Ciezko mi odpala - na pych sie udaje |
Autor |
Wiadomość |
MacDada
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 169 Skąd: PL
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009 Ciężko mi odpala - na pych się udaje
|
|
|
Hej!
Wiem, że już niejeden miał taki problem, ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Moto ciężko odpala.
Z moich obserwacji wynika, że problem jest z akumulatorem, a właściwie jego ładowaniem. Otóż z popychu odpala zawsze. Jak podładuję akumulator przez kilka godzin to uda się moto odpalić także normalnie starterem, ale dosyć sporo muszę się nakręcić.
Co ciekawe jak sobie pojeżdżę to po zatrzymaniu np na stacji po chwili odpala bez problemu. Jak zgaduję to silnik jest ciepły i wystarczy nawet słaby kop ze startera by załapał.
Niestety jak zostawię moto na noc to rano nie odpala. Z popychu idzie. Najwyraźniej zimny silnk to dla mojego akumulatora zbyt duży wysiłek, choć kupiłem nówkę niecały rok temu.
Moje spekulacje na ten temat to:
a.) kiepskie ładowanie w czasie jazdy - dlatego po doładowaniu akumulatora przez kilka godzin prostownikiem moto udaje się odpalić ze startera (choć potrzeba dłuższego kręcenia) - jak zgaduję aku się nie ładuje, a zużywa przez światła, itp. - jak to sprawdzić? proszę o instrukcję dla kompletnego laika.
b.) coś zasyfione w silniku/gaźnikach/czym_jeszcze, że odpala tylko na mocnym aku lub z popychu - mechanik?
Pozdr.
Dawid, MacDada |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009
|
|
|
a próbowałeś na PRI odpalić ? Mi się raz kranik zasyfił jakimś trefnym paliwem i jak przyszedłem po 2 dniach nie mogłem odpalić moto, kręcił, ale nie palił. Przełączyłem na PRI i od razu zagadał. Objaw był podobny, bo pierwsze odpalenie nie szło wcale, ale każde następne od strzała.
Czyszczenie kranika załatwiło problem.
Jeśli napięcie aku jest za małe, moto może kręcić, ale na iskrę już mu mocy nie starczy i też nie odpali. Mozesz wyjąć świecę, przyłożyć ją do masy (do cylindra) i obejrzeć jakość iskry. |
|
|
|
|
sucre [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009
|
|
|
a jaki masz aku??,sucho ladowalny czy zelowy??sprawdzales poziom elektrolitu??jakiej masz firym aku,mozliwe ze tez moze byc cos ze swieca |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009
|
|
|
naładuj akumulator i spróbuj odpalić, dobrze naładowany akumulator i zimny silnik, jeżeli wtedy nie będzie odpalał, to wykluczysz akumulator. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
MacDada
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 169 Skąd: PL
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009
|
|
|
metalbeast napisał/a: | a próbowałeś na PRI odpalić? | Nie próbowałem, ale spróbuję dzisiaj - jestem właśnie na uniwerku i będę wracał na moto. Wiecie, trochę lipa odpalać sprzęta z popychu
metalbeast napisał/a: | Jeśli napięcie aku jest za małe, moto może kręcić, ale na iskrę już mu mocy nie starczy i też nie odpali. Mozesz wyjąć świecę, przyłożyć ją do masy (do cylindra) i obejrzeć jakość iskry. | Spróbuję w domu.
