WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Rezerwa
Autor Wiadomość
piczmen
[Usunięty]

  Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   Co to oznacza PRI i di czego służy?

no właśnie u mnie jest do góry PRI i po co to jest? domniemam,że do rozruchu przy suchych gaźnikach,,, mam racje ?? :zawstydzony:
 
 
matoshiba
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

piczmen, Masz racje pozycje PRi ustawia się tylko po dłuższym postoju moto w celu zalania gaźników ale nie dłużej niż ok 2 min potem przełączasz na ON.Jak nie przełączysz to możesz sobie nalać paliwa do silnika bo w pozycji PRI paliwo przepływa swobodnie przez gaźniki i jedynie zworki iglicowe w komorze pływakowej powstrzymują dostanie paliwa się do silnika .
Ostatnio zmieniony przez matoshiba Wto 24 Lut, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Podkopnik 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 1023
Skąd: Warszawa/Opoczno
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

Po pierwsze jest takie cos na tym forum jak wyszukiwarka wiec najpierw poszukaj. Takich pytan juz bylo nascie a wystarczy tylko troche inicjatywy :/

Po drugie trzeba dodac ze PRI wlaczasz owszem po dluzszym postoju ale jezeli wczesniej spuszczales paliwko w gaznikow.
_________________
Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Lut, 2009   

nie trzeba daleko szukać
http://www.forum.gs500.pl...der=asc&start=0
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2069
 
 
piczmen
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Lut, 2009   

dzięx jakoś tak słabo poszykałem :wstyd:
pozdrawiam
 
 
teja-1010100
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Kwi, 2011   

W sobotę testowo przełączyłem kranik na pozycję RES (bałem się, że nie przejadę przez miasto na tym co mam w baku, więc profilaktycznie chciałem zmienić od razu na RES). Niestety po pierwszym kilometrze silnik zaczął się dławić, odkręcanie manetką powodowało szarpanie się moto i drastycznie spadły obroty. Zgasiłem moto, przestawiłem z RES na normalną pracę i odpaliłem moto - na szczęście wszystko wróciło do normy. Teraz jednak mam kłopot, ponieważ okazuje się, że gdybym potrzebował to nie mogę skorzystać z rezerwy, jaka może być przyczyna?
 
 
Krzycho
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Kwi, 2011   

Może masz jakiegoś farfocla w wężyku lub przytkany kranik? Wielki majster nie jestem więc nie mówię, ze pewny na 100% jestem :P
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2011   

Może też być tak, że zamienione są miejscami wężyki na króćcach z baku i pozycja ON jest tak naprawdę RES i odwrotnie.

Dzieje się tak dosyć często, gdyż w jednej z dokumentacji na rysunku jak łączyć wężyki przy samym baku były skrzyżowane strzałki w innej zaś nie (wydaje mi się, że chodzi o manuala i fiszki, przy czym coś jest skopany manual gdyż na innym rysunku jest dokładnie tak jak podają fiszki)

Zweryfikować to można w ten sposób, że z przewodu idącego z kranika do gaźników w pozycji PRI powinno lecieć paliwo jeśli wszystko jest OK - pozycja PRI pobiera z tego samego miejsca paliwo co pozycja RES, jeśli nie leci paliwo, może to oznaczać zamianę wężyków przy kraniku lub przy baku.

fiszki.png
Tak pokazują fiszki
Plik ściągnięto 310 raz(y) 84,34 KB

service_manual.png
Tak pokazuje to manual
Plik ściągnięto 296 raz(y) 49,84 KB

service manual 2.png
Inny rysunek z manuala - zgodny z fiszkami
Plik ściągnięto 466 raz(y) 46,09 KB

_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2011   

studi napisał/a:

Zweryfikować to można w ten sposób, że z przewodu idącego z kranika do gaźników w pozycji PRI powinno lecieć paliwo jeśli wszystko jest OK - pozycja PRI pobiera z tego samego miejsca paliwo co pozycja RES, jeśli nie leci paliwo, może to oznaczać zamianę wężyków przy kraniku lub przy baku.


i jesli nie napełnił baku bo jesli jest wiecej w zbiorniku niż 4-5L (powyżej rezerwy) to też będzie lecieć.

nie rozkrecając niczego przełacz na PRI i podłacz weżyk z króćca komory pływakowej - powinno lecic paliwo
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2011   

jacek napisał/a:
i jesli nie napełnił baku bo jesli jest wiecej w zbiorniku niż 4-5L (powyżej rezerwy) to też będzie lecieć.

Skoro jak pisze teja-1010100 dusi się i gaśnie po przekręceniu na RES to założyłem, że nie ma paliwa powyżej poziomu rezerwy. Wiadomo jak zbiornik będzie pełny to będzie leciało zawsze ;)
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
teja-1010100
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Kwi, 2011   

studi napisał/a:
jacek napisał/a:
i jesli nie napełnił baku bo jesli jest wiecej w zbiorniku niż 4-5L (powyżej rezerwy) to też będzie lecieć.

Skoro jak pisze teja-1010100 dusi się i gaśnie po przekręceniu na RES to założyłem, że nie ma paliwa powyżej poziomu rezerwy. Wiadomo jak zbiornik będzie pełny to będzie leciało zawsze ;)
Zatankowałem do pełna, jutro przełączę na RES i zobaczymy co będzie się dziać ale teoria studiego jest bardzo prawdopodobna bo paliwa było już mało w baku.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2011   

teja-1010100 napisał/a:
teoria studiego jest bardzo prawdopodobna

Moja teoria jest tak prawdopodobna jak zdolności poprzednich mechaników i ich wiedza o TYM motocyklu. Poprzednia moja wizyta w serwisie ASO gdzie zaciągali bak bo robili regulację zaworów skończył się tym, że miałem zamienione przewody i na obecnym serwisie w nieautoryzowanym serwisie zostało to dopiero poprawione, dodam, że mam F'kę gdzie jest zupełnie inny kranik i inaczej idą przewody ;)
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
teja-1010100
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011   

Chyba rzeczywiście są odwrotnie. Dzisiaj na pełnym baku przełączyłem na rezerwę i nie dławił się jak ostatnio. Jak będzie mało w baku zrobię ponownie przełączenie i jak będzie się znowu dławił to już bedę pewny na 100%.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011   

To dla pewności jeździj na RES, a jak się zacznie dławić to przełączysz na ON, w ten sposób nie przeoczysz momentu przełączenia, bo tak to możesz się zapomnić i nie dojedziesz jak zabraknie wachy
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
teja-1010100
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Kwi, 2011   

studi a czemu przewód (numer 2) wychodzi z gaźnika w stronę kranika, co to ma na celu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.