Nie wkreca sie na obroty, strzela |
Autor |
Wiadomość |
ded
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 92 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016 Nie wkreca się na obroty, strzela
|
|
|
Mam taki problem że moto nie wkreca się na obroty powyżej 6000, strzela chyba w wydech ale nie znam się na tym. Gs z podpisu, stal ostatnie 10 lat. Przed tym postojem miał serwis gdzie było porobione wszystko. Teraz standardowo zrobiłem olej z filtrem itp ale nie wymieniałem filtra powietrza. Przebieg miał znikomy, mechanik stwierdził że teraz przedmuchal i przy następnym przeglądzie wymiana. Swiece maja 10 lat ale przejechane kilkaset km, koloru izolatora nie powiem bo zrobiłem dopiero 200km więc chyba trochę mało. Iskra jest, cewki obydwie kupiłem nowe, jedna teraz druga te 10 lat temu. Gazniki czyszczone i synchronizowane, spała bardzo ładnie bo wyszło mi 6l głównie po mieście, pali na dotyk zimny i ciepły. Zastanawiam się od czego zacząć, filtr powietrza i tak będę musiał zrobić to mogę kupić teraz, czy swiece mogą być powodem? Czy dam radę sam sprawdzić cewki? Co jescze mogę sprawdzić? Zastanawiam się czy kombinować czy od razu wstawić moto do mechanika bo czasem to taniej wychodzi niż szukanie usterki na ślepo. Wszystkie wskazówki mile widziane. |
_________________ Suzuki GS 550 M Katana '82 |
|
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016
|
|
|
Powodem może być to o czym wspomniał kempes. Zwrócę tylko uwagę na jeden szczegół, który zauważyłem przeglądając zdjęcia moto kolegi ded. Szczegółem tym jest akcesoryjny wydech, który ma układ 4w1. W oryginale występuje układ 4w2, i chodzi tutaj o przeprowadzenie prawidłowej regulacji gaźników względem takiego akcesoryjnego układu wydechowego. Akurat te modele motocykli mają do siebie to, że silniki tej serii są dość wrażliwe na wszelkie modyfikacje dotyczące zarówno układu dolotowego, jak i wydechowego, co skutkuje później utrudnioną pracą silnika w postaci braku mocy/dziury w pewnych zakresach obrotów itp. Jednak przedtem należy przeprowadzić podstawowe kontrole/regulacje samego silnika. Świece zapłonowe, które mają niewielki przebieg ale są dość wiekowe należy wymienić na nowe, ponieważ w każdej chwili mogą one paść gdzieś w trasie. To samo tyczy się filtra powietrza. |
|
|
|
|
|
ded
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 92 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Sro 09 Lis, 2016
|
|
|
Myślałem czy się nie podpiąć ale z uwagi że mój GS jest inny niż większość motocykli tutaj to jednak założyłem nowy temat, choć pewnie większość rad jest uniwersalna. Zaraz poczytam tamte tematy.
Co do gaźników to były czyszczone i synchronizowane, pali ładnie, w tym zakresie obrotów co się wkręca to mocy też nie brakuje. Pomiędzy gaźnikami a airboxem na dwóch środkowych brakuje tych metalowych opasek ale pewnie pomogę sobie trytytkami bo one ryginalnie jakieś dziwnie wąskie są. Na oko to wszystko szczelne ale czytałem żeby pogazować i próbować przytkać część doloty i jeśli zacznie się wkręcać to jest lewe powietrze gdzieś. Zauważyłem, że taka rurka łącząca głowicę z gaźnikami (idzie jakby wzdłuż baku) też jest już popękana, dziś pewnie zamontuję nową jeśli ma jakieś typowe fi.
Filtr powietrza to zwykła gąbka, w larssonie kosztuje 15zł więc się nie będę zastanawiał. JMP jest tańszy niż MIW, zupełnie nie znam tych dwóch firm, który wybrać?
Świeczki dam Denso IW24, irydowe, żeby cewka miała lżej. Nie wiem na ile wiek wpływa negatywnie na działanie świec ale w przypadku tego motocykla to wszystko możnaby wymienić na nowe a nie bardzo mnie na to stać. Solidny serwis ale bez rozrzutności wchodzi w grę- żadnych ekstrawagancji.
