Doszkalanie dla uzytkownikow gS500 - technika jazdy |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 Doszkalanie dla użytkowników gS500 - technika jazdy
|
|
|
Czołem. Niniejszym proponuję Koleżankom i Kolegom doszkalanie w zakresie techniki jazdy na motocyklu.
Zajęcia indywidualne i grupowe odbywają się na terenie autodromu Automobilklubu Polski na warszawskim Bemowie - płyta dawnego lotniska wojskowego, zaś grupowe wyjazdowe w Ułężu koło Ryk, także na dawnym lotnisku.
Oba obiekty są wpisane na listę Ośrodków Doskonalenia Techniki Jazdy, co pozwala objąć opieką ubezpieczeniową uczestników zajęć, prowadzonych przez instruktorów z państwowymi uprawnieniami do doszkalania kierowców. Odróżnia to moje szkolenia od wielu inicjatyw na rynku.
Koszt szkolenia na Bemowie:
- indywidualnie, w grupach 2-3 osobowych: 50 zł/godzina zegarowa dla osób z forum,
- grupowo powyżej trzech osób: do negocjacji
Koszt szkolenia w Ułężu:
- pięciogodzinne zajęcia: 250 zł, woda i przekąska w cenie szkolenia, dojazd własny.
Program szkolenia obejmuje:
- budowa motocykla: zawieszenia, klamki i dźwignie, oraz ich regulacja pod kątem ergonomii i bezpieczeństwa jazdy,
- postawa i dosiad na motocyklu,
- przeciwskręt, fakty i mity,
- hamowanie na prostej i na łuku,
- tylny hamulec, fakty i mity,
- manewry z prędkością poniżej progu równowagi,
- pokonywanie zakrętów.
Program może ulegać modyfikacji, zgodnie z oczekiwaniami klienta/grupy i możliwości sprzętu.
Instruktorzy techniki jazdy prowadzący zajęcia:
- Tomek Kulik,
- Radek Pakulski,
- Mariusz Palichleb.
Zajęcia na Bemowie odbywają się w dni powszednie - godziny do ustalenia.
Zajęcia w Ułężu odbywają się w piątki po południu: godziny 15-20.
Dla osób przyjeżdżających z bardzo daleka jest możliwość skorzystania z oferty agroturystycznej okolicy Ryk - pokój na jedną noc, ze śniadaniem kosztuje do 50 zł.
Pozdrawiam i dobrej pogody życzę. Tomek |
|
|
|
|
bombki
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Pochwał: 4 Posty: 483 Skąd: Sulejówek/ Gdańsk
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012
|
|
|
Ile osób maksymalnie może być w grupie w przypadku zajęć na Bemowie (powiedzmy w czasie 5 godzin szkolenia), aby wynieść "coś" z zajęć? |
_________________ SÓZÓCKI --> JAMACHA |
|
|
|
|
johnny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2010 Pochwał: 12 Posty: 553 Skąd: NSZ
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012
|
|
|
Super, na pewno skorzystam jak tylko zacznie się sezon - przyda się przed dłuższymi wyprawami. Mam nadzieję że zapewniasz odpowiednio "ogmolowane i skrashpadowane" sprzęty? Większość z nas dopieszcza przez zimę swoje ukochane maszynki, szkoda byłoby jakiejś ryski na deklu... |
_________________ Nie wierzę w życie pozazlotowe |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012
|
|
|
johnny_doe, doszkalanie na nieswojej maszynie IMHO mija się z celem, i większość szkoleń niezależnie przez kogo są one prowadzone odbywasz na własnym moto, bo każde moto (producent, model) prowadzi i zachowuje się inaczej, reaguje inaczej, choćby w odniesieniu do prędkości samostabilizacji motocykla, o której wspominał Tomek w jednym z ćwiczeń, oczywiście same zjawiska fizyczne sa dokładnie te same. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012
|
|
|
Czołem. Liczba minimalna uczestników szkolenia na Bemowie jest dowolna, choć nie powinna przekraczać 5 na jednego instruktora.
