Drugie moto dla Simina! |
Autor |
Wiadomość |
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015 Drugie moto dla Simina!
|
|
|
Hej!
Nadszedł chyba czas żeby zastanowić się nad drugim moto
Zakładam osobny temat bo w innych tego typu są nieco inne wymagania niż moje...
Wzrost: 192
Doświadczenie: 4 lata na GS500
Szukam moto o pojemności ok 600, koniecznie z owiewką żebym przy moim wzroście nie musiał walczyć z wiatrem.
Moto mam nadzieję będzie odwiedzało tory w miarę regularnie, więc powinien to być sprzęt na którym kilka godzin jazdy, czy krótkie przejażdżki po mieście nie zabiją pleców, a przy tym można się pobawić na torze.
Zastanawiam się zatem nad Fazerem - są osoby które pokazały na forum że jest to torowa maszyna
Ze względu na męczenie moto na torze wizualnie nie musi być nieskalane. Mechanicznie musi być w pełni sprawne.
Dobrze by było żeby miało ABS i żeby było na wtrysku - mam dość zabawy z gaźnikami
Cena - Mogę poświęcić ok 10k. Jak propozycja i maszyna będzie fajna - niech będzie do 12...
Co sądzicie? FZ6 znajdę w tej cenie? Może S2? Czy w ogóle inne sprzęty powinienem rozważać?
Pozdrawiam,
Simin |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015
|
|
|
Simin FZ1 Fazer za 14K już wyrwiesz:)
twój skil przerasta 600ccm,
czytałem ze znowu łokcie przycierasz:)
poczekaj do zimy to znajdzie się coś od dziadka z Niemiec w twoim budżecie.
Już nie bite:)
|
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015
|
|
|
Honda VFR 800 V-Tec.
Dziękuję za uwagę
Rozwinięcie: mam Fazera i dzisiaj wolałbym pięć razy bardziej mieć w garażu Honde. No cóż, wtedy też miałem inny budżet niż 12k. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015
|
|
|
Nie jestem przekonany żebym przerastał 600ccm... A obawiam się że troche za wcześnie dla mnie na litra
Poza tym wolę coś tańszego żebym nie płakał jak się zdarzy zejście na łokieć |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015
|
|
|
W takim razie FZS 600 w wersji przed liftem, bo płacić w sumie za polift który ma tylko inne lampy to tak sobie w sumie jak nie musi dobrze wyglądać.
Albo zostaw GS'a, będzie na latanie po mieście i wypady, a znajdź jakiegoś gsxra czy inną r6 i będzie na tor, co za problem mieć 2 moto? |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
emkags
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Cze 2011 Pochwał: 13 Posty: 868 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015
|
|
|
A ja na tor będę polecać GSa!!! ale BMW i na trasę fajne i Dakar świetna maszyna |
_________________ Krasnal DRZ400E
------------------------------
SÓZÓCKI ll GS500F || Chądzina 600f4i '03 || Brzydal GS650F Dakar|| Jamaszka XT600 '00 |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015
|
|
|
mam problem z miejscem... Chwilowo mam komórkę do której GS się mieści, ale 2 moto nie wejdą...
Pomieszczenie ma jakoś 110-120 cm szerokości, ze 2,5 m długości... drzwi chyba 90 cm, w związku z czym muszę uważać żeby lusterek nie stracić, a parkując moto muszę koło opierać o ścianę bo inaczej nie zamknę drzwi przez stelaż...
Jak się dorobię mieszkania/domu z garażem pewnie w końcu skuszę się na 2 moto, ale i tak GS wtedy nie zostanie na wypady... raczej do moto którego dotyczy ten temat dojdzie jakiś sport...
