GS prowadza sie po drodze ( shimmy , wezykowanie , itp ) |
Autor |
Wiadomość |
szymandera4 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2008 GS prowadza się po drodze ( shimmy , wężykowanie , itp )
|
|
|
mam gs 500e juz kilka razy sprawdzałem czy ciśnienie w kołach jes ok i trzyma sie w normach opony są nowe fele nie mają ósemki olej w teleskopach wymieniony uszczelki ok , łożysko na głowce nowe luzu nie ma i jak prowadzał tak prowadza a i rama jest prosta nie wiem o co chodzi ma ktoś jakieś pomysły ? |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 1 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2008
|
|
|
Jak się tak prowadza to na pierwszym miejscu sprawdzasz dwie rzeczy:
1 łożyska główki ramy (mówisz zrobione )
2 łożyskowanie wahacza (nie napisałeś czy to również przejrzałeś a jest to niezwykle istotne a tak często ZANIEDBYWANE)
Szczerze to GS jest w miarę sztywny (jak na swoja klasę) ale kiedy jedziesz po wzdłużnych nierównościach (np ślady po heblarce do asfaltu) to go kreci i niestety żadne wymiany nic nie pomogą. Kiedy kiwa cię na równej drodze to sprawdź jeszcze łożyskowanie wahacza tam właśnie może być twój problem. Powodzonka |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2008
|
|
|
a własnei o to miałem pytać, bo dziś już do reszty sie wnerwiłem
O ile jezdizłem w dzień to omijałem koleiny i inne wzdłużne bulwy, ale teraz wracałem w ciemnościach (przy okazji - musze ustawic reflektor) i juz tak muld nei widziałem, a moto jechał jak za wężem
Już wcześniej to odczułem, dla tego posprawdzałem luzy wahacza i główki ramy, sprawdziłem też koła - piasty i czy ośki są poskręcane. Wszystko gra. Ciśnienie też ok.
Moto jezdzi prosto. Kurde nie wiem czemu tak. Nie mam porównania z innym moto. |
|
|
|
|
szymandera4 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2008
|
|
|
dzięki bardzo o tym nie pomyślałem a faktycznie może byc bo nie sprawdzałem łożysk wachacza jeśli nie to to będe pytał dalej. A jeszcze jedno małe pytanko jak gs-a dostanie dobrze w palnik czyli tak 150 do170 non stop to po przejechaniu jakiś 40 km nie chce schodzic poniżej 4 tys obr. zdławie ją troche biegiem do 1200 obr. i chodzi równo ale jak ją wkręce to znowu nie schodzi . gażniki były synchro. i filtr powietrza wymieniony . |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2008
|
|
|
"Synchronizacja gaźników polega na ustawieniu przepustnic obrotowych w taki sposób, aby podciśnienie w króćcach ssących było identyczne. Dzięki temu każdy cylinder jest równomiernie napełniany. W praktyce oznacza to gładką pracę na biegu jałowym, mniejsze wibracje oraz płynniejsze przejście silnika na wyższe obroty. Wbrew powszechnym mniemaniom nie spowoduje to poprawy działania silnika w wyższym zakresie obrotów, nie zlikwiduje "dziury w gazie" ani innych objawów kojarzonych z nieprawidłowym działaniem układu zasilania. Pamiętajmy też, że kompleksowy serwis gaźników składa się z wielu innych czynności. Pierwszorzędną sprawą jest ich czystość, dobór dysz, ustawienie iglicy (jeśli jest regulacja jej położenia), ilości mieszanki na biegu jałowym i poziomu paliwa w komorze pływakowej oraz szczelność membrany oraz zaworka iglicowego. Wiele zamieszania często powoduje fałszywe powietrze zaciągane przez osie przepustnic lub popękane króćce ssące. Jednak jest to odrębny, szeroki temat, którym nie będę się tutaj zajmował."
Tekst: Paweł Boruta, Zdjęcia: Agnieszka Jóźwik |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2008
|
|
|
Szymandera4 słyszałeś kiedyś o czymś takim jak znaki interpunkcyjne? |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2008
|
|
|
Szymander jak będziesz miał kiedyś okazję to zobacz jak wyglądają sprężyny z przodu w GS-ie.
Sam na standardowych sprężynach jeździłem i nie narzekałem na prowadzenie.
Co Tobie w prowadzeniu GS-a nie pasuje?
Jaki olej masz w lacha?