Wydech był taki odkąd kupiłem moto i zamykał obrotomierz. Może i założyłbym oryginał ale najpierw to go trzeba dostać i to razem z kolektorami a ten jest w miarę cichy więc mi nie przeszkadza. Nawet zamówiłem sobie naklejkę Akrapovic, żeby nie było że to jakiś noname (w ramach ekstrawagancji)
Moto po szlifiw miało uszkodzony aparat zapłonowy. Oryginalnie jest elektroniczny, niestety był dostępny tylko ten starego typu przerywaczowy i taki jest założony. Ktoś tam to ustawiał i było ok więc zakładam że to nie to ale zajrzeć trzeba w tym przypadku. Tylko to już trochę nie mój poziom.
Zawory faktycznie można sprawdzić ale ona akurat od stania się chyba nie rozregulowały.
W ogóle myślę czy sam się za to brać. Lubię pogrzebać ale doświadczenie mam raczej z samochodami a tam to jak komputer pokarze błąd to już ścieżka jest przetarta a tutaj trzeba po starodawnemu szukać problemu. W Ciechanowie jest taki starszy gość który naprawia motocykle, nauczyciel techniki. Wszyscy chwalą choć ponoć nie najtańszy. Nie wiem czy to właśnie nie jest człowiek który powinien mi to przejrzeć od A do Z bo sam to mogę nerwy stracić i tyle. Ale jak na dzień dobory on wymieni filtr i świece to mogę to zrobić sam i może moto zacznie jeździć. |
_________________ Suzuki GS 550 M Katana '82 |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 09 Lis, 2016
|
|
|
ded napisał/a: | Na oko to wszystko szczelne ale czytałem żeby pogazować i próbować przytkać część doloty i jeśli zacznie się wkręcać to jest lewe powietrze gdzieś. |
na oko to ... są także sposoby z użyciem samostartu lub innego łatwopalnego spraya na wykrycie lewego powietrza
ded napisał/a: | JMP jest tańszy niż MIW, zupełnie nie znam tych dwóch firm, który wybrać? |
JMP to marka własna larssona taki zamiennik jak już nic innego nie będzie, potem w kolejności jest HiFlo i najlepszy z nich MIW czyli japońska Meiwa. Jeśli jest to filtr gąbkowy to nieodzownym powinien być także olej do filtrów inaczej filtr ten w 100% nie wyłapuje piasku i innych zanieczyszczeń, znajdziesz w Larssonie Motula lub LiquiMoly
ded napisał/a: | Świeczki dam Denso IW24, irydowe ... Solidny serwis ale bez rozrzutności wchodzi w grę- żadnych ekstrawagancji. |
nie wiem jak w twoim modelu ale w GS500 irydówki to przerost formy nad treścią, a różnica dla twojego motocykla w cenie to pięciokrotność na 1 szt. więc czy jest sens, ważne aby były sprawne
ded napisał/a: | W Ciechanowie jest taki starszy gość który naprawia motocykle, nauczyciel techniki. Wszyscy chwalą choć ponoć nie najtańszy. Nie wiem czy to właśnie nie jest człowiek który powinien mi to przejrzeć od A do Z bo sam to mogę nerwy stracić i tyle. Ale jak na dzień dobory on wymieni filtr i świece to mogę to zrobić sam i może moto zacznie jeździć. |
Myślę, że jeśli to mechanik starej daty to może być to bardzo dobry pomysł oddanie do niego. Jeśli moto działało przez te pare set kilometrów, to co takiego się stało, czy były jakieś objawy, że nagle Ci zaczął strzelać i stracił moc, takie rzeczy nie dzieją się same z siebie, zazwyczaj są wynikiem niepoprawnie wykonanych regulacji lub właśnie wymiany komponentów jak wydech bez wymaganych regulacji? Może były jakieś objawy, które pomogą w ustaleniu przyczyny zamiast robić to po omacku, choć w całej rozciągłości zgadam się z przedmówcami - gaźniki, dolot, świece.