sucre napisał/a: | a jaki masz aku??,sucho ladowalny czy zelowy??sprawdzales poziom elektrolitu??jakiej masz firym aku,mozliwe ze tez moze byc cos ze swieca | Mam ten akumulator z elektrolitem (poziom jest OK):
http://paa.pl/akumulator_...-471641488.html
hubertgontarz napisał/a: | naładuj akumulator i spróbuj odpalić, dobrze naładowany akumulator i zimny silnik, jeżeli wtedy nie będzie odpalał, to wykluczysz akumulator. |
MacDada napisał/a: | Jak podładuję akumulator przez kilka godzin to uda się moto odpalić także normalnie starterem, ale dosyć sporo muszę się nakręcić. | Tak więc podładowane aku odpala zimny silnik - pytanie brzmi czemu tak szybko się rozładowuje, że już na drugi dzień ma problem? |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009
|
|
|
miernikiem zmierz napięcie ładowania. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
onufry [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009
|
|
|
napięcie może się zgadzać, sprawdź po długiej jeździe czy w aku woda nie bulka lub czy się tak jakby nie utlenia (bąbelki jak w wodzie mineralnej), jak tak to, gdzieś podczas jazdy robi się zwarcie które nie rozwali ci bezpiecznika, ale działa na szkodę aku, np ja tak miałem z PAss-em ( to co puszczas mignięcie komuś), jak włączałem to nagle robiło się zwarcie światła przestawały świecić przez chwilkę a potem wszystko ok. np aku trzymał mi 2dni do tyodnia czasu a po dłuuugim śmiganiu elektrolit znikał i się gotował odpal moto poruszaj wiązkami kabli no przy kierownicy i sprawdź czy coś nie brzęczy czynie gaśnie lub przygasza (kierunki klakson światła itd), jak nie to czeka cie albo szukanie wrednego kabla lub umieszczenie wiązki w miarę nieruchomo, przy najgorszym wietrze wymiana uszkodzonej mówię bo miałem podobny przypadek, ale możliwości może być masa... |
|
|
|
|
sucre [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009
|
|
|
dobry aku,ale jak bys zmienial to polceam Ci Yuase..sper akumulator..na tych aku wychodza motory prosto z fabryki:) |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009
|
|
|
ewidentnie masz brak ładowania!!!!regulator napiecia.nowy w serwisie suzuki 900 zl
zamienniki po 200 i padaja po 1 sezone
polecam oryginalny ale używany - allegro |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009
|
|
|
Dobra a jak można sprawdzić regulator napięcia bez montażu go do moto? Przecież to ze go kupie to nie oznacza wcale ze on jest sprawny. Ja swój mogę wystawić na allegro, wygląda normalnie jak powinien ale od środka jest uszkodzony i nie ładuje akumulatora. da się go jakoś zweryfikować inaczej? |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
Tora Tora [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009
|
|
|
założenie reglera to jedna kostka,wiec dasz radę. |
|
|
|
|
MacDada
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 169 Skąd: PL
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009
|
|
|
Ciekawą rzecz zauważyłem. Moto ma problem z odpaleniem rano jak... na noc zostawię go na biegu. Wczoraj i przedwczoraj zostawiłem go na luzie i udało mi się rano uruchomić ze startera.
Dlaczego zostawiam go na biegu? Dla pewności, że mi się np nie stoczy. Zobaczymy jutro - jak też odpali bez problemu to już kompletnie nie będę wiedział o co chodzi. Napięcia jeszcze nie mierzyłem, bo muszę skądś skombinować to urządzonko |
|
|
|
|
mariogo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009
|
|
|
pomiedzy klemę a zacisk moto (obojętnie czy +czy- podłącz Amperomierz i sprawdz wydatek prądu w amperach, 0,05A to norma...choć powinno być 0. Auta mają 0,15A z zagarkami i podtrzymaniem radia... |
|
|
|
|
WujekPiotrek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012
|
|
|
Witam,
Wracam do tematu, gdyż od wczoraj mam w swoim takie same objawy. Z pychu odpala, ale akumulator strasznie szybko pada. Po naładowaniu dwa odpalenia i za trzecim razem zdycha. Jak wygląda regulator napięcia i gdzie go znajdę? No i jak stwierdzć czy to jego sprawka? Z góry dzięki |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012
|
|
|
kolego wujek Piotrek o regulatorze napięcia było już pełno tematów. poszukaj a znajdziesz |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|