"a jeszcze jedno małe pytanko jak gs-a dostanie dobrze w palnik czyli tak 150 do170 non stop to po przejechaniu jakiś 40 km nie chce schodzic poniżej 4 tys obr. zdławie ją troche biegiem do 1200 obr. i chodzi równo ale jak ją wkręce to znowu nie schodzi . gażniki były synchro. i filtr powietrza wymieniony ." już odpowiedziałem, i tematów o obrotach, gaźnikach jest multum.
http://gs500.boo.pl/search.php?mode=results
sprawdź w gaźniku jakie masz dysze, kiedy serwis gaźników kompletny był robiony? kiedy regulacja zaworów? jaki kolor świec masz? |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
szymandera4 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2008
|
|
|
Gaźniki były synchro w czerwcu na zegarach czyli powinno byc dobrze ,zaznaczam powinno. Świece też mam nowe , założyłem NGK ale jaki olej lali mi w lagi to nie wiem, a w prowadzeniu mi nie pasuje to że przy około 80 km/h prowadza tak jakby chwile chciał jechac na prawej stronie koła, a raz na lewej , a na środku nie chce sie utrzymac |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2008
|
|
|
coś masz nie tak.
wyważ koła. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2008
|
|
|
szymandera4 napisał/a: | a w prowadzeniu mi nie pasuje to że przy około 80 km/h prowadza tak jakby chwile chciał jechac na prawej stronie koła a raz na lewej , a na środku nie chce sie utrzymac |
to już chyba lekkie przegięcie.
Owszem, lata po nierownościach wzdłużnych, ale na nich nawet auto lata.
Ja swoje moto sprwadzałem jeszcze przed kupnem, jadąc bez trzymanki i pochylając moto. Powinno ładnie balansować z lewej na prawą i nie walić sie w żadną strone. Oczywiście nie przy 10kph 40 bedzie ok |
|
|
|
|
szymandera4 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 23 Lip, 2008
|
|
|
dzięki hubertgontarz ,facet od którego kupowałem gs-e twierdził że były wyważane nawet obciążniki były ,ale pojechałem wczoraj to sprawdzic i sie okazało że koła biły a opona z przodu była zle ułożona na feldze . Dzisiaj sprawdziłem i jest ok . |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2008
|
|
|
a ja się nad tym tematem zastanowiłem mocniej. Dziś jechałem w trasie po bardzo wyboistej drodze - nie tyle że dziury, co muldy były. Dziwnie mi motocykl jechał, szczegolnie w przechyłach.
W zakręty wchodze przeciwskrętem, powiedzmy przy 90kph i motocykl na tych muldach i koleinach jakby pływa. Da się spokojnie prowadzić, ale efekt jest niepokojący.
Problem w tym że GS to moj pierwszy motocykl i nie mam porownania jak prowadzą sie inne motocykle na takich drogach.
Sprawdziłem wszystko i luzów nie wykryłem. Opony też ok.
Napiszcie mi czy macie podobne efekty, bo może to normalne? jadąc autem tamtą drogą też troche ciągnie w rozne strony na tych muldach, ale w motocyklu mam wrazenie że koła momentami żyją własnym życiem.
Sprawdzałem czy nie jest wiotki na rownej drodze (jechałem z 40kph i szarpałem kierownicą w prawo i lewo) i nic neipokojacego nie zauważyłem. Już sam nie wiem...
Jeszcze jedno. Jest jakiś sposób na sprawdzenie luzu wahacza, nie posiadając centralki? |
|
|
|
|
retro303 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
|
|
|
Mojego Gsa sciaga w lewo lekko jak nie trzymam kierownicy. Plywac tez zaczyna ale przy 140-150 itd... Nie przejmuje sie tym bo ten rodzaj moto jest raczej do spokojnej jazdy a nie do wielkich szybkosci, wtedy nic sie nikomu nie stanie. Jezdze jakies 10 lat juz motocyklami roznymi zaczynajac od motorowerków pozniej wski, Jawy, Mzy i wiele innych duzo mocniejsze od Gsa tez byly. To ze na koleinach pływa to chyba zupelnie nirmalne, to jednoslad i cienki gumy - tak mi sie wydaje. Pozdro. |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
|
|
|
spoko - dzięki za opinie. Też sie uspokoiłem, bo na normalnych drogach tak nie nosi. Jeszcze to chyba od wiatru zależy troche. Ale jest git. Zacząłem sie zastanawiać po tym jak przeczytałem temat, ale sprawdizłem wszystko jeszcze raz i jest ok. |
|
|
|
|
retro303 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
|
|
|
nie raz jak wracam z pracy i jade we Wrocławiu estakada po łuku 120km/h to zacznie nagle mna bujac na boki a niby idealna droga... witar itd to wszystko wpływa, koleiny to juz wogole normalka. Zastanawiam sie czy to ze mojego Gsa znosi lekko w lewo jak puszcze kiere moze byc spowodowane tym ze mam mniej oleju w ladze? Mniej bo codziennie widze po jezdzeniu tam kropelke a juz takiego kupilem wiec ile tam go zostalo to nie wiem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|