Zwłaszcza istotne jest tu połączenie dolot, gaźniki - każda zmiana filtra powietrza czy lewe powietrze to zmiana parametrów pracy gaźnika i powinien on być doregulowany - swego czasu był tu temat z Wilkiem, gdzie koniec końców okazało się, że założył filtr powietrza o innej przepustowości i nie dało się wyregulować gaźników. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
ded
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 92 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Sro 09 Lis, 2016
|
|
|
W czasie tego 10 letniego postoju zrobiłem moto i ze 2x uruchomiłem na krótką jazdę. Teraz mam zamiar użytkować go na co dzień więc chcę zrobić wszystko jak trzeba. Ktoś tam mi to wszystko miał naprawić ale jak widać nie do końca. Teraz chciałem tylko moto uruchomić i pobujać się odrobinę na koniec sezonu. A opisywany problem jest po tym ostatnim serwsie ale był wcześniej. Kilka lat temu jak odbierałem moto od mechanika to on mi mówił żeby wymienić cewkę bo to ona jest powodem problemów. Mówił że podmienił na jakąś starą cewkę z ruska prawie zamykał obrotomierz więc to na pewno to. Cewkę wymieniłem dopiero teraz bo nie chciałem jej kupować jak moto miało stać. A cały "postój" był spowodowany poważnym wypadkiem, w którym moto nie ucierpiało szczególnie ale rodzina mi się burzyła, że się zabiję. Że ja ugodowy gość jestem to zrobiłem motocykl i czekałem na właściwy moment, który nadszedł miesiąc temu Przed wypadkiem moto śmigało doskonale, miał moc, wkręcał się itp. |
_________________ Suzuki GS 550 M Katana '82 |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 09 Lis, 2016
|
|
|
ded napisał/a: | W czasie tego 10 letniego postoju zrobiłem moto i ze 2x uruchomiłem na krótką jazdę. | Z twoich wcześniejszych wypowiedzi zrozumiałem, że po tym 10 letnim postoju odpaliłeś moto i zrobiłeś nim ok. 200 km i w tym momencie złapał muła, ale teraz widzę, że jest zupełnie inaczej. Tym bardziej należy wszystkie wymiany i regulacje zrobić ponownie i dopiero coś wnioskować, bo przez te 10 lat z gąbki filtra mogło nic nie zostać (sparciała i się pokruszyła) i choćby z tego powodu moto ma za dużo powietrza, gaźniki mogły się zapchać wszelkim syfem etc. etc.
Tak więc reasumując - nowe filtry, nowe świece, sprawdzenie i regulacja luzu, wyczyszczenie i ponowne ustawienie gaźników a na sam koniec ich synchronizacja.
Co do cewki to istotnie jeśli ma jakieś wewnętrzne przebicie to część wysokiego ucieka i dla tego może być gorsza iskra (np. mniejsza jej kaloryczność, która powoduje, że paliwo nie zapala się za każdym razem lub zapala się w mniej kontrolowany sposób). |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
ded
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 92 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Sro 09 Lis, 2016
|
|
|
Trochę inaczej. Kiedyś było dobrze, jak miałem wypadek to zrobiłem moto i przez te 10 lat zapaliłem moto kilka razy. Wtedy mechanik kazał wymienić cewkę. Teraz zrobiłem serwis: olej z filtrem, czyszczenie i synchro gaźników, aku, nowa cewka. Niestety nie wkręca się powyżej 6000. Filtr powietrza nie był wymieniany, mechanik zaglądał, stwierdził że nie ma tragedii i żeby kupić na początku sezony bo teraz nie ma sensu. To teraz te 200km przejechałem, w ciągu ostatnich 3 tygodni.
Dziś zmieniłem tą rurkę o której wspominałem ale zaczął padać śnieg a w garażu nie chciałem gazować. Przy najbliższej okazji popsikam plakiem i przytkam airbox, kupię świeczki i filtr. Wykręciłem jedną świecę ale kolor ma taki że trudno coś ocenić. Niby za ciemna ale jak je wykręciłem zanim dałem auto do mechanika to tez taki kolor miała. Dalej się nie zagłębiałem bo czas mi się skończył. |
_________________ Suzuki GS 550 M Katana '82 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|