Otwarty przez: tmi Pon 11 Lip, 2011 |
winklowanie - pytania swiezaka |
Autor |
Wiadomość |
dudzin1992 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Lip, 2011 winklowanie - pytania świeżaka
|
|
|
Cześć , jestem tu nowy i od dwóch dni dosiadam moją Suzii<3 Zakochałem się w niej od pierwszego wejrzenia ale do rzeczy.
Pierwszy dzień na moto spędziłem na parkingu supermarketu trenując równowagę, balans ciałem, przeciwskręt, hamowanie etc.
No i dzisiaj chciałem zacząć bawić się na winklach i tu mam kilka pytań:
Na parkingu motor ładnie się składał jak używałem przeciwskrętu a jak jadę te 70km/h i wchodzę w zakręt to nie mogę się złożyć.
1.Czy używam zbyt małej siły pchając manetkę?
2.A może te moje winkle są za mało ostre lub prędkość zbyt mała?
3. Jak polecacie trenować składanie się w zakręty?
P.S. Czytałem motocyklistę doskonałego i strategie uliczne i staram się postępować zgodnie ze wskazówkami.
Liczę na Waszą pomoc i wyrozumiałość. |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 10 Lip, 2011
|
|
|
za 5 tys kmów już bedziesz umiał, po dwóch dniach to ciezko sie uzywania kierunków nauczyc nie mowiac o składaniu w zakretach itd. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011
|
|
|
Zakręt pokonujemy wypychając kierownicę ręką wewnętrzną i zdecydowanie naciskając na zewnętrzny podnóżek. Stopę wewnętrzną cofamy na podnóżku, by uniknąć zaczepienia butem o nawierzchnię.
Jak mocno wypychać kierownicę? Tak mocno, by uzyskać żądany tor jazdy. Trzeba pamiętać, że skręcanie jednośladu wynika z przechylenia, więc żeby zmniejszyć promień skrętu trzeba zwiększyć przechylenie.
wsjo |
|
|
|
|
wolf
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 25 Maj 2010 Pochwał: 11 Posty: 536 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011
|
|
|
Dokładnie jak napisał midd, oswój się z maszyną a sama będzie się prowadzić, teoria dobra rzecz ale praktyka czyni mistrza. Przyczepności życzę! |
_________________ Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę... |
|
|
|
|
nonpr0
Wiek: 32 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 77 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011
|
|
|
Może ktoś rozwinąć kwestię zewnętrznego podnóżka? Coś słyszałem już o tym, ale szczerze mówiąc, nie do końca wiem o co chodzi? |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011
|
|
|
Tomek Kulik napisał/a: | Zakręt pokonujemy wypychając kierownicę ręką wewnętrzną i zdecydowanie naciskając na zewnętrzny podnóżek. |
I czego tu nie rozumieć? |
|
|
|
|
nonpr0
Wiek: 32 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 77 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011
|
|
|
Chyba nie zrozumiałeś problemu, cóź. Zwykle słyszałem teorie o zwiększaniu nacisku na wewnętrzny podnóżek, tutaj jest odwrotna sytuacja. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011
|
|
|
Jest fachowa literatura, są materiały wideo takie jak np.: Keith Code Twist of the Wrist vol.2 i warto się z tym najpierw zapoznać bo nie mówią tam tylko CO ale dodają jeszcze DLACZEGO.
A fachowców w internecie pytać na samym końcu. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011
|
|
|
Zmień fachowców.
Zresztą, znajdź winkiel i parę razy przejedź go naciskając go na wewnętrzny podnóżek a potem parę razy na zewnętrzny. Jak nie wyczujesz różnicy to... wróć do samochodu. |
|
|
|
|
nonpr0
Wiek: 32 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 77 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011
|
|
|
Oglądałem ten filmik i jakoś musiałem przeoczyć ten fragment. Z drugiej strony widać, że raczej na dobre rady nie można liczyć z waszej strony, tylko na jakieś butne polemiki. O zewnętrznym podnóżku słyszałem jedynie przy zawracaniu. A przy okazji przeciwskrętu jakoś nikt o tym nie wspomina. Cieszy mnie, że dla was na początku też wszystko było tak oczywiste. A co do samochodów, jestem wierny dwóm kółkom (rower+moto). |
|
|
|
|
teja-1010100 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011
|
|
|
nonpr0 dostałeś odpowiedź od Tomka z czego robisz problem? Nikt nie będzie tu przepisywał czegoś coś już jest napisane. |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011
|
|
|
Kacperski może wejdzie i zacznie rzucać cytatami z książek |
|
|
|
|
muminek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 336 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011
|
|
|
przejedz 5-10k km to sie wszystkiego nauczysz |
|
|
|
|
nonpr0
Wiek: 32 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 77 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011
|
|
|
Nie widzę z czego robicie problem. U mnie jedynie zewnętrzny podnóżek na zakrętach służy do tego, żeby dobrze zaczepić się i stabilnie pokonywać zakręt. Dlatego chciałbym wiedzieć, czemu ma to służyć z teoretycznego punktu widzenia, bo nikt nie przedstawił żadnych argumentów.
Czekam na argumenty, bo do tej pory tylko coś powtarzacie po kimś, wymądrzacie się nie podpierając się argumentami. Takie odpowiedzi raczej nie pomogą, chyba lepiej już zignorować to co piszę. Nie wiem czemu ma służyć zwiększanie nacisku właśnie na ZEWNĘTRZNY podnóżek, skoro skręt już inicjujemy przez przeciwskręt. Nie wiem czy się nie rozumiemy, czy ja faktycznie jakieś głupoty wypisuję... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|