Duszenie / dlawienie sie silnika przy 4000 obrotow |
Autor |
Wiadomość |
OLAF [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008 Duszenie / dławienie się silnika przy 4000 obrotów
|
|
|
Wczoraj stojąc na światłach trzymałem GS-a na 1 biegu i czekałem na zmianę świateł. Po chwili usłyszałem dziwne pojedyncze stuknięcie (nie zmieniałem biegu, nie luzowałem dźwigni sprzęgła), ale silnik nadal pracował równomiernie. Po zapaleniu się zielonego, ruszyłem bez problemów, ale po chwili poczułem i usłyszałem dziwne objawy utraty mocy i pyrkotania z tłumika. Ratując się przed rozjechaniem przez innych „użytkowników” drogi udało mi się zjechać na pobocze na luzie, ale silnik dostał obrotów w okolicach 3500-4000 obrotów i nie spadały przez dłuższą chwile. Po wstępnych oględzinach wszystko wyglądało na ok, silnik się uspokoił pracował równomiernie po przy gazowaniu do 6000 obr., obroty wracały do prawidłowych na biegu jałowym. Postanowiłem jechać dalej. Niestety podczas jazdy zauważyłem, że do 4000 obrotów jedzie się normalnie powyżej silnik odmawia współpracy. Po przejechaniu 20 km zatrzymałem się na poboczu i zauważyłem dziwne plamy pod motocyklem, okazało się, że jest to paliwo, które kapie prawdopodobnie z wężyka od gaźnika. Kapanie było niewielkie, bo plamy były tylko w miejscu gdzie się zatrzymałem, przestawiłem sprzęt o metr przy zapalonym silniku i już nie było nowych śladów.
Dodatkowe przydatne informacje: w tym dniu przejechałem 70 km z maksymalną prędkością 110 km/h olej dolewałem jakieś 150 km temu, gaźnik był czyszczony i regulowany w serwisie miesiąc temu, podczas czyszczenia gaźnika okazało się, że są jakieś problemy ze sprężynami w gaźniku, które są przydatne przy pompowaniu paliwa (tu przemawia prze zemnie brak doświadczenia w budowie gaźników) z tego powodu przed jazdą przełączam kranik w pozycję PRI a na postoju stoi z pozycją ON, w każdej pozycji kranika pojawia się problem z utratą mocy, GS rocznik 91 przebieg 45000 km.
Będę wdzięczny za jakieś porady pomocne przy usunięciu usterki lub stwierdzenie, co jest przyczyną, co bardzo pomoże mi w podjęciu decyzji czy naprawiać samodzielnie czy oddać do serwisu. Możliwe, że w tym roku już nie polatam, ale nie chce pozostawiać sprzętu z usterką na zimę, bo kto wie może wiosna nas zaskoczy tak jak zima drogowców. |
|
|
|
|
Piterek
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 193 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008
|
|
|
Po pierwsze zmień serwis!!!!
Co za kretyni zamiast naprawić gaźniki kazali Ci jeździć na PRI!!!!!
Przyczyny awarii szukaj w gaźnikach. Może to być pęknięta iglica, uszkodzony pływak.
Musisz znaleźć przyczynę przelewania gaźników. I na pewno nie jeździć na PRI!!!! |
_________________ chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600 |
|
|
|
|
splawik [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008
|
|
|
Przepraszam że się wtrące a Co to za pozycja to Pri?? |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008
|
|
|
Palwio bezpośrednio leci do komór pływakowych, w ten sposób łatwo o zalanie gaźnika |
|
|
|
|
OLAF [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008
|
|
|
Z paliwem i gaźnikiem nie miałem żadnych problemów odnośnie używania ustawienia kranika w pozycji PRI. Więc to raczej nie ma bezpośredniego wpływu na zachowanie GS-a. Najbardziej zastanawia mnie to puknięcie które miało miejsce. Od tamtej pory zaczęły się problemy. W przypadku pływaka lub iglicy pewnie efekty dźwiękowe nie występują, faktycznie objawy wskazują na formę zalewania, ale dlaczego tylko powyżej 4000 obr. I to do tego pod obciążeniem (podczas jazdy) a nie przygazowaniu na biegu jałowym. |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008
|
|
|
Po przełączeniu na PRI przejechaniu chwilę, a następnie przełączeniu kranika w ON/RES problem znika? Jeżeli tak, to jest problem z podciśnieniem, mam to samo, przeważnie jak po raz pierwszy odpalam moto, wtedy na ssaniu właczam PRI chwile tak pochodzi, przełączam na ON/RES i problem znika
Jak temu zapobiec? Nie mam zielonego pojęcia |
|
|
|
|
Meteorczyk [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008
|
|
|
widzę że o gaźnikach to sie podłacze z pytaniem : Gdzie jest srubka do regulacji gaznika? tylko do regulacji składu mieszanki a nie do synchro |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008
|
|
|
Meteorczyk napisał/a: | widzę że o gaźnikach to sie podłacze z pytaniem : Gdzie jest sróbka do regulacji gaznika? tylko do regulacji składu mieszanki a nie do synchro |
http://www.picturepush.com/public/1169731
Tutaj |
|
|
|
|
Meteorczyk [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008
|
|
|
Dziękuję bardzo teraz skąd ja taki krótki srubokręt wezmę.... |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
Ustawienie tej śruby jest nominalnie przypisane, także musisz wyjąć gaźniki, przekręcić, i zamontować z powrotem |
|
|
|
|
Meteorczyk [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
Aż tak to chyba nie może byc. Regulacja by trwała cały dzień |
|
|
|
|
OLAF [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
Będę wdzięczny za nie zmienianie tematu. Założyłem go ponieważ nie jestem w stanie sam sobie poradzić z lokalizacją przyczyny usterki i potrzebna jest mi pomoc forum-owiczów.
Na forum jest dużo interesujących porad i można znaleźć dyskusję na temat kolejności wciskania przełączników by uruchomić GS-a lub czy można zamontować sobie różowy kranik. |
|
|
|
|
Meteorczyk [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
Olafku nastepnym razem pomyśl zanim coś powiesz, a jak lubisz różowe kraniki to Twoja sprawa i nie opowiadaj nam o swoich zabawach.... |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
Meteorczyk napisał/a: | Olafku nastepnym razem pomyśl zanim coś powiesz, a jak lubisz różowe kraniki to Twoja sprawa i nie opowiadaj nam o swoich zabawach.... |
a Ty kolego piłeś? bo chyba nie zrozumiałes wypowiedzi OLAFa
Kolega potrzebuje konkretnej porady, a tymczasem wciaskasz mu sie z postami typu "skąd ja taki krótki srubokręt wezmę...." Jesli Twoj problem podchodzi pod ten temat to chociaż bądź uprzejmy i przeproś gdy wcinasz wypowiedzi z serii offtop. |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
Meteorczyk [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
A miałem zrobić nowy temat z zapytaniem o sróbke? Chyba by szybciej zniknął niż ktoś by zdążył go otworzyc... A jeśli chodzi o śrubokręt to było moje wewnetrzne przemyślenie, bo raczej nikt by mi nie dał odpowiedzi typu "leży u ciebie w szafce nad spawarką"... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|