Cieknacy olej z komory alternatora |
Autor |
Wiadomość |
sopel1995
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2019 Cieknący olej z komory alternatora
|
|
|
Witam Serdecznie wszystkich fanów GS 500
Od jakiegoś dłuższego czasu (miesiąc) zauważyłem, że coraz bardziej cieknie mi olej z moto. Zdiagnozowałem, że miejsce przecieku to lewa osłona, a więc osłona alternatora. Po otwarciu spłyneło mnóstwo oleju i benzyny. Pytanie skąd tam benzyna ? Czy tak właśnie powinno być ? Zaznaczam, że zapomniałem przed otwarciem komory zamknąć kranika Moto jeździło bez zarzutu (żadnego oleju w spalinach), tylko miewałem problemy z szybkim rozładowywaniem się akumulatora (może coś z alternatorem jak był zalany olejem). Jestem kompletnie blady w mechanice, ale nie mogłem patrzeć jak moja Suzi płacze olejem, a w sezonie wiadomo jak z kolejką u dobrego mechanika
Czy sama wymiana uszczelki pomoże ? Może ktoś miał podobny problem i wesprze doświadczeniem
Pozdrawiam Serdecznie |
|
|
|
|
Gamer
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2013 Pochwał: 8 Posty: 406 Skąd: Grodzisk Wlkp.
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2019 Re: Cieknący olej z komory alternatora
|
|
|
sopel1995 napisał/a: | Po otwarciu spłyneło mnóstwo oleju i benzyny. Pytanie skąd tam benzyna ? Czy tak właśnie powinno być ? Zaznaczam, że zapomniałem przed otwarciem komory zamknąć kranika Moto jeździło bez zarzutu (żadnego oleju w spalinach), |
Na mechanice znam się średnio ale z tego co pamiętam to między zbiornikiem a silnikiem to kranik jest "automatyczny" i otwiera się jedynie gdy poda się podciśnienie z gaźnika. Chyba że membrana przepuszcza albo kranik na PRI jest ustawiony i paliwo spływa przez gaźniki do silnika i podnosi poziom oleju.
Cieknie z lewej strony bo na postoju jest przechylony na lewo. Takie mam spostrzeżenie a czy trafne niech się fachowcy pojawią |
_________________ GS 500E' 06 Hornet 600' 08 NT 1100' 23 |
|
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Wto 20 Sie, 2019
|
|
|
Witam
Jak odkręciłes dekiel alternatora to tam powinien być olej. Alternator jest w oleju. Przed odkręceniem tego dekielka trzeba było spuścić olej w silniku srubą pod silnikiem. Wyciek z tamtej strony tzn lewej to najczęściej przy lasce popychacza sprzęgła.
Jeżeli zaś miałes w oleju benzynę to ciekawe. W jakim położeniu masz dzwigienkę kranika paliwa. Kranik paliwa jak napisał kolega jest podciśnieniowy i jak masz go otwarty pionowo to działa tylko wtedy gdy pracuje silnik. Jest tez takie położenie kranika które omija blokade podciśnieniową. Wtedy jedynie paliwo trzymane jest przez zaworek w gaźniku. Jeśli i one są uszkodzone paliwo grawitacyjnie Ci po prostu będzie ciekło z silnika. Czyli też nie dostanie się do silnika. Jedynie cylindrami by mogło się dostać paliwo. Ale chyba zauważyłbyś ze pali na 1 a nie na 2. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
jacjusz
Model GSa: GS 500F
Wiek: 51 Dołączył: 06 Cze 2019 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20 Sie, 2019
|
|
|
Witam. Przyłączę się do tematu. Mój moto jak stoi na nóżce centralnej (bez pochylenia) wszystko jest OK. Jak postawię na nóżce bocznej to kapnie kilka kropli oleju. Co to może być? Pozdrawiam.
Dodam jedynie, że po sprawdzeniu poziomu oleju jest minimalnie ponad stan na bagnecie.
[ Dodano: Wto 20 Sie, 2019 ]
Dodam jedynie, że w ostatnim czasie demontowałem czujnik luzu i montowałem taki w podłączeniu z wyświetlaczem biegów. Doczytałem, że na czujniku powinien być jakiś oring a ja nic nie zakładałem. Czy to może być przyczyna wycieku oleju? Czy tam gdzie umieszczony jest czujnik luzu jest olej bo ja tam miałem sucho. Pozdrawiam.
[ Dodano: Sro 21 Sie, 2019 ]
Witam ponownie. U mnie problem rozwiązał oring pod czujnikiem luzu zakupiony za 25zł. Wymiana a właściwie założenie to 15 min. roboty. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
sopel1995
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Nie 25 Sie, 2019
|
|
|
Dzięki bardzo wszystkim za podpowiedzi Chyba muszę się skupić na tym kraniku, bo prawdą jest, że nie trzyma Kupię nową uszczelkę, wymienię olej, wszystko ładnie poskręcam i zobaczymy czy dalej będzie mokry, bo skoro ma tam być olej to ta uszczelka nie była szczelna Dziś kupuję i w następny weekend postaram się zmontować. Dam znać po wszystkim czy pomogło Jeszcze raz wszystkim dziękuję za rady |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|