Gasnie przy gwaltownym dodaniu gazu |
Autor |
Wiadomość |
arek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 04 Paź 2018 Posty: 10 Skąd: Okolice Lublina
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019 Gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu
|
|
|
Witam, mam problem z moim gs`em, mianowicie nie wkręca się na obroty przy szybkim dodaniu gazu (gaśnie, potrafi strzelić z wydechu). Przy 'spokojnym' lekkim dodawaniu gazu jest ok
Przekopałem pół internetu i swojego przypadku nie znalazłem. Macie jakieś pomysły co mu może być? Dla zobrazowania sytuacji załączam filmik:
Wideo
Pozdrawiam aR1ek |
|
|
|
|
Freekill
Dołączył: 14 Sty 2019 Posty: 25 Skąd: Łochów
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019
|
|
|
Hej, na tych sprawach za dobrze się nie znam,ale podobny problem widziałem u LucZun'a z jego Dukiem.
Jemu pomogła wymiana świecy. Objawy były bardzo podobne. Daję link do filmu:
https://www.youtube.com/w...P9p-gmQw&t=345s
PS. O problemie mówi na początku filmu.
Przedstawienie problemu w minucie 3:40
Rozwiązanie w minucie 5:00 |
|
|
|
|
arek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 04 Paź 2018 Posty: 10 Skąd: Okolice Lublina
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019 Gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź, co prawda świece poprzedni właściciel wymieniał na początku 2018 (zrobił na nich ok 2k km), ale może faktycznie są wadliwe |
|
|
|
|
artex92
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 04 Maj 2016 Pochwał: 3 Posty: 92 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
arek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 04 Paź 2018 Posty: 10 Skąd: Okolice Lublina
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019
|
|
|
artex92, Dzięki za pomoc Najlepiej jak się nie ma nic do powiedzenia to się przypieprzyć do regulaminu
Wstyd... |
|
|
|
|
artex92
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 04 Maj 2016 Pochwał: 3 Posty: 92 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019
|
|
|
arek - odpowiedzi dostałeś, a ja tu jestem od pilnowania ordnungu. Jak się nie podoba no cóż- temat może "spaść z rowerka".
W sumie za sam twój język i wycieczki personalne już powinieneś zarobić więcej punktów...
Zrób porządek, dostosuj się.
Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania. |
_________________ GS500E 92 Seledynek -> GSX-R 750 K3 Dzik |
|
|
|
|
arek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 04 Paź 2018 Posty: 10 Skąd: Okolice Lublina
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019
|
|
|
Użytkownikiem jestem tu od Października, a zaglądałem tu dużo wcześniej.
Przyszedłem tu po radę, a nie zaśmiecać forum głupimi dyskusjami o [s]pier[/s] głupoty.
Chciałem się dostosować - napisałem w powitalni, za co dostałem ostrzeżenie.
Powiem tak, nie chcecie mnie tu to nie będę się narzucał - nie muszę tu być, są inne fora.
A Tobie Freekill Dzięki za pomoc, jesteś w porządku. Cześć |
|
|
|
|
brat Łełka
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 03 Cze 2013 Pochwał: 12 Posty: 270 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2019
|
|
|
Sorry ze sie wpieprzam w dyskusje, ale rzeczywiscie, jestesmy na forum, a nie w banku w ktorym trzeba czytac regulamin drobnym druczkiem.
Tym bardziej ze rzeczywiscie czasem ktos potrzebuje jednorazowej pomocy, nie chce sie bratac (bo i nie musi) i nie planuje tu bywac.
Jesli dodac do tego fakt ze na posty w powitalni malo kto juz odpowiada, to wymaganie przestrzegania punkt 13 jest mocno przesadzone, a juz na pewno sypanie warningami na dzien dobry. Sam nie raz podziekowalem kilku forom za takie powitanie i doskonale rozumiem tu Arka.
Takze Artex, poluzuj krawat i walnij dziabaga
Wracajac, na filmiku dales ssanie zeby odpalic moto, czyli chyba zimny silnik? W takim wypadku to normalne, gaznik tak ma. Po rozgrzaniu do roboczej temp powinno byc ok |
_________________ Honda VFR750 '94
Honda VT600 obrzyn '95 |
|
|
|
|
|
arek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 04 Paź 2018 Posty: 10 Skąd: Okolice Lublina
|
Wysłany: Sro 06 Mar, 2019
|
|
|
gruby Dzięki za zrozumienie, a co do powitalni to wpiszę się dla świętego spokoju gdy będę miał coś ciekawego do powiedzenia i trochę czasu (no chyba ze wcześniej dostanę bana).
