Nowe przepisy, dot. kategorii i egzaminu |
Autor |
Wiadomość |
Gniewosz
Dołączył: 08 Mar 2013 Pochwał: 1 Posty: 1 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 20 Kwi, 2013 Nowe przepisy, dot. kategorii i egzaminu
|
|
|
Wraz z nowym sezonem wkraczają w życie nowe kategorie na motocykl, a mianowicie:
A1- należy mieć ukończone 16 lat
kategoria uprawnia do korzystania z:
a) motocykli o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg,
b) motocykli trójkołowych o mocy nieprzekraczającej 15 kW,
c) pojazdów określonymi dla prawa jazdy kategorii AM (motorowery)
A2- ukończone 18 lat
kat. uprawniająca do korzystania z:
a) motocykli o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwu krotność mocy tego motocykla,
b) motocykli trójkołowych o mocy nieprzekraczającej 15 kW,
c) pojazdów określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;
GS jak najbardziej ze swoimi parametrami wchodzi w ramę tejże kat. i jest jednym z najmocniejszych w niej, zarówno jak i stosunkowo tani, więc spodziewajcie się dużego wysypu chęci kupna tej maszynki.
Po 2 latach od uzyskania kategorii A2 można ubiegać się o pełnoprawne A
A-ukończone 24 lata lub jak wyżej _____/\
co do ograniczeń nic się tutaj nie zmieniło.
Egzamin teoretyczny został zmieniony, a do praktycznego doszedł jeden manewr. Tak więc na dzień dzisiejszy:
Teoria
Egzamin w moich oczach przybrał na wartości, jako osoba zdająca B na starych patentach widząc siostrę której kolej, mogę z całą pewnością stwierdzić iż jest bardziej życiowy/ lepszy (swoją drogą zdała za 1 razem, więc gdzie tam zaraz taki trudny. Różnica polega na tym iż pytań jest więcej, a baza z nimi nie jest udostępniona, co za tym idzie skończy się przynajmniej na jakiś czas wydawanie praw jazdy głąbom co nauczyli się na pamięć odpowiedzi, a patrząc na zadawane kursantowi pytania- jeśli nie potrafisz na nie odpowiedzieć nie powinieneś wyjeżdżać na drogę, ot taka mała dygresja.)
Pytania dzielą się na TAK/NIE oraz A/B/C - z czego tylko 1 odpowiedź jest prawidłowa.
Posiadając kategorię B, nie jesteś zwolnieni z tej części egzaminu, nie jestem pewien jak wygląda sprawa gdy przesiadamy się z jednej kategorii A, na inną.
Praktyka
Nie jestem do końca pewien jak wyglądał ten etap przed zmianami ale na chwilę obecną zawiera:
-sprawdzenie stanu technicznego motocykla (poziom oleju, płynu hamulcowego, stan świateł etc. - norma)
-ustawienie lusterek
-przemieszczenie motocykla bez użycia silnika
-ruszenie na wzniesieniu
-ósemeczka
-slalom wolny
-slalom szybki - średnia prędkość 30km/h
-wyminięcie przeszkody - prędkość minimalna 50km/h
-hamowanie w wyznaczonym miejscu (może być wykonane zarówno na placu jak i na mieście)
-hamowanie awaryjne
Ogólnie rzecz biorąc nie ważne co to za WORD, PORD, czy MORD ciągle burdel tam mają, jako kursant na A2, w tym tygodniu szkoła otrzymała informację na jakich motocyklach kurs będzie się odbywał i w moim przypadku jest to Honda CB500 13' -zdziwiłem się, że nowe roczniki mają mniejszą moc a co za tym idzie łapią się na tą że kat.
Jest to oczywiście wersja beta; pewnie o milionie innych ważnych rzeczy nie napisałem, więc jeśli chcielibyście coś dodać/ zapytać śmiało
Pozdrawiam, Gniewosz |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
Gamer
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2013 Pochwał: 8 Posty: 406 Skąd: Grodzisk Wlkp.
|
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 21 Kwi, 2013
|
|
|
Gniewosz, fajnie, że przygotowałeś ten materiał tylko zabrakło wnikliwości i konsekwencji, na przyszłość może trochę poczytaj najpierw jak wyglądało to kiedyś a jak ustawodawca określa to obecnie, to materiał będzie bardziej dopracowany.
