Przesunięty przez: sezrg Pon 06 Maj, 2013 |
Zacisk hamulca tyl |
Autor |
Wiadomość |
Riva [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013 Zacisk hamulca tył
|
|
|
Witam,
na początek - tematy na forum kilka odnośnie tematu przejrzałem ale mądrzejszy się od tego nie zrobiłem.
Chciałem wymienić dziś klocki hamulcowe z tyłu - i lipa, nowe nie mieszczą się, tzn szorują o tarcze po założeniu. Tłoczki oczywiście cofnąłem po odkręceniu odpowietrzenia/spuszczeniu troszkę płynu. I jeden ładnie się schował (wystaje może ~~1 mm od "lica" obudowy zacisku) i ładnie klocek wchodzi przy tarczy, ale drugi tłoczek (po prawej stronie tarczy) niestety wystaje 2-2,5 raza dalej i klocek wchodzi z wielkim trudem i tak czy siak "hamuje" mimo odłączenia od całego obiegu "na sucho" niepodłączony. Cały zacisk odkręciłem, wylałem płyn i nie udało mi się go schować
Do tego ten który się nie chowa od środka ma trochę poszczerbione w jednym miejscu... Zewnątrz powierzchnia wydaje się gładka i nieuszkodzona, także nie widziałem, żeby coś blokowało. Wcześniej hamulce działały i ładnie odbijały, no ale klocki były już starte strasznie i piszczały.
Diagnozy? Oba powinny chować się na tą samą głębokość prawda? Da się coś zrobić...?
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013
|
|
|
z racji, że miałem do czynienia z wyminą klocków z tyłu, poradzę Ci użyć klucza tzw. francuza...najpierw dobrze jest odkręcić pojemniczek z płynem pod siedzeniem, następnie użyć pewnej siły, by tłoczek wszedł tam, gdzie trzeba... u mnie się sprawdziło:)
powodzenia |
_________________ 5* |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1747 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 26 Kwi, 2013 Re: Zacisk hamulca tył
|
|
|
Riva napisał/a: | na początek - tematy na forum kilka odnośnie tematu przejrzałem ale mądrzejszy się od tego nie zrobiłem. |
Niestety chyba za mało czytałeś bo ten problem był już omawiany.
Dymny dobrze radzi. Rozbierz zacisk, skontroluj stan powierzchni tłoczków, uszczelek i ich rowków.
Temat na tą chwilkę jeszcze zostaje. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Bonzo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Kwi, 2013
|
|
|
Do wyciskania tłoczków hamulcowych polecam ścisk stolarski. |
|
|
|
|
doctype [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Kwi, 2013
|
|
|
ja nie mogłem wyjąć w żaden sposób mechanicznie jednego z tłoczków...z pomocą przyszła pompka do roweru przytknięta do otworka i zapompowana
Ogólnie wyczyść cały zacisk. Ja chyba jak to robiłem to suma sumarum złożyłem tłoczki na naftę bo tak jakoś doczytałem, że można inna sprawa, że chyba klocki zawsze trochę szorują o tarcze? |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Sob 27 Kwi, 2013
|
|
|
klocki zawsze szorują o tarczę, czy to w rowerze, samochodzie, czy też motocyklu... problem pojawia się gdy szorują za mocno, spowalniając zbyt mocno koło;p wtedy zużywają się klocki, tarcze i na dodatek ciągle coś Cię hamuje |
_________________ 5* |
|
|
|
|
danny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2011 Pochwał: 6 Posty: 798 Skąd: Poznań / Choszczno
|
Wysłany: Sob 27 Kwi, 2013
|
|
|
Co do ocierania klockow o tarcze, polecam film pogladowy: http://www.youtube.com/watch?v=jJPCy2AsULo |
_________________ Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal) |
|
|
|
|
Riva [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Maj, 2013
|
|
|
Wyczyszczenie pomogło, pompka pomogła, podziękował panowie. Przy okazji nowy płyn hamulcowy wymieniłem i gra gitara |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pon 06 Maj, 2013
|
|
|
temat był a pozatym problem rozwiązany wiec zamykam i do archiwum narazie |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|