Impulsator... |
Autor |
Wiadomość |
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008 Impulsator...
|
|
|
Podejrzewam, ze mam z nim problem. Po nagrzaniu sie przestaje działać jeden z elektromagnesow i nie ma iskry w cylindrze. Przewertowałem serwisowke, ale nie moglem znaleźć kilku wiadomości.
Ile powinna wynosić szczelina między magnesem, a wirnikiem ?
Jak mógłbym sprawdzić ten podejrzany impulsator ?
Czy mogę te elektromagnesy zamienić miejscami ? Wiem, że problem jest z tym, który jest po lewej stronie ( patrząc naprzeciw prawego dekla ).
Czy zdarza sie, ze jest to wina zimnych lutów ?
jeżeli coś złe nazwałem proszę mnie poprawić :wink: |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008
|
|
|
Najprościej sprawdzisz cewki impulsatora w ten sposób , że wykręcasz swiece i wkładasz je z powrotem do fajek i kładziesz na ramę lub głowice. Włączasz zapłon i do metalowego rdzenia cewki dotykasz i odrywasz od niej np stalowy wkrętak. Powinna pojawic sie wtedy iskra na jednej ze świec. tak samo robisz z drugą cewka impulsatora.
Wielkośc szczeliny powietrznej ma duze znaczenie i można ją ustawic za pomoca szczelinomierza. W tym celu luzujesz wkręty mocujące płytkę impulsatora i w niewielkim zakresie mozna ja przesunąć.
Inny sposob sprawdzenia to pomiar rezystancji uzwojenia cewek. w tym celu trzeba odpiąc wtyczkę przy module i zmierzyc za pomoca omomierza. pomiędzy przewodami brązowym lub zielonym z paskiem a czarnym z paskiem powinno byc 250 - 420 Ohm.
Drugim elementem odpowiedzialnym za wytworzenie iskry są cewki HV czyli zapłonowe.
można je sprawdzić za pomoca omomierza. Rezystancja pomiędzy zaciskiem + i - powinna wynisic w zakresie 3 - 6 Ohm natomiast miedzy + i fajką świecy 18 - 30 kOhm.
Jeśli wszystki pomiary sa ok to pozostaje sprawdzenie samej instalacji , lutow , mas itp oraz modułu. Niestety , sam go nie sprawdzisz.
zanik iskry moze tez byc przyczyną uszkodzenia przewodów HV lub fajki . Jeśli będziesz wymieniał przewody to tylko na takie , ktore maja miedziana żyłe w srodku a nie grafitową bo iskra bedzie za słaba.
W przypadku gdy podejrzenie padnie na uszkodzony moduł to jest firma w Ostrołęce zajmujaca się naprawa modułow motocyklowych polecana przez innych. Elserwis w Ostrolece tel 029 764 2867 |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008
|
|
|
nie będę zakładał nowego tematu: dlaczego tylko miedziane? Bo inne są podobno 'lepsze' (pytanie pod jakim ktem patrząc). A i jeszcze teraz wchodzą jakieś nowe silikonowe, podobno super izolacja, super iskra, wilgoć nic nie przeszkadza (nic tylko wkładać do moto)? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008
|
|
|
Przewody w izolacji silikonowej maja z reguły żyłę z grafitu. Ma ona wysoka rezystancje i powoduje to znaczne osłabienie iskry. Do motocykli sie kompletnie nie nadaje. Stosuje sie je do instalacji zapłonowej w samochodach gdzie ani fajka , ani swieca nie posiadaja dodatkowego rezystora przeciwzakłóceniowego.
Świece w GS maja juz wbudowany rezystor . Jest to zaznaczone nawet w symbolu swiecy - DPR 8. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Wielkośc szczeliny powietrznej ma duze znaczenie i można ją ustawic za pomoca szczelinomierza. W tym celu luzujesz wkręty mocujące płytkę impulsatora i w niewielkim zakresie mozna ja przesunąć. |
Ile powinna wynosić ta szczelina ?
W razie usterki cewki impulsatora wystarczy zmienić tylko wadliwa czy trzeba kupować od razu cala płytkę ? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008
|
|
|
nie pisze dokładnie ile ma wynosić szczelina. Ważne by na obu cewkach w momencie przejscia palca rotora była taka sama.
Jesteś pewny ze to ta cewka a nie np przełamany przewod w wiązce lub przebicie przewodu HV ?
Nowa część zamienna jest tylko w postaci płytki z 2 cewkami i kosztuje 114$. szukaj ewentualnie uzywki na allegro. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008
|
|
|
Głowy nie dam, ale zamieniałem cewki zapłonowe, kable, fajki i świece. Efekt ciągle ten sam. Jak motor zimny to pali na dwa cylindry, a po kilku minutach przestaje pracować lewy cylinder ( nie ma iskry ).
Podobny, a nawet taki sam problem znalazłem gdzieś w necie ( teraz nie moge znaleźć linka ) i po zmianie impulsatora wszystko grało. Koleś ogrzewał suszarka impulsator, żeby go na ciepło "zbadac". |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
koti88 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010
|
|
|
Witam
Kupiłem licznik wraz z obrotomierzem firmy Koso:
http://www.allegro.pl/ite...pit_db_01r.html
I mam mały problem. Nie wiem jak podłączyć licznik do impulsatora. Gdzie on dokładnie się znajduje i jak do niego podłączyć obrotomierz elektroniczny.