W Ułężu, gdzie pętla ma 4 kilometry trzymamy się przelicznika 10 osób na instruktora.
Bemowo oferuje skromniejsze warunki infrastruktury, gdyż jest to płyta betonowa, będąca końcówką pasa startowego. Jednak ćwiczenia jakie przeprowadzamy pozwalają intensywnie przeczołgać uczestnika, jednak z prędkościami znacznie mniejszymi niż w Ułężu.
Dla osób, które nie posiadają własnej maszyny, lub boja się porysować sprzęt, mamy tylko dwie sztuki GS500 - są to motocykle wyposażone w gmole, więc nie ma strachu przed skutkami gleby. Jednak wtedy doliczamy ryczałt za paliwo i amortyzację maszyny - plus 15 zł/h.
Tak jak napisał Studi, nasze motocykle mogą sprawować się inaczej niż Wasze, choćby z uwagi na wyposażenie w gmole na kierownicy, zmieniające moment bezwładności całego zespołu przedniego zawieszenia.
Staramy się nie zmuszać do wykonania ćwiczenia osoby, która się waha lub po prostu boi - to nie jest wstyd. Wiele osób ma obiekcje przed przejazdem bez trzymanki, lub hamowaniem, gdy kierownicę trzymamy jedną ręką.
Jednak nasza praktyka pozwala skutecznie "męczyć" podopiecznych, by zajęcia uznać za efektywne |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012
|
|
|
Hmm... Szkoda że mam ponad 200 km w 1 stronę do Ułęża.
Ale pewnie się wybiorę na którąś z serii. |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012
|
|
|
Eeeee z Poznania będę jechać to Łódź jest po drodze, jak bedzie jeszcze ktoś z Pozka to przecież można ekipy połączyć.
Trza jechać tym bardziej, nie dość że sie czegoś człowiek naumie to jeszcze przekąska i wóda w cenie |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012
|
|
|
Nie wierzę yaszczi w co ja czytam, Ty przecież pierwszy do alko jesteś
Myślę, że ja pogoda zrobi się lepsza i na wiosnę ekipą z Poznania zawitamy
Dobrze, że jest taka inicjatywa!
Super Panie Tomku Lubię to. |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
zywol [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012
|
|
|
to może i parę osób z lublina się uzbiera, takie szkolenie by się przydało zważywszy na to ze jestem świeżakiem |
|
|
|
|
sting126
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 16 Wrz 2011 Pochwał: 3 Posty: 170 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012
|
|
|
To już dwóch jest nas chętnych |
|
|
|
|
karwyg [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012
|
|
|
Na takie trening też zawsze jestem chętny także jak coś to piszcie. |
|
|
|
|
GSadmirer
Model GSa: GS 500F
Wiek: 38 Dołączył: 16 Paź 2007 Pochwał: 1 Posty: 756 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012
|
|
|
idea super!
gorzej z lokalizacja
Czy gdyby zebrałoby się parę osób to pofatygowałbyś się do Poznania??
I przeprowadził szkolenie na torze P-ń (pod warunkiem, że właściciele toru, AutomobilKlub ofcoz zgodziłby się) |
_________________ Nie jeźdź szybciej niż myślisz
|
|
|
|
|
Borek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 01 Cze 2011 Pochwał: 4 Posty: 908 Skąd: Nidzica/Warszawa
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012
|
|
|
GSadmirer napisał/a: | idea super!
gorzej z lokalizacja
Czy gdyby zebrałoby się parę osób to pofatygowałbyś się do Poznania??
I przeprowadził szkolenie na torze P-ń (pod warunkiem, że właściciele toru, AutomobilKlub ofcoz zgodziłby się) |
Takie rzeczy to chyba tylko w Erze |
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012
|
|
|
Lepszy będzie tor w Gostyniu. Szkoliłem tam grupy z Wrocławia, Jarocina i Bolesławca - rewelacyjne warunki tam są, ino w sobotę ciulowe godziny korzystania z toru: 10-15.
W piątek można cały dzień latać.
Na zachód od Łodzi proponuję Gostyń. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|