tarcie,rzezenie pod pokrywa zebatki po wizycie u mechanika |
Autor |
Wiadomość |
krzys181 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2011 tarcie,rzężenie pod pokrywą zębatki po wizycie u mechanika
|
|
|
Cytat: |
witam Panowie. piszę do was bo po wizycie u mechanika w moim gs zaczęlo cos strasznie trzec .Zaprowadziłem dzis motor do mechanika w celu wymiany opon,klocków, oraz przesmarowaniu łancucha i linki sprzęgła , i po odebraniu motoru , i przejechaniu pierwszych kilku metrów podczas odpuszczania gazu w czasie jazdy spod pokrywy przedniej zębatki słychac dosyc głosne rzęzienie- tarcie .podczas przyspieszania i jazdy na luzie tego az tak nie slychac ,najgozej jest gdy po przyspieszeniu odpuscimy gaz. przed wizyta wszystko pracowało jak nalezy. dodam jeszcze ze gdy zdjąłem tą pokrywe zębatki (dekiel) i kręciłem kołem to słychac było takie strzelanie za zębatką , nie wiecie moze co jest tego przyczyna ?czekam na jakies porady?
|
|
|
|
|
|
huh [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2011
|
|
|
naciag lancucha sprawdzales?:D najprawdopodobniej trze lancuch o element ramy lub dekla |
|
|
|
|
krzys181 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2011
|
|
|
sprawdzałem i po poluzowaniu łancucha nic sie nie zmieniało |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2011
|
|
|
Czyli jaki teraz masz luz? Obręcz koła względem wahacza jest równo? |
|
|
|
|
huh [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2011
|
|
|
krzys181 napisał/a: | sprawdzałem i po poluzowaniu łancucha nic sie nie zmieniało |
lancuch trzeba naciagnac a nie poluzowac;> |
|
|
|
|
krzys181 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2011
|
|
|
sprawdzałem łancuch i jest ok nie wiem tylko czy z obu stron jak naciagnie sie łancuch wskaznik ma byc na tych samych odległosciach(chodzi mi o te kreseczki).bo ewidentnie jest to problem zwiazany chyba z łancuchem ,dzis po trasie był bardzo nagrzany.. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2011
|
|
|
Nie patrz na blaszki. Zmierz odległość w jakiej jest felga od wahacza zarówno po jednej i drugiej stronie, blaszki nie są zbyt dokładne.
Być może źle została założona piasta koła tylnego. Sprawdź też tylną zębatkę czy się nie poluzowała. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
krzys181 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2011
|
|
|
jutro posprawdzam.a moze słabym srodkiem przesmarowali łancuch bo jak na zgaszonym silniku krece powoli kołem to głosno strzela lancuch jak na zebatke wchodzi . Co polecacie do smarowania zeby rownoczesnie białej felgi tak nie brudziło cały czas? |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2011
|
|
|
Łańcuch powinien chodzić cicho bez trzasków nawet wtedy kiedy nie ma na nim żadnego smaru. Więc wątpię aby to było przyczyną. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sro 22 Cze, 2011
|
|
|
Nie rozbierałem nigdy sinika GS'ki, ale wałek zdawczy musi być jakoś łożyskowany. Może właśnie te łożysko ci poleciało od np. za małego luzu na łańcuchu? Z tym, że to tylko moje domysły. Niech ktoś mnie poprawi. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
huh [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Cze, 2011
|
|
|
krzys181 napisał/a: | jutro posprawdzam.a moze słabym srodkiem przesmarowali łancuch bo jak na zgaszonym silniku krece powoli kołem to głosno strzela lancuch jak na zebatke wchodzi . Co polecacie do smarowania zeby rownoczesnie białej felgi tak nie brudziło cały czas? |
a ja ci mowie ze lancuch ci zaciera o dekiel:) tez tak mialem jak lancuch byl za luzny. Ogniwa lancuch sa okrąglo zakonczone obija sie o dekiel i stad to "strzelanie";] a moze lancuch juz na wykonczeniu? |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
łańcuch mi strasznie rzęcholi czy to normalne: http://youtu.be/E4Cwo-YVRhE
oj tam: poprawiny link |
Ostatnio zmieniony przez claudii Sro 19 Wrz, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bilder
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2012 Pochwał: 3 Posty: 245 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
"Ten film wideo jest prywatny. " Też tak macie |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
Claudii, zdejmij pokrywę zębatki zdawczej i zobacz, czy nie ma za dużego luzu. Na sztywno też nie powinna siedzieć, ale luz ma być minimalny. Być może masz zużyty wielowypust wałka zdawczego lub samą zębatkę. Sprawdź też czy łańcuch jest prawidłowo naciągnięty.
U siebie miałem kiedyś podobnie (ale trochę mniejsze "grzechotanie") i wystarczyło wymienić zębatkę zdawczą i seger. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012
|
|
|
Jak wyżej. Dodatkowo możesz sprawdzić wyciągnięcie łańcucha, na tylnej zębatce. Łapiesz palcami za boki łańcucha, i odciągasz go od zębatki. W ten sposób zweryfikujesz, czy napęd nadaje się do dalszej eksploatacji, czy już tylko do wymiany. |
|
|
|
|
|