Dodam że z licznika wychodzi tylko jeden przewód który należy podłączyć do impulsatora.
Proszę o pomoc
LICZNIK UNIWERSALNY KOSO Digital Cockpit DB-01R - 391zł.JPEG
|
|
Plik ściągnięto 327 raz(y) 23,4 KB |
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010
|
|
|
koti88 napisał/a: | Nie wiem jak podłączyć licznik do impulsatora. Gdzie on dokładnie się znajduje i jak do niego podłączyć obrotomierz elektroniczny.
Dodam że z licznika wychodzi tylko jeden przewód który należy podłączyć do impulsatora. |
Ten przewód podłączasz pod jedna z cewek zapłonowych HV do przewodu idącego do cewki z modułu zapłonu. Nie do przewodu pomarańczowego łączącego dwie cewki bo to zasilanie +12V ze stacyjki. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
kr28is [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010
|
|
|
Mam pytanie, nie będę zakładał nowego tematu, ale czy wiecie gdzie dostępne są nowe Impulsatory, padł mi z lewego cylindra, po nagrzaniu nie jedzie tylko wali kangurki
Chodzi mi by kupić po przystępnej cenie nowy impulsator , nie chcę inwestować w używkę z Allegro niewiadomego pochodzenia!!!
Jeszce jedno, orientował się ktoś czy występują jakieś zamienniki tego nieszczęsnego impulsatora???? |
|
|
|
|
wojt [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sty, 2011
|
|
|
a ja mam pytanie czy impulsator z modelu z 95 roku albo z 2000 bedzie pasować do modelu z roku 2002 |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011
|
|
|
Tylko nie ELSERWIS W OSTROŁĘCE. W 2004 r. oddałem do tej "niby" firmy moduł zapłonowy od kawasaki klr 650, i już go nieodzyskałem. Po prostu mi go nieoddali, czemu???? nie wiem, tak się nierobi panowie. Ostrzegam z mojego doświadczenia. Taki moduł "sprawny" na rynku wtórnym kosztuje 1500 zł, niezła gratka dla złodzieja prawda?. |
|
|
|
|
swistaq [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011
|
|
|
Sorry za offtop, ale tak z ciekawości nie wziełeś żadnego papiera na to że oddałeś część do serwisu ? |
|
|
|
|
artur72 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 08 Cze, 2011
|
|
|
Witajcie.
Też mam problem z impulsatorem [chyba?] - tak twierdzi mój mechanik. Sam niestety nie znam się na tym. Kupiłem więc na rynku wtórnym, bo nowy w serwisie kosztuje ponad 900 pln [sic!]. Ten, co kupiłem ma 4 piny, natomiast ten w moto 3. Teraz nie wiem czy wtopiłem parę złoty, czy też będzie pasował? Jeśli ktoś wie, to prosze o odpowiedź. Dodam, że przyczyną, która zmusiła mnie do tego zakupu był fakt, że moja [zakupiona tydzień temu] gs-a, po pprzejechaniu 20 km i rozgrzaniu sie po prostu gasła, nie było też iskry. Podobno to ten nieszczęsny impulsator... [?]
Pozdro |
|
|
|
|
tomcyp [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2011
|
|
|
Witajcie koledzy.
Kupiłem rozbitego GS's 1997r po przewrotce na prawą stronę. Uszkodzona była pokrywa z impulsatorem.
Pokrywa wymieniona, impulsator także.
Elektryka - światła, migacze, klakson, kontrolki - działają.
Objaw:
BRAK ISKRY, rozrusznik kręci
sprawdziłem impulsator i cewki wg w.w. opisu o konkretnych przedziałach rezystancji i mieści się dokładnie tak jak napisano.
Zauważyłem, kostka do której podłączam impulsator ma 3 piny, a z impulsatora wychodzą 4. Mam stary poszarpany impulsator to tam też były tylko 3 kable. W kostce wychodzącej z instalacji pod impulsator - brakuje ZIELONO_BIAŁEGO - idzie od górnego styki lewej ceweczki w impulsatorze.
Ten 10A bezpiecznik jest ok.
Podejrzewałem moduł, pożyczyłem na razie jeden i taki sam objaw. Moduł mam ten nowy z gniazdem na 16pinową wtyczkę(nie ten z dwoma wychodzącymi kablami).
Sprawdzałem rezystancję czujnika stopki, to generalnie nic nie przewodzi. Ćma.
Ale chyba gdyby nie działał to rozrusznik by nie kręcił, no nie ?
Przekaźnik rozrusznika się przełącza jak przekręcę stacyjkę(ten bliżej przodu motocykla).
Zastanawia mnie jeszcze zaślepiona wtyczka z 3-ema przewodami w okolicach modułu - biała wtyczka, 3 kable w linii o kolorach : zielony, niebieski, niebieski_z_czarnym_paskiem
Mam wątpliwości do:
1. czujnika nóżki bocznej
2. zaślepiona wtyczka
3. inny impulsator???
4. coś czego jeszcze nie sprawdziłem...
Od czego jest ten drugi przekaźnik?? ten regulatora napięcia??
wymieniono - świece, impulsator, moduł
sprawdzono - impulsator, cewki
Proszę o pomoc! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|