WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: leon
Pon 11 Maj, 2009
ABC Kranika w GS500E
Autor Wiadomość
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Wrz, 2008   ABC Kranika w GS500E

Po wielu problem związanych pośrednio lub bezpośrednio z kranikiem i gaźnikami na forum postanowiłem napisać krótkie "mini poradniki" z dokładnymi fotkami i wytłumaczyć pewne rzeczy na temat kranika i gaźników. Pierwszy będzie o kraniku, temat o gaźnikach napiszę w październiku, kiedy je wyciągnę z GS i zrobię dokładne fotki.

Do rzeczy jak wiadomo kranik w GS nazywamy kranikiem tzw. "podciśnieniowym", a co to znaczy ? Znaczy to tyle, że w kraniku jest gumowa membrana, która jest otwierana podciśnieniem z lewego gaźnika (patrząc z pozycji siedząc na moto), dlatego gasząc motocykl nie musimy jak w starych motocyklach "zamykać" paliwa bo robi to za nas membrana, która natychmiast po wyłączeniu silnika zamyka przepływ paliwa, a podczas rozruchu/pracy podciśnienie otwiera membranę i motocykl może normalnie pobierać paliwo. Oczywista zaleta jest taka, że mamy cały czas kranik w jednej pozycji i nie musimy pamiętać o jego zamykaniu, jednak wada takiego rozwiązania jest taka, że nasze motocykle mają już swoje lata (problemem jest też korozja baków co prowadzi do zanieczyszczenia paliwa mimo "filterka" w baku) no i taki kranik może w pewnym momencie nas zawieść, a kiedy ? Są 2 podstawowe problemy :

- brud z paliwa osadzi się na membranie (lub na "dolocie", który ta membrana uszczelnia zobaczycie o co chodzi na fotkach) i paliwo będzie powoli ściekało mimo, że silnik będzie wyłączony
- membrana będzie przedziurawiona lub po prostu nieszczelna i wtedy też paliwo może delikatnie lecieć cały czas i przypuszczam, że jeśli byłaby dziurawa to nie będzie się porządnie otwierać i moto może odmówić posłuszeństwa (ale to sytuacja hipotetyczna tego nie przerobiłem w praktyce, jednak jest możliwa)

Pierwsza fotka :


1 - tędy dopływa paliwo kiedy kranik jest w pozycji ON lub RES i ten "dolot" paliwa właśnie uszczelnia membrana
2 - tędy dopływa paliwo, kiedy kranik jest w pozycji PRI już na pierwszy rzut oka widać, że pomija membranę i przepływa wylotem (4) do gaźników
3 - membrana podciśnieniowa - musi być czysta i szczelna - wszelkie uszkodzenia mechaniczne (dziurki itp.) będą przyczyną przykrości ;)
4 - tędy paliwo, które dostanie się drogą 1 lub 2 wypływa do gaźników
5 - tam podłączone jest podciśnienie z gaźnika jeśli nie podłączycie tego przewodu nie ma siły moto z kranikiem w pozycji ON lub RES nie zapali z oczywistych względów - nie dostanie grama paliwa


EDIT :

Pozycja PRI kranika :

Nawet jeśli moto jest zostawione na PRI to jeśli ZAWORKI IGLICOWE gaźniku są sprawne i czyste to paliwo NIE MA PRAWA przelać się do silnika, ALE praktyka pokazuje, że mamy używane moto gdzie często te zaworki zawodzą i potem plama benzyny pod moto i benzyna w oleju, a wtedy najczęściej trzeba wymienić olej.


Jeśli macie jakieś problemy, że na PRI moto działa, a na ON i RES nie to nie powinno być problemów wystarczy zabrać się do garażu z podstawowymi narzędziami i zadziałać wg. następującej procedury :

- sprawdzić czy przewód podciśnieniowy z lewego gaźnika jest szczelny i dobrze zamontowany pomiędzy gaźnikiem a kranikiem

- odkręcić bak, zamknąć główny kranik w baku (pozycja pozioma - paliwo zamknięte, pionowa otwarte czyli tak intuicyjnie)

- pozdejmować przewody i wyciągnąć kranik

- rozebrać kranik i przejrzeć tak jak wyżej opisałem zwrócić szczególną uwagę na czystość i SZCZELNOŚĆ membrany

- po poskładaniu czystego kranika w pozycjach ON i RES próbować dmuchać/zasysać z króćców jeśli membrana jest szczelna to wiadomo co chodzi zrobicie się czerwoni, a w skrajnym przypadku fioletowi wtedy przestańcie dmuchać/zasysać :hyhy:

- następnie dla porównania zróbcie to samo w pozycji PRI

Kiedy zrobię dobre fotki dorzucę troszkę o filtrach paliwa w GS'ie, a wstępnie chciałem tylko obalić mit jakoby filtry paliwa w GS'ie wpływały w jakikolwiek sposób na pracę silnika, silnik kręci się normalnie do samej góry i nie ma absolutnie żadnego wpływu na pracę silnika mimo, że układ jest bez pompki paliwa ze spływem grawitacyjnym.


Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Spajdi Pon 11 Maj, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 22 Paź, 2008   

Ja od siebie moge dodac ze rozebranie samej wajchy zmiany pozycji kranika moze czlowieka zmylic poniewaz sa 4 możliwosci jej złozenia. Wiem ze ktos tez juz na forum mial z tym problem ze PRI mial na dole a ON na gorze. Nie da sie wtedy podlaczyc instalacji takze przy rozbiorce samej pozycji kranika patrzcie dokladnie gdzie jak z ktorej strony zeby wszystko potem dobrze złożyc.
 
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 22 Paź, 2008   

Wątek kontynuujmy w już istniejącym temacie:

http://www.forum.gs500.pl...p?t=107&start=0
_________________
http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.