Dziwne obroty oraz klekto z okolicy walkow rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
suden77
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 3 Skąd: OKOLICE KIELC
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011 Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu
|
|
|
Witam niedawno stałem sie posiadaczem suzuki gs 500 a teraz mam z nim pierwsze problemy:
1. Po dość długiej jeździe gdy silnik dobrze sie rozgrzeje zaczyna chodzić na biegu jałowym w okolicach 1.5k-2k obrotów (zależy kiedy, różne to bywa), dodam że na zimnym silniku chodzi równiutko 1.1k. Co może być tego przyczyną???? Świecie, filtry ,olej wymieniony.
2. Druga sprawa to niecodzienny klekot dochodzący z okolicy wałków rozrządu, wyczytałem że może to być luz na osi wała, klekot pojawia się co jakiś czas co 50-100km i ustaję jak przechyle moto w którąkolwiek stronę. Jak można sie pozbyć tego klekotu raz na zawszę a może to jest coś innego?? |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011 Re: Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu
|
|
|
suden77 napisał/a: | Po dość długiej jeździe gdy silnik dobrze sie rozgrzeje zaczyna chodzić na biegu jałowym w okolicach 1.5k-2k obrotów (zależy kiedy, różne to bywa), dodam że na zimnym silniku chodzi równiutko 1.1k. Co może być tego przyczyną???? Świecie, filtry ,olej wymieniony. |
Pod gaźnikami znajduje się śruba od regulacji obrotów biegu jałowego. Ustaw obroty 1200+/- 100 RPM, ale na dobrze rozgrzanym silniku. To normalne, że po rozgrzaniu silnik łapie większe obroty niż na zimno.
suden77 napisał/a: | Druga sprawa to niecodzienny klekot dochodzący z okolicy wałków rozrządu, wyczytałem że może to być luz na osi wała, klekot pojawia się co jakiś czas co 50-100km i ustaję jak przechyle moto w którąkolwiek stronę. Jak można sie pozbyć tego klekotu raz na zawszę a może to jest coś innego?? |
Niektóre GS'y tak maja. Żeby zniwelować luzy powinieneś (chyba-pewny nie jestem bo tego nie robiłem) zdjąć pokrywę zaworów, wymontować wałki i dodać podkładki, które zniwelują te luz. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
suden77
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 3 Skąd: OKOLICE KIELC
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011
|
|
|
dzięki za odp, a co do tych wałków to lepiej zrobić to samemu czy oddać w fachowe ręce mechanika (dodam ze jestem zielony w te klocki i szczerze to nie wiem gdzie miałbym dodać te podkładki ) |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sro 11 Maj, 2011
|
|
|
To daj do mechanika. Jak zdejmiesz wałki to później możesz mieć problem z odpowiednim dokręceniem śrub które je mocują. Takie rzeczy to juz naprawdę trzeba kluczem dynamometrycznym. No i łatwo o przestawienie faz rozrządu przy tej czynności, trzeba wiedzieć co się robi. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
suden77
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 3 Skąd: OKOLICE KIELC
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011
|
|
|
Jeszcze jedno a czy jazda z takim luzem na wałkach może wyrządzić szkody w silniku???? Bo nie wiem czy od razu wziąć sie za naprawę czy pojeździć jeszcze i zobaczyć jak to z tym będzie |
_________________ Suzuki GS 500E 93' Aprilia SL 1000 FALCO 00' |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011
|
|
|
luz na boki chyba mało szkodliwy, jeśli w ogóle. luz promieniowy (góra-dół) to już do naprawy. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
kamillo_siup [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Paź, 2012
|
|
|
hej sory ze sie dolanczam ale mam taki problem ustawialem gazniki i juz bylo prawie bdb gdy pojawily sie bardzo glosne stuki z silnika po czym suzi jak by sie zaciela zablokowala i zgasla przy 3 tys obrotów .. efekt podobny jak by silnik sie przegrzal lub jak by chycilo tłoki ....lecz gdy zgasnie to po chwili znowy odpali pochodzi chwile i znowu zgasnie a przy tym slycha strzaly jak by z korbowodu bo zawory nie moga az tak glosno strzelac....dodam ze nie strzela z tlumików ani z gaznika czyli mieszanka prawie dobra lecz jeszcze troszke czarnawe swiece sa ale nie wiem czy odpalac i ustawiac dalej czy szukac czemu mam nagle taki efekt ....pomocy ...
[ Dodano: Sro 24 Paź, 2012 ]
dolanczam filmik lecz slabej jakosci ale moze cos pomoze
http://www.youtube.com/watch?v=tgcVaSGQME4
[ Dodano: Sro 24 Paź, 2012 ]
sluchalem uwarznie i stukanie dochodzi z góry silnika czy to walki?? |
|
|
|
|
Bonzo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lis, 2012
|
|
|
Weź postaw kamerę 5m od motocykla a nie trzymaj ją w łapie, to może ktoś coś wtedy powie. |
|
|
|
|
PAWULON 540 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012
|
|
|
czy synchro jest na pewno dobrze zrobione jeżeli nastąpiło to po synchro to je sprawdź jeszcze raz |
|
|
|
|
piesciec [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014
|
|
|
Filmik nie mojego autorstwa ale mam dokładnie taki sam klekot na biegu jałowym po jeździe:
https://www.youtube.com/watch?v=sEpgWhfukCQ
Czy to coś niszczy i trzeba brać się za naprawę? Jest pewna diagnoza? Ewentualnie jakie koszty u mechanika? |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Sro 03 Gru, 2014
|
|
|
Piesciec tak niestety to jest do naprawy a koszt to zalezy gdzie u kogo. |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sro 03 Gru, 2014
|
|
|
sezrg napisał/a: | Piesciec tak niestety to jest do naprawy a koszt to zalezy gdzie u kogo. |
To już wiadomo co to stuka (dodam, że jak niektorzy sugerowali sprzęgiełko rozrusznika to nie jest)?
Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany. |
_________________
|
|
|
|
|
piesciec [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Sty, 2015
|
|
|
Jedni mówią, że do naprawy a inni że jeżdżą tak już długo i nic więcej się nie dzieje. Nie wiadomo czy olać, czy się tym przejąć i wydawać kasę |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Sro 07 Sty, 2015
|
|
|
dymny napisał/a: | Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany. |
bo stuk stukowi nie równy i cieżko zdiagnozowac po filmiku co dokładnie stuka. silnik składa sie z wielu elementów które mogą stukać. pozatym stuk roznosi sie po całym silniku wiec stetoskop w łape i osłuchiwać dokładnie skąd dzwiek sie pojawia i jakie sa mozliwości |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
piesciec [Usunięty]
|
|
|
|
|
|