Suzi by claudii |
Autor |
Wiadomość |
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012
|
|
|
Obroty poniżej 1k - nigdy tak więcej nie odpalaj na zimnym, przy takich obrotach ciśnienie oleju jest za niskie i panewki nie są poprawnie smarowane, przez co mają ogromne obciążenie. Zimny silnik zawsze odpalaj na ssaniu (0,5-2min, 2k-3k rpm).
silnik wciąż niedogrzany, obroty nieco za niskie ale nie tak szkodliwe jak wyżej.
Poprawne obroty w granicach 1200rpm. Pewnie gdy silnik złapie normalną temperaturę pracy nieco się podniosą.
Ogólnie podejrzenia które miałem można uznać za nieważne Wszystko wygląda na ok. Z Twojego wcześniejszego opisu wynikało, że od razu masz takie obroty jak na 3 filmiku.
EDIT:
Wskazówka zawsze nieco drga, szczególnie na wolnych obrotach, ale dla pewności zdejmij linkę i ją nasmaruj olejem silnikowym (wyjąć z pancerza i pędzelkiem przesmarować, ale nie za bardzo bo będzie się z niej wtedy lało), może to nieco pomóc. Przed smarowaniem możesz wyczyścić benzyną (ekstrakcyjną lub ew. zwykłą) jeśli byłaby bardzo brudna. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012
|
|
|
dziękuję za cenne porady, więcej tak nie będę robić |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012
|
|
|
proszę bardzo szanuj silnik, bo jak on kiedyś <odpukać> zawiedzie, to dalej nie pojedziesz
Generalnie jest tak, że gdy olej osiągnie temperaturę 70st. można jechać, ale bez szaleństw. Przy 90+ można odkręcać już do czerwonego pola. Ja nie mam termometru, więc zawsze grzeję silnik aż będzie miał równe obroty (pokrywy są wtedy ciepłe). Pierwsze 5-10km spokojna jazda, a później już dynamicznie. Silnik jest w normalnej temperaturze pracy, mniej więcej wtedy gdy pokrywy są już gorące. Jak się ma termometr to już inna sprawa. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012
|
|
|
Wieczorkiem odpaliłam żeby pojeździć, myślałam że da radę bez ssania ale ledwo klekotał, wiec chciałam ssanie ale ledwo ruszyłam dźwignię i na 6 tyś mi wskoczył więc spanikowałam i zluzowałam na dosłownie 1/5 dźwigni do ok 2-3yś, jak to jest z tym ssanie, jakie ma mieć obroty?
coś nie tak mam z dźwignią?
po dobrym nagrzaniu do ok 100 stopni, jałowy dalej był ok 1tys. jakby miał zaraz zgasnąć, wkręcając pokrętło regulacji zwiększam obroty jałowego? |
|
|
|
|
matwierch [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012
|
|
|
spokojnie jak odpalasz na ssaniu nie daj mu się wkręcić więcej niż 4k.
na ssaniu tak jak kolega wspominał 2-3k utrzymuj. Z czasem obroty będą wzrastać.
Im olej będzie cieplejszy tym obroty będą większe na ssaniu więc regulując dźwignią utrzymujesz obroty między 2-3 tyś rpm.
Może masz linkę ssania mocno naciągniętą stąd taka czuła ta dźwignia.
i po rozgrzaniu wyłączasz ssanie powinien mieć obroty powyżej 1k (lepiej troszkę większe niż mniejsze ponieważ smarowanie jest prawidłowe)
Obroty na jałowym powinny wynosić około 1300rpm.
a z tym pokrętłem to popróbuj musisz sama wyczuć bo nie pamiętam jak to już było.
ale raczej jak wkręcasz pokrętło to obroty będą rosły.
Tyle z mojej strony jeśli coś napisałem nie tak to proszę poprawcie mnie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
matwierch [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012
|
|
|
więc jak sprawdzisz,zrobisz to mów co i jak |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Nie 26 Sie, 2012
|
|
|
Normalka, że na ssaniu wkręca się na większe obroty niż te 2k-3k. Nie przejmuj się tym, pilnuj tylko, żeby były w tym przedziale. Jak będziesz regulować wolne obroty, pamiętaj, że robi się to na nagrzanym silniku do normalnej temperatury pracy. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Nie 26 Sie, 2012
|
|
|
jałowy podkręcony na 1300 dzięki za pomoc |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012
|
|
|
czy jest szansa dostać gdzieś te kolorowe zaślepki od kontrolek na półce?
ni chu, chu nie mogę nic takiego znaleźć |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
nav
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 294 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012
|
|
|
spotkała mnie dziś niemiła niespodzianka zachodzę do garażu a tam kapiąca benzyna, doszłam szybko że wężyk z kranika przy baku się zsunął to na szybko odkręciłam bak zakręciłam kranik, naciągnęłam wężyk.
Skręciłam do kupy ale wydaje mi się że mam za duży luz na baku, nie pamiętam czy był czy nie
Czy u was też bak lekko się rusza na boki, może źle podkładki włożyłam, pod bakiem ta większa zwężana do dołu a pod śrubą ta cieńsza?
20121113.jpg
|
|
Plik ściągnięto 62 raz(y) 112,34 KB |
|
|
|
|
|
_ANIOŁ_
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 486 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012
|
|
|
No to troszkę bogactwa odeszło
U mnie też bak się lekko rusza, także nie martw się:) |
_________________ Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012
|
|
|
U mnie jest sztywny jak cholera Jak po skręceniu baku na wszystkich śrubach się rusza na boki? |
|
|
|
|
_ANIOŁ_
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 486 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012
|
|
|
Mi się od zawsze trochę ruszał u góry, ale nie sam, tzn. sam mogę go minimalnie przesunąć. Na dole trzyma się tylko na 2 śrubach a u góry jest wsuwany więc fizycznie nie jest to dziwne. |
_________________ Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012
|
|
|
Na dole baku, przy wlocie do airboxa jest taka blacha w której są otwory do przykręcenia baku do ramy. Ta blacha jest mocowana to zbiornika śrubami oddzielonymi gumowymi tulejkami. Jest to po to aby wytłumić drgania przenoszone z ramy na bak. Jeśli po zamontowaniu zbiornik jest za luźny/ciasny to spróbujcie wyregulować to tymi śrubami.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem bo już dość dawno to robiłem . |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|