WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ciezko mi odpala - na pych sie udaje
Autor Wiadomość
MacDada 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 169
Skąd: PL
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009   Ciężko mi odpala - na pych się udaje

Hej!

Wiem, że już niejeden miał taki problem, ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Moto ciężko odpala.

Z moich obserwacji wynika, że problem jest z akumulatorem, a właściwie jego ładowaniem. Otóż z popychu odpala zawsze. Jak podładuję akumulator przez kilka godzin to uda się moto odpalić także normalnie starterem, ale dosyć sporo muszę się nakręcić.

Co ciekawe jak sobie pojeżdżę to po zatrzymaniu np na stacji po chwili odpala bez problemu. Jak zgaduję to silnik jest ciepły i wystarczy nawet słaby kop ze startera by załapał.

Niestety jak zostawię moto na noc to rano nie odpala. Z popychu idzie. Najwyraźniej zimny silnk to dla mojego akumulatora zbyt duży wysiłek, choć kupiłem nówkę niecały rok temu.


Moje spekulacje na ten temat to:
a.) kiepskie ładowanie w czasie jazdy - dlatego po doładowaniu akumulatora przez kilka godzin prostownikiem moto udaje się odpalić ze startera (choć potrzeba dłuższego kręcenia) - jak zgaduję aku się nie ładuje, a zużywa przez światła, itp. - jak to sprawdzić? proszę o instrukcję dla kompletnego laika.
b.) coś zasyfione w silniku/gaźnikach/czym_jeszcze, że odpala tylko na mocnym aku lub z popychu - mechanik?

Pozdr.
Dawid, MacDada
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Paź, 2009   

a próbowałeś na PRI odpalić ? Mi się raz kranik zasyfił jakimś trefnym paliwem i jak przyszedłem po 2 dniach nie mogłem odpalić moto, kręcił, ale nie palił. Przełączyłem na PRI i od razu zagadał. Objaw był podobny, bo pierwsze odpalenie nie szło wcale, ale każde następne od strzała.
Czyszczenie kranika załatwiło problem.

Jeśli napięcie aku jest za małe, moto może kręcić, ale na iskrę już mu mocy nie starczy i też nie odpali. Mozesz wyjąć świecę, przyłożyć ją do masy (do cylindra) i obejrzeć jakość iskry.
 
 
sucre
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Paź, 2009   

a jaki masz aku??,sucho ladowalny czy zelowy??sprawdzales poziom elektrolitu??jakiej masz firym aku,mozliwe ze tez moze byc cos ze swieca
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009   

naładuj akumulator i spróbuj odpalić, dobrze naładowany akumulator i zimny silnik, jeżeli wtedy nie będzie odpalał, to wykluczysz akumulator.
_________________
www.gs500.pl
 
 
MacDada 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 169
Skąd: PL
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009   

metalbeast napisał/a:
a próbowałeś na PRI odpalić?
Nie próbowałem, ale spróbuję dzisiaj - jestem właśnie na uniwerku i będę wracał na moto. Wiecie, trochę lipa odpalać sprzęta z popychu ;)

metalbeast napisał/a:
Jeśli napięcie aku jest za małe, moto może kręcić, ale na iskrę już mu mocy nie starczy i też nie odpali. Mozesz wyjąć świecę, przyłożyć ją do masy (do cylindra) i obejrzeć jakość iskry.
Spróbuję w domu.

sucre napisał/a:
a jaki masz aku??,sucho ladowalny czy zelowy??sprawdzales poziom elektrolitu??jakiej masz firym aku,mozliwe ze tez moze byc cos ze swieca
Mam ten akumulator z elektrolitem (poziom jest OK):
http://paa.pl/akumulator_...-471641488.html

hubertgontarz napisał/a:
naładuj akumulator i spróbuj odpalić, dobrze naładowany akumulator i zimny silnik, jeżeli wtedy nie będzie odpalał, to wykluczysz akumulator.

