Jaka powinna byc robocza temperatura oleju? |
Autor |
Wiadomość |
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010 Jaka powinna być robocza temperatura oleju?
|
|
|
jak w tytule pytam o temperature oleju ?
jakich temperatur unikac czy ok 120 stopni to znosny wynik w takie dni jak wczoraj i dzis? |
|
|
|
|
Kubunia [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010
|
|
|
Kiedyś wyczytałem (nie mogę znaleźć źródła), żeby olej silnikowy spełniał swoje zadanie potrzebuje co najmniej 70*C (dlatego nie pałujemy zimnego silnika) a jego optymalna temperatura to 90-110*C. Należy się wystrzegać temperatury powyżej 130*C, ponieważ traci swoje właściwości ochronne.
Jest to bardzo ogólnikowe i na pewno są oleje lepsze i gorsze, ale myślę, że można przyjąć takie wartości dla większości olei silnikowych. |
|
|
|
|
wlewacz [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010
|
|
|
Ja napisałem maila do Castrol Polska z pytaniem w jaką temperaturę można bezpiecznie odpalać motocykl i kiedy zapewnia maksymalną ochronę.
Odpisali, że już w -30 stopni C można odpalać bez szkody dla silnika, a w 70 stopni zapewnia maksymalną ochronę aż do 150 stopni C.
Tak odpisali więc, pisze ich opinię.
A pytałem o Castrol GPS 10W40 |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010
|
|
|
no widzisz, jak 10w40 wytrzyma do 150C to co jak ktoś ma wlany 15w50, albo 20w60 ?
Producent podaje 10w40 i moto da rade spokojnie.
Nie wiem czy komuś się kiedykolwiek ten silnik przegrzał? |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010
|
|
|
Olej wiekszej lepkości lepiej schłodzi silnik. Przy silniku chłodzonym powietrzem trzeba lać lepszy niż 10w40 bo taki to tylko na trase i nie w upał albo do silnika chłodzonego cieczą. |
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010
|
|
|
no mi na miescie podchodzi do 120 stopni i to czesto |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010
|
|
|
Napisz jaki olej lejesz. 120C w pełnym słońcu i w korku? |
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010
|
|
|
10w 40 havalvoline cos takiego |
|
|
|
|
Abaper [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Cze, 2010
|
|
|
Hej,
mam zalane Motulem 5100 10w40 i po mieście w korku temperatura oleju osiąga 120*C do 130*C. Wczoraj wieczorkiem pojechaliśmy z kumplem na rekonesans po mieście i temperatura oleju skoczyła do 140*C.
Zastanawiam się czy nie zmienić oleju, ale czy olej 15w50 / 15w60 będzie lepiej chłodził silnik ?
Martwi mnie fakt ze wg oznaczenia oleju '40' w '10w40' oznacza temperaturę zerwania filmu olejowego (chyba jest to 140*C dla 10w40), zatem zbliżam się niebezpiecznie do tej granicy.
Suzia oleju zużywa ok 200 ml na 1k km, a jak włączę eco drive to wystarczy dolać do 100 ml na 1k km (a wiec książkowo). W tej chwili zalane jest mm ponad F.
Co zrobić aby temp oleju oscylowała w granicach 80*C - 120*C ?
Jakie czynniki maja wpływ na temp oleju ?
Tak na chłopski rozum to:
- właściwości fizyczne oleju, (mam taki jaki zalecił producent)
- styl jazdy, ( przy eco drive i tak dochodzi do 120*C)
- jazda na ssaniu, ( po 30 sec, schodzę do polowy skali, następnie w przeciągu 5-10 km zamykam całkowicie )
- skład mieszanki, ( u mnie jest ok - analiza na colortune ale wolniej schodzi z obrotów od 3k->1,2k)
- coś jeszcze ? |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 11 Cze, 2010
|
|
|
Tak naprawdę nic z tym nie zrobisz.
A 100-140 to temperatura w misce olejowej, olej osiąga dużo dużo więcej w innych rejonach silnika.
Kwestia żeby jak najwięcej jeździć, a jak najmniej pałować na postoju i przy małych prędkościach. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 11 Cze, 2010
|
|
|
Abaper napisał/a: |
Zastanawiam się czy nie zmienić oleju, ale czy olej 15w50 / 15w60 będzie lepiej chłodził silnik ?
Martwi mnie fakt ze wg oznaczenia oleju '40' w '10w40' oznacza temperaturę zerwania filmu olejowego (chyba jest to 140*C dla 10w40), zatem zbliżam się niebezpiecznie do tej granicy.
|
Nie ma sie co zastanawiac.
A 40st to chodzi chyba o temperature otoczenia.
Bezpieczna temperatura oleju jest do 130C. |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 11 Cze, 2010
|
|
|
Abaper napisał/a: | Wczoraj wieczorkiem pojechaliśmy z kumplem na rekonesans po mieście i temperatura oleju skoczyła do 140*C. |
to jezdziłeś czy paliłeś gume na parkingach
ja śmigałem wczoraj w korkach i przy jezdzie nie bylo wiecej niz 85 st
jak na parkingu stanąłem i nie zgasiłem to szybko wskoczył na 120 |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Abaper [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Cze, 2010
|
|
|
Yarccom napisał/a: | to jezdziłeś czy paliłeś gume na parkingach |
Oj tam od razu gumę paliłeś Owszem ze świateł do 9k / 10k na 1ce, 2ce, 3ce ale potem spokój. 140 na 6'ce i obroty na poziomie 6k.
Przy spokojnej jeździe do 6k w jeździe po mieście (rano korki) do roboty (dystans ok 18 km) przy temp otoczenia 20*C nagrzewa się do 120*C. Ostatnio zrobiło się cieplej i temp oleju na koniec trasy skoczyła do 130*C.
Mam termometr w bagnecie.
http://www.larsson.pl/?c=r&no=MzIxMDM3Mg==
Zmienię olej i się zobaczy. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 11 Cze, 2010
|
|
|
Zmiana lepkości oleju nie wpłynie znacznie na jego temperaturę w silniku, natomiast w sposób znaczący wpłynie na jakość smarowania w wysokiej temperaturze. Szczególnie dotyczy to węzłów tarcia takich jak panewki czy gładzie cylindrów. Tam gdzie olej o mniejszej lepkości już nie wystarcza i dochodzi do braku klina olejowego, olej o wiekszej lepkosci jeszcze znakomicie smaruje.
Czy ktoś mierzył dla porównania temperaturę oleju w GS-ie z chłodnicą? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Cze, 2010
|
|
|
Yarccom napisał/a: | to jezdziłeś czy paliłeś gume na parkingach
ja śmigałem wczoraj w korkach i przy jezdzie nie bylo wiecej niz 85 st
jak na parkingu stanąłem i nie zgasiłem to szybko wskoczył na 120 |
Ty juz chyba nie masz GS-a wiec u Ciebie moze byc zupelnie inaczej,bo u mnie w GS-ie tez przy spokojnej jezdzie w cieply dzien mam 120-130 stopni |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|