Luz osiowy na wale korbowym |
Autor |
Wiadomość |
spectraBlue [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Cze, 2013 Luz osiowy na wale korbowym
|
|
|
Szukając przyczyny stuków silnika kierując się tematem sprzęgiełka http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5091 natrafiłem na dosyć mocny luz osiowy na wałku korbowym. Proszę zerknijcie na filmy i zobaczcie, czy może być to przyczyna nieregularnych stuków przy niskich obrotach.
http://www.youtube.com/watch?v=zViY9BITgpk |
Ostatnio zmieniony przez spectraBlue Sro 05 Cze, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
To jest luz osiowy, ale wskazany element na filmie nie jest wałkiem rozrządu. |
|
|
|
|
spectraBlue [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
sorrry chłopaki oczywiście, że wał korbowy |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
Prawidłowy luz osiowy wału korbowego ustalają tzw.półpierścienie oporowe. Jednak do ich wymiany konieczne jest otworzenie/rozpołowienie silnika. |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
KATANA napisał/a: | Prawidłowy luz osiowy wału korbowego ustalają tzw.półpierścienie oporowe. Jednak do ich wymiany konieczne jest otworzenie/rozpołowienie silnika. |
Pytanie, czy naprawa / eliminacja luzu jest konieczna dla tego typu usterki? |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
spectraBlue [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
tak lencol o to mi chodzi. Coś mi stuka, a nie chce żeby stukało. Myślałem, że to sprzęgiełko, ale jednak okazało się, że nie. Dlatego pytam was, czy to może być ten luz
[ Dodano: Czw 06 Cze, 2013 ]
Proszę pomóżcie... |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 11 Cze, 2013
|
|
|
Tak, te stuki mogą pochodzić od układu wału korbowego. Jednak aby było to na tyle słyszalne i powodujące niepokój, luz ten musi być znacznie większy od nominalnego, producent podaje wartość dopuszczalną 0,5mm. Sam proces ewentualnej kasacji tego luzu jest nieco utrudniony ponieważ wał korbowy jest ustalony w podporach wzdłuż swojej osi za pomocą półpierścieni oporowych, które znajdują się w środkowej części bloku silnika. Aby dokonać ich ewentualnej wymiany należy zdemontować/rozpołowić silnik. Skoro masz dostęp do czopu wału korbowego to możesz sobie zmierzyć wielkość tego luzu za pomocą głębokościomierza suwmiarki. Druga sprawa to na pracujący silnik-wał korbowy działają pewne siły zginające (wał korbowy jest i musi być odpowiednio elastyczny aby mógł przenosić/niwelować owe naprężenia), oraz napęd który wał przenosi na kosz sprzęgłowy za pomocą przekładni zębatej skośnej (dlaczego skośnej? bo taki układ ma swoje zalety ). Dodatkowo konstrukcja/działanie tej przekładni powoduje że dwa koła zębate o zębach skośnych zazębione ze sobą, będą się próbowały podczas pracy "odpychać", co ma wpływ na to że wał korbowy jest podczas jego pracy dociskany do półpanewki oporowej, i wtedy luz osiowy wału korbowego zostaje skasowany. To samo dzieje się z koszem sprzęgłowym, w mniejszym/większym stopniu. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
spectraBlue [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Cze, 2013
|
|
|
Dziękuje KATANA za wyczerpującą odpowiedz. <3 Wiem wszystko. Temat dla potomnych do zamknięcia. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|