WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne obroty oraz klekto z okolicy walkow rozrzadu
Autor Wiadomość
suden77 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: OKOLICE KIELC
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu

Witam niedawno stałem sie posiadaczem suzuki gs 500 a teraz mam z nim pierwsze problemy:
1. Po dość długiej jeździe gdy silnik dobrze sie rozgrzeje zaczyna chodzić na biegu jałowym w okolicach 1.5k-2k obrotów (zależy kiedy, różne to bywa), dodam że na zimnym silniku chodzi równiutko 1.1k. Co może być tego przyczyną???? Świecie, filtry ,olej wymieniony.
2. Druga sprawa to niecodzienny klekot dochodzący z okolicy wałków rozrządu, wyczytałem że może to być luz na osi wała, klekot pojawia się co jakiś czas co 50-100km i ustaję jak przechyle moto w którąkolwiek stronę. Jak można sie pozbyć tego klekotu raz na zawszę a może to jest coś innego??
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   Re: Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu

suden77 napisał/a:
Po dość długiej jeździe gdy silnik dobrze sie rozgrzeje zaczyna chodzić na biegu jałowym w okolicach 1.5k-2k obrotów (zależy kiedy, różne to bywa), dodam że na zimnym silniku chodzi równiutko 1.1k. Co może być tego przyczyną???? Świecie, filtry ,olej wymieniony.


Pod gaźnikami znajduje się śruba od regulacji obrotów biegu jałowego. Ustaw obroty 1200+/- 100 RPM, ale na dobrze rozgrzanym silniku. To normalne, że po rozgrzaniu silnik łapie większe obroty niż na zimno.

suden77 napisał/a:
Druga sprawa to niecodzienny klekot dochodzący z okolicy wałków rozrządu, wyczytałem że może to być luz na osi wała, klekot pojawia się co jakiś czas co 50-100km i ustaję jak przechyle moto w którąkolwiek stronę. Jak można sie pozbyć tego klekotu raz na zawszę a może to jest coś innego??


Niektóre GS'y tak maja. Żeby zniwelować luzy powinieneś (chyba-pewny nie jestem bo tego nie robiłem) zdjąć pokrywę zaworów, wymontować wałki i dodać podkładki, które zniwelują te luz.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
suden77 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: OKOLICE KIELC
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

dzięki za odp, a co do tych wałków to lepiej zrobić to samemu czy oddać w fachowe ręce mechanika (dodam ze jestem zielony w te klocki i szczerze to nie wiem gdzie miałbym dodać te podkładki ;/ )
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

To daj do mechanika. Jak zdejmiesz wałki to później możesz mieć problem z odpowiednim dokręceniem śrub które je mocują. Takie rzeczy to juz naprawdę trzeba kluczem dynamometrycznym. No i łatwo o przestawienie faz rozrządu przy tej czynności, trzeba wiedzieć co się robi.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
suden77 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: OKOLICE KIELC
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011   

Jeszcze jedno a czy jazda z takim luzem na wałkach może wyrządzić szkody w silniku???? Bo nie wiem czy od razu wziąć sie za naprawę czy pojeździć jeszcze i zobaczyć jak to z tym będzie ??
_________________
Suzuki GS 500E 93' Aprilia SL 1000 FALCO 00'
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011   

luz na boki chyba mało szkodliwy, jeśli w ogóle. luz promieniowy (góra-dół) to już do naprawy.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
kamillo_siup
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

hej sory ze sie dolanczam ale mam taki problem ustawialem gazniki i juz bylo prawie bdb gdy pojawily sie bardzo glosne stuki z silnika po czym suzi jak by sie zaciela zablokowala i zgasla przy 3 tys obrotów .. efekt podobny jak by silnik sie przegrzal lub jak by chycilo tłoki ....lecz gdy zgasnie to po chwili znowy odpali pochodzi chwile i znowu zgasnie a przy tym slycha strzaly jak by z korbowodu bo zawory nie moga az tak glosno strzelac....dodam ze nie strzela z tlumików ani z gaznika czyli mieszanka prawie dobra lecz jeszcze troszke czarnawe swiece sa ale nie wiem czy odpalac i ustawiac dalej czy szukac czemu mam nagle taki efekt ....pomocy !! ...

[ Dodano: Sro 24 Paź, 2012 ]
dolanczam filmik lecz slabej jakosci ale moze cos pomoze

http://www.youtube.com/watch?v=tgcVaSGQME4

[ Dodano: Sro 24 Paź, 2012 ]
sluchalem uwarznie i stukanie dochodzi z góry silnika czy to walki??
 
 
Bonzo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Weź postaw kamerę 5m od motocykla a nie trzymaj ją w łapie, to może ktoś coś wtedy powie.
 
 
PAWULON 540
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   

czy synchro jest na pewno dobrze zrobione jeżeli nastąpiło to po synchro to je sprawdź jeszcze raz
 
 
piesciec
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Filmik nie mojego autorstwa ale mam dokładnie taki sam klekot na biegu jałowym po jeździe:
https://www.youtube.com/watch?v=sEpgWhfukCQ
Czy to coś niszczy i trzeba brać się za naprawę? Jest pewna diagnoza? Ewentualnie jakie koszty u mechanika?
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Sro 03 Gru, 2014   

Piesciec tak niestety to jest do naprawy a koszt to zalezy gdzie u kogo.
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro 03 Gru, 2014   

sezrg napisał/a:
Piesciec tak niestety to jest do naprawy a koszt to zalezy gdzie u kogo.


To już wiadomo co to stuka (dodam, że jak niektorzy sugerowali sprzęgiełko rozrusznika to nie jest)?

Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany.
_________________

 
 
piesciec
[Usunięty]

Wysłany: Sro 07 Sty, 2015   

Jedni mówią, że do naprawy a inni że jeżdżą tak już długo i nic więcej się nie dzieje. Nie wiadomo czy olać, czy się tym przejąć i wydawać kasę :/
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Sro 07 Sty, 2015   

dymny napisał/a:
Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany.


bo stuk stukowi nie równy i cieżko zdiagnozowac po filmiku co dokładnie stuka. silnik składa sie z wielu elementów które mogą stukać. pozatym stuk roznosi sie po całym silniku wiec stetoskop w łape i osłuchiwać dokładnie skąd dzwiek sie pojawia i jakie sa mozliwości
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
piesciec
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Sty, 2015   

http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5091
Myślę, że prawdopodobne. Jak znajdę czas to sprawdzę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.