Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju. |
Autor |
Wiadomość |
alesklar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008 Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju.
|
|
|
Witam.
Przedwczoraj wymieniałem olej i parę innych drobiazgów typu filtry i świece w swoim gsie. Wszystko poszło gładko i sprawnie. Następnego dnia zobaczyłem, że mam ślady oleju wokół przykrywki filtra (uszczelkę założyłem nową oczywiście). Postanowiłem dociągnąć śruby bo bałem się wcześniej zbyt mocno dokręcać, żeby nie urwać. No i tak dociągnąłem, że jedna szpilka urwana
Mam pytanie co teraz z tym fantem zrobić?? Czy szpilkę można wykręcić z bloku?? Czy jest tam ona na stałe i pozostaje tylko rozwiercanie i gwintowanie?? |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
szpilka jest wkręcona. w którym miejscu się urwała?? na wysokości pokrywy czy bloku?? ja pokrywy to powinieneś odkręcić bez większych problemów szczypcami morse'a ale jak na równi z blokiem to bez wiercenia się nie obejdzie.
|
|
|
|
|
alesklar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
Sprawa wygląda tak jak na fotce - wygląda na to, że szpila urwała się gdzieś w połowie między pokrywką a blokiem.
Co to są szczypce morse'a?
Mozę ewentualnie dało by radę załapać nakrętkę i pyknąć migomatem a później wykręcić??
gwint 002 kopia.jpg
|
|
Plik ściągnięto 200 raz(y) 208,29 KB |
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
Możesz nakręcić nakrętkę i przyspawać do szpilki. Potem wykręcić. Można tez , jeśli starczy gwintu nakręcić dwie nakrętki wzajemnie kontrując i też da sie wykręcić. Nową szpilkę wkręć na klej niebieski loctite lub liqui molly.
Wyciek może być spowodowany tym ze pokrywka nie jest idealnie płaska. Weź papier ścierny , rozłóż na szkle i wyrównaj powierzchnie przylegania pokrywki. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
alesklar napisał/a: | Co to są szczypce morse'a? |
takie szczypce z blokadą.
jak masz dostęp do migomatu to jak najbardziej przyspawanie nakrętki, dwóch nakrętek pewnie nie załapiesz na tym kawałku ale możesz spróbować. ( jeśli nie masz urządzenia przeciw przepięciom to przy spawaniu odłączyłbym regulator napięcia bo zazwyczaj nic się nie dzieje ale spotkałem sie że ECU silnika trzeba było w aucie po spawaniu wymienić) |
|
|
|
|
alesklar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
Właśnie skończyłem wszystko rozbierać i sprawa wygląda tak:
- szpilki zostało całkiem sporo ~10mm, więc dało się nakręcić 2 nakrętki ale niestety mimo tego nie dałem rady ruszyć szpilki
- próbowałem ją wykręcać wszystkimi narzędziami jakie miałem, m.in szczypcami morse'a(nie wiedziałem, że to się tak nazywa i też nie dałem rady bo wszystko się ślizgało
Jutro popchnę moto do warsztatu blacharskiego u mnie na ulicy, żeby mi przyspawali tą nakrętkę i spróbuję wykręcić.
Teraz mam jeszcze 2 pytania:
gdzie szukać nowej szpilki?? Da się to kupić?? Czy trzeba dorabiać??
oraz jak odłączyć wspomniany regulator napięcia - gdzie on jest??
Bardzo dziękuję za pomoc! |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
Regulator napięcia jest pod prawym plastikiem ( ten z boku z napisem GS500E ). Wygłada tak:
|
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
psiknij wd40 lub czymś w tym stylu na szpilke i zostaw na jakiś czas(pewnie nic nie da ale warto spróbować wszystkiego). jak breżniew wspominał szpilka może być na klej więc możesz mając nakrętki puknąć kilka razy młotkiem w szpilkę (centralnie) nie za mocno oczywiście, może wtedy łatwiej puści. |
|
|
|
|
alesklar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
Psikałem i pukałem ale odstawiłem już moto na parking i nie męczę go dalej bo zaczął deszczyk padać. Spróbuję jutro a jak nie pójdzie to na spawanie do razu.
teraz mam tylko zagwozdkę gdzie kupić szpile Czy jak bym nie mógł jej dostać to czy mogę przykręcić dekielek śrubą?? |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
szpilki w sklepach ze śrubami itp, castorama, leroy merlin. możesz na śrubę, szpilka jest po to żebyś nie musiał się męczyć z zachwycaniem śruby, poza tym podczas takiego delikatnego "manewrowania" pokrywą żeby wycelować śrubą w otwór może się uszczelka przemieścić czasem. |
|
|
|
|
alesklar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
No to w moim przypadku gdy mam jeszcze dwie szpilki i najpierw na nie załapię to ten problem znika i mogę przykręcać na śrubę
No dobra to napisze jutro co i jak wykombinowałem.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc - "pomógł" poszło dla każdego z Was |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
szpilka? kup gwint z metra i juz albo sam na gwintuj jakis pret albo utni lepek u sruby;) |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
Nie kupuj żadnej szpilki z metra. Materiał na nią jest za słaby. Urwiesz drugi raz ale w karterze.
Poszukaj lepiej śrub używanych w samochodach jako części silników. Twardość oznaczona jest na łebkach . Im większa cyfra, tym mocniejsza. Proponuję użyć 7 , 8,8 lub 11.
Na pewno nie 5,5. Potem zmierz długość i obetnij na wymiar.
W tym miejscu powinna być szpilka nie śruba. Częste odkręcanie śruby uszkodzi gwint w aluminiowym karterze. Dla tego wklejona i wkręcona jest stalowa szpilka której gwint jest dużo wytrzymalszy. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
Zawsze zostaje telefon do ASO.
Oczywiście ceny kosmiczne. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
a co za roznica czy z metra( tez idzie dostac 5'5 i 8'8 w metalowym) czy sruba 8'8 bez lepka? |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
|