Co do FZS 600 - wolałbym coś nowszego na wtrysku z ABS'em |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015
|
|
|
Może CBR 600 F4i??? Albo Thundercat Tyle że kot nie jest na wtryskach. |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015
|
|
|
A może GSX650F (następca czajnika i jajka) lub GSF650 Bandit, to dwa wcielenia tego samego motocykla - myślę o nowszych rocznikach, tyle, że GSX650F ma pełne owiewki a bandit półowiewkę, ale rama, silnik i cały ogon w obu moto jest dokładnie ten sam.
http://www.motogen.pl/Suzuki-GSX-650F,7872.html |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
doctoRR
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Wrz 2014 Pochwał: 1 Posty: 98 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 06 Sie, 2015
|
|
|
Jestem w podobnej sytuacji jak Ty simin, też planuję zamienić GSa na 600, na przyszły sezon. Różnica jest tylko taka, że póki co to mi jeszcze trochę brakuje do zejścia na łokieć, ale w sumie nie byłem niestety na torze jak do tej pory, więc zakładam że tam byłoby to realne
Powiem Ci tak, ostatnio miałem okazję jechać takimi motocyklami: BMW R1200R (125 koni, pojemność jak mówi nazwa - 1200, moment obrotowy...125 Nm) motocykl z 2015 rocznika, jazda testowa z salonu 80 km - ogólnie demonicznie przyspiesza od 0 do 180 km/h najszybciej jechałem 230, szybciej nie było miejsca, bardzo fajnie się prowadził - ale to jednak naked, nie ma budowy ścigacza i to go mocno różni w odczuwaniu jazdy, także jeśli chcesz latać po torze to bym nie polecał.
Drugi motocykl to Honda CBR 600 F4 - wprawdzie rocznik 2000 i jeszcze na gaźnikach, ale z grubsza to już prawdziwy sport. Do 4-5 tys. obr/min przyspiesza jak suzuki GS 500 jak nie odkręcasz manetki gwałtownie, potem jest trochę lepiej, a od 7-8 tys. zaczyna mocno przyspieszać, bardzo przyjemnie, choć nie urywa barków jak w yamasze R1 czy tym BMW R1200R, po prostu prędkość rośnie szybko, na zegarach to widać, widać że otoczenie szybko mija, ale odczucia są całkiem łagodne. Motocykl ma budowę z kątem łożyska główki ramy zupełnie innym niż w GS 500 czy fazerze, więc skręca się dość śmiesznie - ja miałem uczucie że ten motocykl chce jechać albo prosto, albo od razu położyć się do zejścia na kolano, to sprawiło, że poczułem trochę że trzeba by się od nowa uczyć jeździć... co więcej - jest to spora maszyna gabarytowo, wysoko się siedzi - ja mam tylko 176 cm wzrostu, na światłach połowę stóp miałem na asfalcie, a pięta była w powietrzu - także ze 192 cm byś miał myślę a w sam raz. Poza tym pozycja - czuć że to jednak sportowy charakter - jedziesz w miarę pochylony, aż chce się położyć na baku i odwinąć manetkę gazu Jeśli to ma być sprzęt z grubsza na tor, to myślę że warto by było żebyś poszedł do kogoś się tym przejechać. Za to jeśli większość czasu planujesz spędzić na wycieczkach po 300, 500 czy 1000 km, to jeśli chodzi o pozycję to Fazer byłby wygodniejszy.
Co do litrów - nie ma co się na to rzucać. Ja jechałem już na paru litrach i powiem tak - różnica między nimi a 600 jest ogromna, nie ma co sobie psuć zabawy. Lepiej poćwiczyć 600 a potem (może) przejść na litra. Ja sobie odpuszczam litra na pewno. Miałem okazję jechać Yamahą R1 rocznik 2000 na gaźnikach - na 2-gim biegu 220 km/h, przyspiesza tak, że jak zszedłem to się trzęsłem z adrenaliny... choć fakt, że było to dopiero po rozpoczęciu kursu na prawa jazdy i nie miałem doświadczenia i jedynie odwinąłem gaz na prostej drodze. Koniec końców - dobrze mówisz, z litrem warto poczekać.