Wracając do problemu to niezależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany przy szybkim dodaniu gazu dusi się i potrafi strzelić w tłumik, wydaje mi się że dostaje za mało paliwa lecz stare świece były mocno czarne (zmieniłem je na nowe za namową Freekill`a) Gs`a kupiłem w proszku i nie wiem od kiedy tak ma.
Spróbuję jeszcze zmienić w kraniku membranę, gdyż mam wrażenie że paliwo tak średnio z niego leci.
Sprawdzę i dam znać, a między czasie może się czegoś ciekawego od Was dowiem, dzięki za dotychczasowe rady. Pozdrawiam |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019
|
|
|
generalnie w takiej sytuacji gaźniki trzeba podregulować...
Patrząc na filmik przy spokojnym dodawaniu gazu też nie jest ok - wolno schodzi z obrotów i zawiesza się na 3k przy schodzeniu.
Popatrzyłbym w drugą stronę z paliwem - czy go przypadkiem nie zalewa w momencie gdy dajesz w palnik...
czarne świece też wskazują na bogatą mieszankę.
Ilość paliwa która dociera do silnika zależy bez modyfikacji dolotu, głowicy i przepustnic gaźnika od 3 elementów:
1. na wolnych obrotach dysza wolnych obrotów
2. przy średnim zakresie obrotów od ustawienia iglicy
3. przy manetce na full od średnicy dyszy głównej
Do tego napisz czy masz seryjny wydech (po dźwięku powiedziałbym że tak ale lepiej się upewnić) i czy filtr powietrza jest normalny wstawiony.
filmik freekill'a odnosi się do moto na wtrysku gdzie dozowanie paliwa jest trochę stabilniejsze
Tak więc powiedziałbym że gaźnik na stół, czyszczenie, regulacja poziomu paliwa w komorach, sprawdzenie średnic dysz i gdzie wpakowana iglica, ewentualne obniżenie jej o 1 ząbek i synchronizacja. Trzeba by też spojrzeć na sprężyny gaźnika - może ktoś odblokował moto "częściowo" nie przejmując się wymianą dysz i sprężyn (o ile pamiętam tak to wyglądało w starszych rocznikach) i takie są efekty. Też się upewnij czy membrany przepustnic są całe. |
|
|
|
|
arek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 04 Paź 2018 Posty: 10 Skąd: Okolice Lublina
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019
|
|
|
simin, Dzięki za odpowiedź, widzę że czeka mnie grzebanie Wspomniałeś że ktoś mógł odblokowywać moto, czy wersja GM51B też była zblokowana? Wydaje mi się że tylko GM51A ale mogę się mylić. Dodam że jest to wersja z roku `95 oraz seryjny wydech i filtr powietrza (ładny czysty widać że był zmieniany) |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019
|
|
|
VIN bym się nie kierował - może były gaźniki zmienione itp.
Jak je rozbierzesz, zobaczysz co zastaniesz - gdzieś na Forum jest instrukcja odblokowania. O ile pamiętam w starych rocznikach trzeba było zdjąć dystans z przepustnicy gaźnika, wymienić sprężynę na dłuższą i być może zmienić dysze... |
|
|
|
|
Timur
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2016 Pochwał: 1 Posty: 48 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2019
|
|
|
Ja podczas zabawy z gaźnikami maiłem podobnie. Myślę, że należałoby zacząć od ustawienia mieszanki (śrubki do regulacji są u dołu gaźników). Zmienia ustawienie, co 1/4 obrotu na obu gaźnikach jednakowo. Zdecydowanie mieszanka zbyt bogata. Jak ustawisz poprawną mieszankę to i z obrotów będzie schodził ładnie, a na świecach będziesz miał kawę z mlekiem. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1747 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2019
|
|
|
Przed regulacją sprawdź jeszcze poziom paliwa w komorach pływakowych. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
arek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 04 Paź 2018 Posty: 10 Skąd: Okolice Lublina
|
Wysłany: Sro 13 Mar, 2019
|
|
|
Dzięki za liczne podpowiedzi, jak znajdę chwilkę to się z nim pobawię. Co do poziomu paliwa w komorach pływakowych to w jednym było go za dużo (przeciekał) już jest ok.
Spróbuję ustawić mieszankę i zobaczymy co się będzie działo. Dziękuję za liczne porady |
|
|
|
|
|