Dodatki do oleju |
Autor |
Wiadomość |
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sob 27 Mar, 2010 Dodatki do oleju
|
|
|
Dodatek do oleju silnikowego Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu, poprawi smarowanie czy pogorszy? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 27 Mar, 2010 Re: Dodatki do oleju
|
|
|
KATANA napisał/a: | Dodatek do oleju silnikowego Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu, poprawi smarowanie czy pogorszy? |
Spowoduje problemy ze sprzęgłem oraz sprzęgiełkiem jednokierunkowym rozrusznika. poza tym bardzo mozliwe jest zapchanie filtra oleju. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 27 Mar, 2010
|
|
|
Dodatek stworzony dla silników samochodowych co najwyżej, jednak i tak wystarczy dobry markowy olej z odpowiednimi parametrami (można nawet pokusić się o olej syntetyczny 10W50), zmieniany regularnie z filtrem. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Czw 17 Lut, 2011 DODATEK DO OLEJU
|
|
|
http://moto.allegro.pl/li...95.html#gallery
LIQUI MOLY- SUPER DODATEK DO OLEJU Z MoS2 - 34zł.jpg
|
|
Plik ściągnięto 73 raz(y) 99,54 KB |
|
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Lut, 2011
|
|
|
Fajnie, tylko że pogorszy się praca sprzęgła. Moim zdaniem współczesne oleje motocyklowe maja tak dobrany skład, że jak tylko nie będzie się przeciążać silnika to będzie chodzić i chodzić bez żadnych problemów, i nie ma potrzeby kombinować z dodatkami. |
|
|
|
|
teja-1010100 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Lut, 2011
|
|
|
Ja wychodzę z założenia, że jeśli producent silnika czy oleju nie każe stosować takich wynalazków to ich nie używam. |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Lut, 2011
|
|
|
Miałem coś takiego w ostatnim sezonie zacząłem stosować w GSie i szczerze mówiąc żadnej różnicy w zuzyciu oleju ani pracy silnika nie było.
Ale fakt faktem może coś to tam daje w bardziej wysilonych silnikach. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
Stosował ktoś z Was dodatek do oleju Liqui Moly Bike Oil Additiv z MoS2? Dostałem za darmo i nie wiem czy wlac czy lepiej odstawic na półkę, bo wyrzadzi jakąś szkodę. Sprzedać raczej tego nie sprzedam (za mały popyt). Olej mam bardzo dobry - syntetyk Liqui Moly 10W50. |
_________________
|
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
a co powoduje ten dodatek? pewnie daje 30% mocy więcej, obniża spalanie paliwa, zmniejsza zużycie elementów wewnętrznych silnika, zmniejsza ilość szkodliwych substancji w wyziewach, zmniejsza napięcie przedmiesiączkowe silnika, myśli za kierowcę, zapobiega shimmy, ładuje akumulator
na Twoim miejscu darowałbym sobie dodawanie czegokolwiek do oleju, ale są mądrzejsi ode mnie, to niech się wypowiedzą |
_________________ 5* |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
misiorek napisał/a: | a co powoduje ten dodatek? pewnie... | Ironia, ironią ale dziale mechanika podyskutujmy o konkretach, nie domyslach... Mam okazję za darmo wlać, więc zastanowiam się czy skumulowana siła super dodatków nie zadziała negatywnie. |
_________________
|
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
hmm ok... poczytałem parę wypowiedzi na temat tego środka i ludziska piszą, że powoduje on zmniejszenie tarcia poprzez stworzenie powłoki z siarczku molibdenu, który ma działanie porównywalne do wazeliny( ) i poprzez zmniejszenie tarcia elementów wewnętrznych powoduje zmniejszenie spalanie...ale wątpię, że o 50%, jak napisane było w jednym z opisów:O niektórzy zastanawiają się nad tym, czy nierozpuszczalność w oleju (bo taką cechą charakteryzuje się ten środek) nie zaszkodzi przy przechodzeniu cząsteczek dodatku przez filtr, czy nie będzie go zapychał, powodując niedrożność i zmniejszenie efektywności smarowania.
Ja już jestem chyba za stary na takie coś... ja bym nie lał |
_________________ 5* |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
widziałem gdzieś na tvn turbo test takiego wynalazku... Zalali coś do oleju, przejechali 2k, i później spuścili cały olej i jeździli jeszcze przez chyba 2k km bez problemów. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Pią 31 Maj, 2013
|
|
|
misiorek napisał/a: | hmm ok... poczytałem parę wypowiedzi na temat tego środka i ludziska piszą, że powoduje on zmniejszenie tarcia poprzez stworzenie powłoki z siarczku molibdenu, który ma działanie porównywalne do wazeliny( ) i poprzez zmniejszenie tarcia elementów wewnętrznych powoduje zmniejszenie spalanie...ale wątpię, że o 50%, jak napisane było w jednym z opisów:O niektórzy zastanawiają się nad tym, czy nierozpuszczalność w oleju (bo taką cechą charakteryzuje się ten środek) nie zaszkodzi przy przechodzeniu cząsteczek dodatku przez filtr, czy nie będzie go zapychał, powodując niedrożność i zmniejszenie efektywności smarowania.
Ja już jestem chyba za stary na takie coś... ja bym nie lał |
Ja mam w puszce (prawie 400tkm na liczniku, silnik benzynowy który ponoć nie przechodził jeszcze żadnych generalnych remontów) olej 10W40 Liqui Moly z MoS2 ('fabrycznie' a nie z dodatkowego flakonika). Zrobiłem na nim ok 10tkm i na razie oleju z silnika jakoś tam nie ubyło dużo - od ostatniej wymiany nie musiałem nic dolewać, poziom jest w połowie miarki (mimo, iż producent twierdzi że sprawny silnik ma prawo palić do [jeśli dobrze pamiętam] 1l oleju na 1000km). Nie ma żadnych objawów problemów ze smarowaniem, zatarcia itp. Pod koniec sezonu będę wymieniał oleum i zobaczę czy coś się osadziło na filtrze.
No ale w motocykl bym takich dodatków olejowych nie lał. |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 31 Maj, 2013
|
|
|
dymny napisał/a: | Są to poparte badaniami publikacje naukowe dr inż. Andrzeja Młynarczaka z Akademii Morskiej w Gdynii ( a nie jakieś tam mędrkowanie znaffcuf )
|
Tak tylko, że to są badania nad silnikami okrętowymi, 125 RPM, a 12 500 RPM i 10 razy mniejsza moc raczej robią pewną różnicę. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|