WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Suzi by claudii
Autor Wiadomość
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   

claudii napisał/a:
odpalanie z rana bez ssania: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be


Obroty poniżej 1k - nigdy tak więcej nie odpalaj na zimnym, przy takich obrotach ciśnienie oleju jest za niskie i panewki nie są poprawnie smarowane, przez co mają ogromne obciążenie. Zimny silnik zawsze odpalaj na ssaniu (0,5-2min, 2k-3k rpm).

claudii napisał/a:
po 2 min: http://youtu.be/BggcEREvKjU


silnik wciąż niedogrzany, obroty nieco za niskie ale nie tak szkodliwe jak wyżej.

claudii napisał/a:
po chwili jazdy, olej miał ok 70 stopni: http://youtu.be/srYCOb1YYIU


Poprawne obroty w granicach 1200rpm. Pewnie gdy silnik złapie normalną temperaturę pracy nieco się podniosą.

Ogólnie podejrzenia które miałem można uznać za nieważne ;) Wszystko wygląda na ok. Z Twojego wcześniejszego opisu wynikało, że od razu masz takie obroty jak na 3 filmiku.

EDIT:
Wskazówka zawsze nieco drga, szczególnie na wolnych obrotach, ale dla pewności zdejmij linkę i ją nasmaruj olejem silnikowym (wyjąć z pancerza i pędzelkiem przesmarować, ale nie za bardzo bo będzie się z niej wtedy lało), może to nieco pomóc. Przed smarowaniem możesz wyczyścić benzyną (ekstrakcyjną lub ew. zwykłą) jeśli byłaby bardzo brudna.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   

dziękuję za cenne porady, więcej tak nie będę robić :P
_________________
My Suzi
.

.
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   

proszę bardzo :P szanuj silnik, bo jak on kiedyś <odpukać> zawiedzie, to dalej nie pojedziesz ;)

Generalnie jest tak, że gdy olej osiągnie temperaturę 70st. można jechać, ale bez szaleństw. Przy 90+ można odkręcać już do czerwonego pola. Ja nie mam termometru, więc zawsze grzeję silnik aż będzie miał równe obroty (pokrywy są wtedy ciepłe). Pierwsze 5-10km spokojna jazda, a później już dynamicznie. Silnik jest w normalnej temperaturze pracy, mniej więcej wtedy gdy pokrywy są już gorące. Jak się ma termometr to już inna sprawa.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   

Wieczorkiem odpaliłam żeby pojeździć, myślałam że da radę bez ssania ale ledwo klekotał, wiec chciałam ssanie ale ledwo ruszyłam dźwignię i na 6 tyś mi wskoczył więc spanikowałam i zluzowałam na dosłownie 1/5 dźwigni do ok 2-3yś, jak to jest z tym ssanie, jakie ma mieć obroty?
coś nie tak mam z dźwignią?

po dobrym nagrzaniu do ok 100 stopni, jałowy dalej był ok 1tys. jakby miał zaraz zgasnąć, wkręcając pokrętło regulacji zwiększam obroty jałowego?
 
 
matwierch
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   

spokojnie jak odpalasz na ssaniu nie daj mu się wkręcić więcej niż 4k.
na ssaniu tak jak kolega wspominał 2-3k utrzymuj. Z czasem obroty będą wzrastać.
Im olej będzie cieplejszy tym obroty będą większe na ssaniu więc regulując dźwignią utrzymujesz obroty między 2-3 tyś rpm.
Może masz linkę ssania mocno naciągniętą stąd taka czuła ta dźwignia.
i po rozgrzaniu wyłączasz ssanie powinien mieć obroty powyżej 1k (lepiej troszkę większe niż mniejsze ponieważ smarowanie jest prawidłowe)
Obroty na jałowym powinny wynosić około 1300rpm.
a z tym pokrętłem to popróbuj musisz sama wyczuć bo nie pamiętam jak to już było.
ale raczej jak wkręcasz pokrętło to obroty będą rosły.
Tyle z mojej strony jeśli coś napisałem nie tak to proszę poprawcie mnie.
Pozdrawiam :)
 
 
matwierch
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   

więc jak sprawdzisz,zrobisz to mów co i jak :)
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Nie 26 Sie, 2012   

Normalka, że na ssaniu wkręca się na większe obroty niż te 2k-3k. Nie przejmuj się tym, pilnuj tylko, żeby były w tym przedziale. Jak będziesz regulować wolne obroty, pamiętaj, że robi się to na nagrzanym silniku do normalnej temperatury pracy.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Nie 26 Sie, 2012   

jałowy podkręcony na 1300 dzięki za pomoc :)
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012   

czy jest szansa dostać gdzieś te kolorowe zaślepki od kontrolek na półce?
ni chu, chu nie mogę nic takiego znaleźć
_________________
My Suzi
.

.
 
 
nav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 294
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012   

Set3 powinien mieć, http://netbiker.pl/produk...tikowa-szkielka
_________________
XR&XR&FE
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012   

spotkała mnie dziś niemiła niespodzianka :( zachodzę do garażu a tam kapiąca benzyna, doszłam szybko że wężyk z kranika przy baku się zsunął to na szybko odkręciłam bak zakręciłam kranik, naciągnęłam wężyk.
Skręciłam do kupy ale wydaje mi się że mam za duży luz na baku, nie pamiętam czy był czy nie :P
Czy u was też bak lekko się rusza na boki, może źle podkładki włożyłam, pod bakiem ta większa zwężana do dołu a pod śrubą ta cieńsza?

20121113.jpg
Plik ściągnięto 62 raz(y) 112,34 KB

 
 
_ANIOŁ_ 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 486
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012   

No to troszkę bogactwa odeszło :)

U mnie też bak się lekko rusza, także nie martw się:)
_________________
Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012   

U mnie jest sztywny jak cholera :szok: Jak po skręceniu baku na wszystkich śrubach się rusza na boki? :szok:
 
 
_ANIOŁ_ 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 486
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012   

Mi się od zawsze trochę ruszał u góry, ale nie sam, tzn. sam mogę go minimalnie przesunąć. Na dole trzyma się tylko na 2 śrubach a u góry jest wsuwany więc fizycznie nie jest to dziwne.
_________________
Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012   

Na dole baku, przy wlocie do airboxa jest taka blacha w której są otwory do przykręcenia baku do ramy. Ta blacha jest mocowana to zbiornika śrubami oddzielonymi gumowymi tulejkami. Jest to po to aby wytłumić drgania przenoszone z ramy na bak. Jeśli po zamontowaniu zbiornik jest za luźny/ciasny to spróbujcie wyregulować to tymi śrubami.

Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem bo już dość dawno to robiłem ;) .
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.