WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z obrotami
Autor Wiadomość
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2008   Problem z obrotami

Od dwóch dni mam dziwną sytuację a mianowicie wygląda to tak:
- odpalam motocykl i jak silnik jest jeszcze zimny i chce mocniej "przygazować" to strzela w gaźnik i muli, przy zimnym silniku obroty mam niskie ok. 1100 obrotów
- po zagrzaniu silnika nie strzela, nie muli, obroty 1500 (wysokie).

Dodam że silnik jest po regulacjach gaźnika i zaworów.
Ostatnio zatankowałem 5 litrów benzyny 98-oktanowej (12 litrów 95-tki i 5 litrów 98-mki jest w baku).

Jeszcze raz na regulację pojadę w ramach reklamacji. Zatankowałem do pełna tym razem 95-tkę na stacji BP i dolałem preparatu do czyszczenia gaźników, wtrysków.

Przyczyną jest skład mieszanki zapewne? zbyt uboga mieszanka? Co z tym zrobić samemu?
Przy wyższych obrotach nie strzela, również przy nagrzanym silniku nie strzela.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Cezarek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Kwi, 2008   

slyszalem ze jesli przy gwaltownym dodaniu gazu silnik strzela to podobno jest w kiepskim stanie :( ale nie wiem czy wiarygodne źródło :(
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Kwi, 2008   

stan silnika nie ma nic do strzelania jak już to paliwo, gaźnik lub elektryka raczej.
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008   

przyczyny "strzelania" w gaźnik (wg książki pt."Poradnik motocyklisty"):
- zbyt uboga mieszanka
- zdecydowanie przedwczesny zapłon
- niewłaściwa świeca (wartość cieplna)
- uszkodzony zawór dolotowy
- nieszczelność gumowego łącznika pomiędzy głowicą i gaźnikiem

Zubożenie mieszanki wynikać może ze zbyt małej przepustowości kranika paliwa, spowodowanej przytkaniem wewnętrznych przelotów lub siateczki filtrującej. Jeżeli zubożenie mieszanki występuje w chwilę po rozpoczęciu jazdy, to przyczyna tkwi w zatkanym kanaliku odpowietrzającym zbiornik paliwa


Przyczyny takie jak: niewłaściwa świeca i uszkodzony zawór wykluczam (świece wymienione na irydowe na taką jaką podaje producent, zawory regulowane w tym sezonie.

Nieszczelność gumowego łącznika sprawdzę samostartem tak jak opisuje to Breżniew.

Mam pytanie - odpowietrznik jest w korku? Kompresorem przedmucham.


http://serwisy.gazeta.pl/...html?as=2&ias=2
"Objawem zbyt ubogiej mieszanki jest nieregularna praca, zła reakcja na otwieranie przepustnicy, tendencja do gaśnięcia i co pewien czas, zwłaszcza przy otwieraniu gazu, strzelanie w gaźnik, czyli tzw. "kichanie"."

http://www.riders.pl/inde...pic=162.msg3350
Silnik ,,strzela w gaźnik":
1. Dopływ paliwa utrudniony z powodu zanieczyszczenia kranika paliwa lub gaźnika
2. Komora pływakowa krzywo przykręcona lub obluźnione mocowanie gaźnika
3. Zła regulacja gaźnika
4. Złe ustawienie punktu zapłonu
5. Uszkodzona świeca
6. Nieodpowiedni odstęp elektrod świecy
7. Nieodpowiednia wartość cieplna świecy
8. Uszkodzona cewka zapłonowa lub kondensator
9. Obluzowany przewód wysokiego napięcia lub uszkodzona izolacja
10. Młoteczek przerywacza zawieszony lub za daleko się podnosi
11. Nadpalone styki przerywacza
12. Pierścienie tłokowe zapieczone w rowkach
13. Chwilowe mostkowanie świecy ( oczyścić elektrody )

Kolejny link tym razem z forum: http://gs500.phorum.pl/viewtopic.php?t=894
_________________
www.gs500.pl
Ostatnio zmieniony przez hubertgontarz Wto 15 Kwi, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008   

Ja proponuje po sprawdzeniu szczelnosci dolotu podnieśc iglice o jeden rowek do góry. wzbogaci to mieszankę i objawy powinny ustąpić. z 3 ustaw na 4 liczony od góry.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Plaster
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008   

to ja tez sie podlacze pod temat i mam pytanko: w moim moto kolor swiec jest szary wiem ze normalnie powinien byc jasno brazowy i co z tym zrobic? podkrecic mieszanke,podniesc iglice? chodzi o to ze teraz wszystko jest ok a nie chcialbym cos spieprzyc i pozniej regulowac od nowa :wink:
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008   

Podnieś iglicę i pojeździj trochę. Potem po dłuższej trasie sprawdzisz kolor świec.
jeśli masz na 3 rowku to wzbogacenie mieszanki da bardziej dynamiczne wkręcanie sie na obroty i szybsze z nich schodzenie.
Jak to nic nie da to dopiero ingerencja w poziom paliwa w komorach pływakowych i śrub składu mieszanki.
Z wydechem nic nie było robione?
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Plaster
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008   

ok jak bede mial czas to podniose iglice a pozniej napisze o efektach. wydech jest oryginalny.
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008   

a mam pytanie bo często słysze ze strzelanie z wydechu to efekt źle wyregulowanego zapłonu, w jaki sposób w GSie ustawia się zapłon?
 
 
 
Sc0uT
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Kwi, 2008   

W GS'ie nie ustawia sie zaplonu. Jest wirniczek i impulsator(y)
 
 
Plaster
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Kwi, 2008   

Plaster napisał/a:
ok jak bede mial czas to podniose iglice a pozniej napisze o efektach. wydech jest oryginalny.
podnioslem iglice zrobilem 60km i kolor swiec pozostal bez zmian wiec wrocilem na trzeci rowek(jakos lepiej chodzi) i zostawiam to do nastepnej regulacji po sezonie bo poki co moto chodzi jak zegarek :wink:
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2008   

Plaster napisał/a:
Plaster napisał/a:
ok jak bede mial czas to podniose iglice a pozniej napisze o efektach. wydech jest oryginalny.
podnioslem iglice zrobilem 60km i kolor swiec pozostal bez zmian wiec wrocilem na trzeci rowek(jakos lepiej chodzi) i zostawiam to do nastepnej regulacji po sezonie bo poki co moto chodzi jak zegarek :wink:


Na pewno podniosłeś iglice czy raczej je opuściłeś? Rowki na zapinkę liczyłes od góry czy od dołu?
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Plaster
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Kwi, 2008   

na pewno podnioslem bo liczylem od gory najpierw byl na trzecim pozniej dalem na czwarty. zapomnialem dodac ze pare miesiecy temu wymienilem filtr powietrza na nowy i nie robilem regulacji gaznikow moze to jest przyczyna tego ze kolor swiec sie zmienil.
 
 
pawwko1990
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Gru, 2009   Nie osiąga maksymalnych obrotów.

Witam.
Moja GSka rok 1989, nie kręci do końca.
W zasadzie nie zauważyłem braku mocy, zbiera się jak trzeba, ale coś trochę przerywa.
Jak odkręcam to obroty zatrzymują się na 11 tyś, a normalnie dochodzi do 12.5 tyś.
Wiem że przyczyn może być pewnie sporo, ale od czego zacząć sprawdzać?
 
 
hubert
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Gru, 2009   

świece gażniki sprawdż czy nie mają ograniczników na dekielkach
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.