece szybko złapią przebicie jesli silnik nie jest dobrze rozgrzany a ty go zgasisz i po ostygnięciu palisz znowu. Obejrzyj czy nie sa , mokre lub czarne. powinne byc jasnobrązowe - kawa z mlekiem.
Słaba iskra powoduje problemy z rozruchem.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
panowie a gdzie sa sruby skladu mieszanki
:
Od spodu gaźników od strony silnika w takich "tunelach" są śruby na płaski śrubokręt to są te śruby. Żeby nimi kręcić na gaźnikach założonych w moto musiałbyś przygotować b. krótki płaski śrubokręt.
:
Po całej zabawie z ustawieniem mieszanki należ zrobić synchronizację gaźników.
Tak jak Breźniew napisał - regulacja to jest indywidualna sprawa dla każdego motocykla.
To słychać i czuć kiedy silnik ma prawidłowo ustawiona mieszankę.
Inna sprawa,że na forum jest juz kilka tematów o gaźnikach.
Tak jak Breźniew napisał - regulacja to jest indywidualna sprawa dla każdego motocykla.
To słychać i czuć kiedy silnik ma prawidłowo ustawiona mieszankę.
Inna sprawa,że na forum jest juz kilka tematów o gaźnikach.
:
Witam
W moim GSie zaniepokoiło mnie wysokie spalanie(5.5L przy jeździe solo, dosyć spokojnie) świece są czarne.
Jak myślicie wyregulowanie składu mieszkani(tak jak wyżej pisze 2 1/4obrotu) i synchronizacja gaźników pomoże??
Za odpowiedz z góry serdecznie dziękuje
Pozdrawiam
Maciek
W moim GSie zaniepokoiło mnie wysokie spalanie(5.5L przy jeździe solo, dosyć spokojnie) świece są czarne.
Jak myślicie wyregulowanie składu mieszkani(tak jak wyżej pisze 2 1/4obrotu) i synchronizacja gaźników pomoże??
Za odpowiedz z góry serdecznie dziękuje
Pozdrawiam
Maciek
:
Na poczatek sprawdz ewentualne lewe powietrze oraz czy filtr powietrza nie masz stary, mokry albo przytkany (spróbuj wymienic).
:
przez to swiece byly by bielsze.
jacek napisał/a: |
lewe powietrze |
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś
:
Lewego powietrza napewno nie bierze, a filtr powietrza wymieniałem w październiku.
Jeśli ktoś coś może pomóc to prosze pisać
Jeśli ktoś coś może pomóc to prosze pisać
:
jak czarne to może ssanie się nie domyka?
tak, to ta śrubka zaznaczona strzałką
tak, to ta śrubka zaznaczona strzałką
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium
:
demondemidi, dzięki noga wyzdrowieje to się przeprowadzam do garażu i robie
Pozdrawiam
Maciek
Pozdrawiam
Maciek
:
Regulację robimy oddzielnie dla każdego gaźnika?
Czyli zdejmujemy fajkę (i wykręcamy świecę?) z jednego cylindra, a po ustawieniu odpowiadającego mu gaźnika analogicznie postępujemy z drugim?
Czyli zdejmujemy fajkę (i wykręcamy świecę?) z jednego cylindra, a po ustawieniu odpowiadającego mu gaźnika analogicznie postępujemy z drugim?
:
Całą regulację wykonujemy na "normalnie pracujacym silniku". Zakładając że silnik jest w stanie dobrym mechanicznie, a układ zasilania w paliwo sprawny, filtr powietrza sprawny/czysty, regulację taką wykonujemy za pomocą analizatora spalin (dlakażdego cylindra oddzielnie), za pomocą świecy colortune, i regulacja na wygląd świecy zapłonowej. Każdy gażnik ma swoją śrubke składu mieszanki tzw. wolnych obrotów. Regulacji dokonujemy oddzielnie dla każdego tj. cylindra/gażnika.
:
a) tak jest to jest dla mnie jasne ale czy ustawiając skład mieszanki dla pierwszego cylindra musimy odłączyć drugi poprzez zdjęcie fajki i wykręcenie świecy?
b) i czy metoda "na wygląd świecy" sprawdza się przy ustawianiu mieszanki wolnych obrotów (tzn śrubki od wolnych obrotów) czy tylko przy ustawianiu składu mieszanki dla wysokich obrotów (poprzez zwiększanie/zmniejszanie zawieszenia iglicy) ?
b) i czy metoda "na wygląd świecy" sprawdza się przy ustawianiu mieszanki wolnych obrotów (tzn śrubki od wolnych obrotów) czy tylko przy ustawianiu składu mieszanki dla wysokich obrotów (poprzez zwiększanie/zmniejszanie zawieszenia iglicy) ?
:
Odpowiedz do tematu
Nie wyłączamy cylindrów (silnik ma pracować normalnie). Do regulacji wolnych obrotów stosujemy albo analizator spalin (zawartość stężenia CO2), lub przez zastosowanie świecy colortune ze wzornikiem kolorów płomienia w cylindrze, niebieski= właściwy. Tak racja, metoda na wygląd świecy sprawdza się przy wyższych obrotach.