WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatki do oleju
Autor Wiadomość
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sob 27 Mar, 2010   Dodatki do oleju

Dodatek do oleju silnikowego Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu, poprawi smarowanie czy pogorszy?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 27 Mar, 2010   Re: Dodatki do oleju

KATANA napisał/a:
Dodatek do oleju silnikowego Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu, poprawi smarowanie czy pogorszy?


Spowoduje problemy ze sprzęgłem oraz sprzęgiełkiem jednokierunkowym rozrusznika. poza tym bardzo mozliwe jest zapchanie filtra oleju.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 27 Mar, 2010   

Dodatek stworzony dla silników samochodowych co najwyżej, jednak i tak wystarczy dobry markowy olej z odpowiednimi parametrami (można nawet pokusić się o olej syntetyczny 10W50), zmieniany regularnie z filtrem.
_________________
www.gs500.pl
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   DODATEK DO OLEJU

http://moto.allegro.pl/li...95.html#gallery

LIQUI MOLY- SUPER DODATEK DO OLEJU Z MoS2 - 34zł.jpg
Plik ściągnięto 72 raz(y) 99,54 KB

_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

Fajnie, tylko że pogorszy się praca sprzęgła. Moim zdaniem współczesne oleje motocyklowe maja tak dobrany skład, że jak tylko nie będzie się przeciążać silnika to będzie chodzić i chodzić bez żadnych problemów, i nie ma potrzeby kombinować z dodatkami.
 
 
teja-1010100
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

Ja wychodzę z założenia, że jeśli producent silnika czy oleju nie każe stosować takich wynalazków to ich nie używam.
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

Miałem coś takiego w ostatnim sezonie zacząłem stosować w GSie i szczerze mówiąc żadnej różnicy w zuzyciu oleju ani pracy silnika nie było.
Ale fakt faktem może coś to tam daje w bardziej wysilonych silnikach.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

Stosował ktoś z Was dodatek do oleju Liqui Moly Bike Oil Additiv z MoS2? Dostałem za darmo i nie wiem czy wlac czy lepiej odstawic na półkę, bo wyrzadzi jakąś szkodę. Sprzedać raczej tego nie sprzedam (za mały popyt). Olej mam bardzo dobry - syntetyk Liqui Moly 10W50.
_________________

 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

a co powoduje ten dodatek? pewnie daje 30% mocy więcej, obniża spalanie paliwa, zmniejsza zużycie elementów wewnętrznych silnika, zmniejsza ilość szkodliwych substancji w wyziewach, zmniejsza napięcie przedmiesiączkowe silnika, myśli za kierowcę, zapobiega shimmy, ładuje akumulator :D
na Twoim miejscu darowałbym sobie dodawanie czegokolwiek do oleju, ale są mądrzejsi ode mnie, to niech się wypowiedzą :D
_________________
5*
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

misiorek napisał/a:
a co powoduje ten dodatek? pewnie...
Ironia, ironią ale dziale mechanika podyskutujmy o konkretach, nie domyslach... Mam okazję za darmo wlać, więc zastanowiam się czy skumulowana siła super dodatków nie zadziała negatywnie.
_________________

 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

hmm ok... poczytałem parę wypowiedzi na temat tego środka i ludziska piszą, że powoduje on zmniejszenie tarcia poprzez stworzenie powłoki z siarczku molibdenu, który ma działanie porównywalne do wazeliny( :hyhy: ) i poprzez zmniejszenie tarcia elementów wewnętrznych powoduje zmniejszenie spalanie...ale wątpię, że o 50%, jak napisane było w jednym z opisów:O niektórzy zastanawiają się nad tym, czy nierozpuszczalność w oleju (bo taką cechą charakteryzuje się ten środek) nie zaszkodzi przy przechodzeniu cząsteczek dodatku przez filtr, czy nie będzie go zapychał, powodując niedrożność i zmniejszenie efektywności smarowania.
Ja już jestem chyba za stary na takie coś... ja bym nie lał :P
_________________
5*
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

widziałem gdzieś na tvn turbo test takiego wynalazku... Zalali coś do oleju, przejechali 2k, i później spuścili cały olej i jeździli jeszcze przez chyba 2k km bez problemów.
 
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią 31 Maj, 2013   

W temacie Preparaty ekspoatacyjne stosowane w olejach ...pdf
I jeszcze Badania wpływu preparatu eksploatacyjnego o działaniu chemicznym...pdf
Są to poparte badaniami publikacje naukowe dr inż. Andrzeja Młynarczaka z Akademii Morskiej w Gdynii ( a nie jakieś tam mędrkowanie znaffcuf :P )

i jeszcze jedno (pierwszy rodzial to trochę ciekawej teorii):
Badania motor life
_________________

Ostatnio zmieniony przez dymny Sob 01 Cze, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Pią 31 Maj, 2013   

misiorek napisał/a:
hmm ok... poczytałem parę wypowiedzi na temat tego środka i ludziska piszą, że powoduje on zmniejszenie tarcia poprzez stworzenie powłoki z siarczku molibdenu, który ma działanie porównywalne do wazeliny( :hyhy: ) i poprzez zmniejszenie tarcia elementów wewnętrznych powoduje zmniejszenie spalanie...ale wątpię, że o 50%, jak napisane było w jednym z opisów:O niektórzy zastanawiają się nad tym, czy nierozpuszczalność w oleju (bo taką cechą charakteryzuje się ten środek) nie zaszkodzi przy przechodzeniu cząsteczek dodatku przez filtr, czy nie będzie go zapychał, powodując niedrożność i zmniejszenie efektywności smarowania.
Ja już jestem chyba za stary na takie coś... ja bym nie lał :P


Ja mam w puszce (prawie 400tkm na liczniku, silnik benzynowy który ponoć nie przechodził jeszcze żadnych generalnych remontów) olej 10W40 Liqui Moly z MoS2 ('fabrycznie' a nie z dodatkowego flakonika). Zrobiłem na nim ok 10tkm i na razie oleju z silnika jakoś tam nie ubyło dużo - od ostatniej wymiany nie musiałem nic dolewać, poziom jest w połowie miarki (mimo, iż producent twierdzi że sprawny silnik ma prawo palić do [jeśli dobrze pamiętam] 1l oleju na 1000km). Nie ma żadnych objawów problemów ze smarowaniem, zatarcia itp. Pod koniec sezonu będę wymieniał oleum i zobaczę czy coś się osadziło na filtrze.

No ale w motocykl bym takich dodatków olejowych nie lał.
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 31 Maj, 2013   

dymny napisał/a:
Są to poparte badaniami publikacje naukowe dr inż. Andrzeja Młynarczaka z Akademii Morskiej w Gdynii ( a nie jakieś tam mędrkowanie znaffcuf )

Tak tylko, że to są badania nad silnikami okrętowymi, 125 RPM, a 12 500 RPM i 10 razy mniejsza moc raczej robią pewną różnicę.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.