MacDada napisał/a:
Jak podładuję akumulator przez kilka godzin to uda się moto odpalić także normalnie starterem, ale dosyć sporo muszę się nakręcić.
Tak więc podładowane aku odpala zimny silnik - pytanie brzmi czemu tak szybko się rozładowuje, że już na drugi dzień ma problem?
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009   

miernikiem zmierz napięcie ładowania.
_________________
www.gs500.pl
 
 
onufry
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Paź, 2009   

napięcie może się zgadzać, sprawdź po długiej jeździe czy w aku woda nie bulka ;) lub czy się tak jakby nie utlenia (bąbelki jak w wodzie mineralnej), jak tak to, gdzieś podczas jazdy robi się zwarcie które nie rozwali ci bezpiecznika, ale działa na szkodę aku, np ja tak miałem z PAss-em ( to co puszczas mignięcie komuś), jak włączałem to nagle robiło się zwarcie światła przestawały świecić przez chwilkę a potem wszystko ok. np aku trzymał mi 2dni do tyodnia czasu a po dłuuugim śmiganiu elektrolit znikał i się gotował :] odpal moto poruszaj wiązkami kabli no przy kierownicy i sprawdź czy coś nie brzęczy czynie gaśnie lub przygasza (kierunki klakson światła itd), jak nie to czeka cie albo szukanie wrednego kabla lub umieszczenie wiązki w miarę nieruchomo, przy najgorszym wietrze wymiana uszkodzonej ;) mówię bo miałem podobny przypadek, ale możliwości może być masa...
 
 
sucre
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Paź, 2009   

dobry aku,ale jak bys zmienial to polceam Ci Yuase..sper akumulator..na tych aku wychodza motory prosto z fabryki:)
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

ewidentnie masz brak ładowania!!!!regulator napiecia.nowy w serwisie suzuki 900 zl
zamienniki po 200 i padaja po 1 sezone
polecam oryginalny ale używany - allegro
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
maruder07 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączył: 15 Sie 2009
Pochwał: 4
Posty: 613
Skąd: Michałowo
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

Dobra a jak można sprawdzić regulator napięcia bez montażu go do moto? Przecież to ze go kupie to nie oznacza wcale ze on jest sprawny. Ja swój mogę wystawić na allegro, wygląda normalnie jak powinien ale od środka jest uszkodzony i nie ładuje akumulatora. da się go jakoś zweryfikować inaczej?
_________________
Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
 
 
Tora Tora
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

założenie reglera to jedna kostka,wiec dasz radę.
 
 
MacDada 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 169
Skąd: PL
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

Ciekawą rzecz zauważyłem. Moto ma problem z odpaleniem rano jak... na noc zostawię go na biegu. Wczoraj i przedwczoraj zostawiłem go na luzie i udało mi się rano uruchomić ze startera.

Dlaczego zostawiam go na biegu? Dla pewności, że mi się np nie stoczy. Zobaczymy jutro - jak też odpali bez problemu to już kompletnie nie będę wiedział o co chodzi. Napięcia jeszcze nie mierzyłem, bo muszę skądś skombinować to urządzonko ;)
 
 
mariogo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

pomiedzy klemę a zacisk moto (obojętnie czy +czy- podłącz Amperomierz i sprawdz wydatek prądu w amperach, 0,05A to norma...choć powinno być 0. Auta mają 0,15A z zagarkami i podtrzymaniem radia...
 
 
WujekPiotrek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012   

Witam,
Wracam do tematu, gdyż od wczoraj mam w swoim takie same objawy. Z pychu odpala, ale akumulator strasznie szybko pada. Po naładowaniu dwa odpalenia i za trzecim razem zdycha. Jak wygląda regulator napięcia i gdzie go znajdę? No i jak stwierdzć czy to jego sprawka? Z góry dzięki :padam:
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012   

kolego wujek Piotrek o regulatorze napięcia było już pełno tematów. poszukaj a znajdziesz
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.