Gniewosz napisał/a: | a do praktycznego doszedł jeden manewr |
praktycznie cały egzamin się zmienił, bo poza tym, że doszły dwa manewry nie jeden to pozostałe zostały całkowicie zmienione
Gniewosz napisał/a: | -przemieszczenie motocykla bez użycia silnika |
było przemieszczenie po prostej, obecnie jest przemieszczenie w polu w kształcie litery T
była po torze ograniczonym liniami obustronnie, z przejazdem przez skrzyżowanie po środku, obecnie jazda dowolna między dwoma pachołkami w prostokącie ograniczającym pole manewru
Gniewosz napisał/a: | -slalom wolny
-slalom szybki - średnia prędkość 30km/h |
było slalom między 5 pachołkami, obecnie wolny jest między 5 bramkami ustawianymi naprzemiennie prawa-lewa, szybki między 3 pachołkami z prędkością co najmniej 30km/h
Cytat: | -hamowanie w wyznaczonym miejscu (może być wykonane zarówno na placu jak i na mieście)
-hamowanie awaryjne |
było tylko hamowanie awaryjne, obecnie są dwa typy hamowania przy czym czy aby nie awaryjne może być wykonywane opcjonalnie na mieście, jak było do tej pory?
Gniewosz napisał/a: | w tym tygodniu szkoła otrzymała informację na jakich motocyklach kurs będzie się odbywał i w moim przypadku jest to Honda CB500 13' |
Chyba szkoła otrzymała informację na jakich motocyklach odbywać się będzie egzamin w twoim WORD/PORD/MORD bo szkolenie może odbyć się na dowolnym motocyklu spełniającym wymogi Art. 6 ustawy o kierujących pojazdami, w związku z art. 24 tej ustawy ( http://forum.gs500.pl/portal.php?show=9 ). Niestety po raz kolejny świadczy to wyłącznie o jednym - OSK będzie uczyło zdać egzamin a nie jeździć skoro czekało z wyborem pojazdu aż do ogłoszenia tego przez WORD, a na GS500 nie mogą szkolić przepraszam bardzo, spełnia wymogi A2, no ale przecież nie jest to pojazd egzaminacyjny, zapomniałem. Tak przy okazji w Warszawskim WORD pojazdem egzaminacyjnym na kategorię A2 będzie SUZUKI Gladius w wersji zdławionej z ABS.
Jeśli kogoś dokładnie interesuje wygląd szkolenia oraz egazminu to zapraszam do lektury odpowiednich rozporządzeń
- kurs opisany jest w Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców na stronach 16-59
- egzamin wraz z elementami placu opisano w Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach - z tego rozporządzenia pochodzą obrazki zaprezentowane przez Gamer'a |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
AirMJ
Model GSa: GS 500F
Wiek: 34 Dołączył: 06 Wrz 2012 Posty: 40 Skąd: Radom/Dęblin
|
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013
|
|
|
studi napisał/a: | Cytat:
-hamowanie w wyznaczonym miejscu (może być wykonane zarówno na placu jak i na mieście)
-hamowanie awaryjne
było tylko hamowanie awaryjne, obecnie są dwa typy hamowania przy czym czy aby nie awaryjne może być wykonywane opcjonalnie na mieście, jak było do tej pory? |
ja osobiście w październiku 2012 zdawałem i miałem obydwa hamowania na placu więc w tej kwestii raczej nic się nie zmieniło, chyba że jeszcze kiedyś kiedyś było inaczej
a tak przy okazji... czy gs500 aby na pewno mieści się w A2 ?
