Rezerwa
Odpowiedz do tematu

piczmen
[Usunięty]
: Co to oznacza PRI i di czego służy?
no właśnie u mnie jest do góry PRI i po co to jest? domniemam,że do rozruchu przy suchych gaźnikach,,, mam racje ?? :zawstydzony:

matoshiba
[Usunięty]
:
piczmen, Masz racje pozycje PRi ustawia się tylko po dłuższym postoju moto w celu zalania gaźników ale nie dłużej niż ok 2 min potem przełączasz na ON.Jak nie przełączysz to możesz sobie nalać paliwa do silnika bo w pozycji PRI paliwo przepływa swobodnie przez gaźniki i jedynie zworki iglicowe w komorze pływakowej powstrzymują dostanie paliwa się do silnika .

Ostatnio zmieniony przez matoshiba Wto 24 Lut, 2009, w całości zmieniany 1 raz
:
Po pierwsze jest takie cos na tym forum jak wyszukiwarka wiec najpierw poszukaj. Takich pytan juz bylo nascie a wystarczy tylko troche inicjatywy :/

Po drugie trzeba dodac ze PRI wlaczasz owszem po dluzszym postoju ale jezeli wczesniej spuszczales paliwko w gaznikow.

Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
pootietang
[Usunięty]
:
nie trzeba daleko szukać
http://www.forum.gs500.pl...der=asc&start=0
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2069

piczmen
[Usunięty]
:
dzięx jakoś tak słabo poszykałem :wstyd:
pozdrawiam

teja-1010100
[Usunięty]
:
W sobotę testowo przełączyłem kranik na pozycję RES (bałem się, że nie przejadę przez miasto na tym co mam w baku, więc profilaktycznie chciałem zmienić od razu na RES). Niestety po pierwszym kilometrze silnik zaczął się dławić, odkręcanie manetką powodowało szarpanie się moto i drastycznie spadły obroty. Zgasiłem moto, przestawiłem z RES na normalną pracę i odpaliłem moto - na szczęście wszystko wróciło do normy. Teraz jednak mam kłopot, ponieważ okazuje się, że gdybym potrzebował to nie mogę skorzystać z rezerwy, jaka może być przyczyna?

Krzycho
[Usunięty]
:
Może masz jakiegoś farfocla w wężyku lub przytkany kranik? Wielki majster nie jestem więc nie mówię, ze pewny na 100% jestem :P

:
Może też być tak, że zamienione są miejscami wężyki na króćcach z baku i pozycja ON jest tak naprawdę RES i odwrotnie.

Dzieje się tak dosyć często, gdyż w jednej z dokumentacji na rysunku jak łączyć wężyki przy samym baku były skrzyżowane strzałki w innej zaś nie (wydaje mi się, że chodzi o manuala i fiszki, przy czym coś jest skopany manual gdyż na innym rysunku jest dokładnie tak jak podają fiszki)

Zweryfikować to można w ten sposób, że z przewodu idącego z kranika do gaźników w pozycji PRI powinno lecieć paliwo jeśli wszystko jest OK - pozycja PRI pobiera z tego samego miejsca paliwo co pozycja RES, jeśli nie leci paliwo, może to oznaczać zamianę wężyków przy kraniku lub przy baku.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
studi napisał/a:

Zweryfikować to można w ten sposób, że z przewodu idącego z kranika do gaźników w pozycji PRI powinno lecieć paliwo jeśli wszystko jest OK - pozycja PRI pobiera z tego samego miejsca paliwo co pozycja RES, jeśli nie leci paliwo, może to oznaczać zamianę wężyków przy kraniku lub przy baku.


i jesli nie napełnił baku bo jesli jest wiecej w zbiorniku niż 4-5L (powyżej rezerwy) to też będzie lecieć.

nie rozkrecając niczego przełacz na PRI i podłacz weżyk z króćca komory pływakowej - powinno lecic paliwo

:
jacek napisał/a:
i jesli nie napełnił baku bo jesli jest wiecej w zbiorniku niż 4-5L (powyżej rezerwy) to też będzie lecieć.

Skoro jak pisze teja-1010100 dusi się i gaśnie po przekręceniu na RES to założyłem, że nie ma paliwa powyżej poziomu rezerwy. Wiadomo jak zbiornik będzie pełny to będzie leciało zawsze ;)

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
teja-1010100
[Usunięty]
:
studi napisał/a:
jacek napisał/a:
i jesli nie napełnił baku bo jesli jest wiecej w zbiorniku niż 4-5L (powyżej rezerwy) to też będzie lecieć.

Skoro jak pisze teja-1010100 dusi się i gaśnie po przekręceniu na RES to założyłem, że nie ma paliwa powyżej poziomu rezerwy. Wiadomo jak zbiornik będzie pełny to będzie leciało zawsze ;)
Zatankowałem do pełna, jutro przełączę na RES i zobaczymy co będzie się dziać ale teoria studiego jest bardzo prawdopodobna bo paliwa było już mało w baku.

:
teja-1010100 napisał/a:
teoria studiego jest bardzo prawdopodobna

Moja teoria jest tak prawdopodobna jak zdolności poprzednich mechaników i ich wiedza o TYM motocyklu. Poprzednia moja wizyta w serwisie ASO gdzie zaciągali bak bo robili regulację zaworów skończył się tym, że miałem zamienione przewody i na obecnym serwisie w nieautoryzowanym serwisie zostało to dopiero poprawione, dodam, że mam F'kę gdzie jest zupełnie inny kranik i inaczej idą przewody ;)

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
teja-1010100
[Usunięty]
:
Chyba rzeczywiście są odwrotnie. Dzisiaj na pełnym baku przełączyłem na rezerwę i nie dławił się jak ostatnio. Jak będzie mało w baku zrobię ponownie przełączenie i jak będzie się znowu dławił to już bedę pewny na 100%.

:
To dla pewności jeździj na RES, a jak się zacznie dławić to przełączysz na ON, w ten sposób nie przeoczysz momentu przełączenia, bo tak to możesz się zapomnić i nie dojedziesz jak zabraknie wachy

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
teja-1010100
[Usunięty]
:
studi a czemu przewód (numer 2) wychodzi z gaźnika w stronę kranika, co to ma na celu?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.