Tyle ode mnie, daj znać jak coś potestujesz/kupisz... powodzenia ! |
_________________ ... |
|
|
|
|
danny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2011 Pochwał: 6 Posty: 798 Skąd: Poznań / Choszczno
|
Wysłany: Czw 06 Sie, 2015
|
|
|
GSX650F i Bandit sa strasznie ciezkie co raczej wyklucza je torowo - podobnie jak hondowe CBFki. Poza tym biorąc pod uwage Twoje doświadczenie to Bandit czy CBFka to slabe pomysly: 230-240kg wagi i 86 KM wiec prowadzą się jak troche cieższy GS
SV 650 byloby spoko, ale niestety jestes za wysoki zeby sie dobrze na tym czuc.
F4i jest chyba najlepszym wyborem - lekka, wtryski i da rade gdzies dalej wyskoczyc.
FZ S2 tez ujdzie, jesli planujesz wiecej wycieczek niz torowania
tak wiec zostaje F4i vs FZ S2 |
_________________ Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal) |
|
|
|
|
komandosek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2011 Pochwał: 2 Posty: 195 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 06 Sie, 2015
|
|
|
olej owiewke, weź Z750. Dostaniesz w pakiecie kupe mocy, regulowane zawieszenie USD i bardzo dobre prowadzenie. Na latanie po torach, codzienne szalenie po mieście super.
Przy takim wzroście i tak się nie schowasz za owiewką, wiec na dłuższe trasy stopery w uszy i ogień. |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Czw 06 Sie, 2015
|
|
|
Ok, dużo ludzi piszę tu po krótkich przejażdżkach itd, ja napiszę z autopsji, że np. Bandita 600 daruj sobie od razu, jak chcesz polatać po torze. Pewnie, że się DA (bo wszystkim się da...), ale ciężkie to, słabo zmienia kierunki i tak dalej. Nie wiem jak przy Twoim wzroście i wadze, ale do Twoich wymagań pasuje CBR 600 f4i (nie RR), tylko że za 10k nie dostaniesz ABS'u. Musiałbyś się przymierzyć do jakiejś, no ale każde usportowione 600 może być dla Ciebie małe. No i wymaganie 10k zł i moto z ABSem to chyba tylko Kawasaki ER6f się kwalifikuje.
Powodzenia w znalezieniu moto Simin, życzę jak najlepszego! Przemyśl kilka propozycji, ale jak wiesz, że chcesz z przeznaczeniem na tor to odpuść turystyki, ciężkie motocykle i tak dalej. Szkoda nerwów i później szukania jeszcze raz.
Będę śledził ten temat, ciekawy jestem co wybierzesz!
Pozdro asie
edit: Bo zapomniałem. Na f4i zrobiłem na strzała ponad 300 km i nie było bólu pleców czy zadka, nie wiem jak z większymi dystansami, ale też nie powinno być problemu. Jak powyżej padają propozycje odpuść sobie SV, Z750, Bandity , TDMy i tej maści moto. Faktycznie VFR może nie być takim złym wyborem, tylko ciężkie to to. |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
emkags
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Cze 2011 Pochwał: 13 Posty: 868 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Sie, 2015
|
|
|
Ja bym się nie zgodziła co do CBR
Fajny motocykl i przyjemny.. ale jak dla mnie 176, długie nogi, blondynka nie dość, że miałam ból pleców to jeszcze napierdzielało mnie kolano.
Jeśli jeździ się mniej niż 100 to po 170km wysiadają powyższe części ciała |
_________________ Krasnal DRZ400E
------------------------------
SÓZÓCKI ll GS500F || Chądzina 600f4i '03 || Brzydal GS650F Dakar|| Jamaszka XT600 '00 |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Czw 06 Sie, 2015
|
|
|
z doświadczenie w Bandita 600 przycierają sie gmole:) |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|