Gniewosz napisał/a: | a) motocykli o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg |
ja mam w dowodzie więcej jak 35kW i stosunek mocy do masy również jest większy.. |
_________________ "Zanim odkręcisz manetkę pomyśl o tych, którzy czekają na Twój powrót..." |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013
|
|
|
Zależy która wersja - ja mam (miałem) zdławioną z 2005 i mam w dowodzie 33kW i stosunek 0,1765 kW/kg. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013
|
|
|
F'ka oddławiona ma 35kW i stosunek mocy do masy 1,92 kW/kg więc też się mieści AirMJ napisał/a: | ja osobiście w październiku 2012 zdawałem i miałem obydwa hamowania na placu więc w tej kwestii raczej nic się nie zmieniło, chyba że jeszcze kiedyś kiedyś było inaczej |
może mnie pamięć myli lub zawodzi ale możesz podać w ramach którego zadania egzaminacyjnego wg. starych zasad miałeś hamowanie planowane?
tu masz opis ze strony WORD Toruń -> http://www.word.torun.pl/...4&limitstart=2, jeszcze stare zasady, wytęż wzrok i zaznacz punkt odpowiadający na moje pytanie.
Niema, co za pech, to Cię na egzaminie ktoś próbował naciąć abyś oblał. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
AirMJ
Model GSa: GS 500F
Wiek: 34 Dołączył: 06 Wrz 2012 Posty: 40 Skąd: Radom/Dęblin
|
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013
|
|
|
studi napisał/a: | F'ka oddławiona ma 35kW i stosunek mocy do masy 1,92 kW/kg więc też się mieści |
więc urząd mnie oszukał wpisując mi 48kW i 0,2667kW/kg?
natomiast jak będę w domu postaram się odkopać protokół egzaminacyjny w 2012 roku były stare zasady a jak gość mi mówi "ma się Pan rozpędzić i w tym miejscu zatrzymać" to chyba jest właśnie hamowanie w wyznaczonym miejscu... chyba że sobie uroiłem |
_________________ "Zanim odkręcisz manetkę pomyśl o tych, którzy czekają na Twój powrót..." |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013
|
|
|
AirMJ napisał/a: | więc urząd mnie oszukał wpisując mi 48kW i 0,2667kW/kg? | Zapewne nie widzieli różnicy między kW i KM.
Żadna wersja gs'a nie miała 64 KM (48 kW).
Były natomiast wersje 47 KM (34.3 kW) |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013
|
|
|
AirMJ napisał/a: | chyba że sobie uroiłem |
Ty może nie ale Pan egzaminator tak, bo powinno być Pan się rozpędzi i zatrzyma jak dam znak, a nie w tym miejscu. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
danny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2011 Pochwał: 6 Posty: 798 Skąd: Poznań / Choszczno
|
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013
|
|
|
Na starych zasadach byly dwa zatrzymania - w wyznaczonym miejscu oraz awaryjne (hamowanie po daniu znaku przez egzaminatora).
Jedni dostawali oba do zrobienia, z reguly natomiast egzaminator dobieral jedno z dwoch wedlug wlasnego uznania.
Pisze na podstawie tego co bylo w Wordzie w poznaniu gdy zdawalem. |
_________________ Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal) |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013
|
|
|
Dokopałem się do Dz. U. nr 217 poz. 1834 z 27 października 2005.
I nawet moja pamięć choć absolutna bywa zawodna.
W ramach części egzaminu praktycznego wykonywanej na placu manewrowym NIE MA HAMOWANIA (Tabela nr 2), ale ... w części wykonywanej w ruchu miejskim (Tabela nr 7) określa zadanie egzaminacyjne nr 9 - Hamowanie od prędkości co najmniej 50km/h do zatrzymania w wyznaczonym miejscu - manewr może być wykonany na terenie ośrodka oraz zadanie egzaminacyjne nr 10 - Hamowanie awaryjne, obowiązkowe dla A i A1 dla pozostałych nieobowiązkowy - manewr może być wykonany na terenie ośrodka.
Jak z tych zapisów wynika, nie należały one do części zadań egzaminacyjnych wykonywanych w ramach zadań "na placu", a jedynie mogły być wykonane opcjonalnie na placu, ale znajdowały się w części "ruch miejski" - obecnie oba typy hamowań znajdują się wśród zadań do wykonania na placu manewrowym, co było do wykazania jako zmiana w sposobie organizacji zadań na placu manewrowym.
To chyba zamyka tą część dyskusji i gdybanie, kto jaki manewr miał kiedyś na placu. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
agata89 [Usunięty]
|
|
|
|
|
muminek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 336 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013
|
|
|
te 2 ostatnie to dobre nawet |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|