Problem z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2008 Problem z obrotami
|
|
|
Od dwóch dni mam dziwną sytuację a mianowicie wygląda to tak:
- odpalam motocykl i jak silnik jest jeszcze zimny i chce mocniej "przygazować" to strzela w gaźnik i muli, przy zimnym silniku obroty mam niskie ok. 1100 obrotów
- po zagrzaniu silnika nie strzela, nie muli, obroty 1500 (wysokie).
Dodam że silnik jest po regulacjach gaźnika i zaworów.
Ostatnio zatankowałem 5 litrów benzyny 98-oktanowej (12 litrów 95-tki i 5 litrów 98-mki jest w baku).
Jeszcze raz na regulację pojadę w ramach reklamacji. Zatankowałem do pełna tym razem 95-tkę na stacji BP i dolałem preparatu do czyszczenia gaźników, wtrysków.
Przyczyną jest skład mieszanki zapewne? zbyt uboga mieszanka? Co z tym zrobić samemu?
Przy wyższych obrotach nie strzela, również przy nagrzanym silniku nie strzela. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2008
|
|
|
slyszalem ze jesli przy gwaltownym dodaniu gazu silnik strzela to podobno jest w kiepskim stanie ale nie wiem czy wiarygodne źródło |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2008
|
|
|
stan silnika nie ma nic do strzelania jak już to paliwo, gaźnik lub elektryka raczej. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008
|
|
|
przyczyny "strzelania" w gaźnik (wg książki pt."Poradnik motocyklisty"):
- zbyt uboga mieszanka
- zdecydowanie przedwczesny zapłon
- niewłaściwa świeca (wartość cieplna)
- uszkodzony zawór dolotowy
- nieszczelność gumowego łącznika pomiędzy głowicą i gaźnikiem
Zubożenie mieszanki wynikać może ze zbyt małej przepustowości kranika paliwa, spowodowanej przytkaniem wewnętrznych przelotów lub siateczki filtrującej. Jeżeli zubożenie mieszanki występuje w chwilę po rozpoczęciu jazdy, to przyczyna tkwi w zatkanym kanaliku odpowietrzającym zbiornik paliwa
Przyczyny takie jak: niewłaściwa świeca i uszkodzony zawór wykluczam (świece wymienione na irydowe na taką jaką podaje producent, zawory regulowane w tym sezonie.
Nieszczelność gumowego łącznika sprawdzę samostartem tak jak opisuje to Breżniew.
Mam pytanie - odpowietrznik jest w korku? Kompresorem przedmucham.
http://serwisy.gazeta.pl/...html?as=2&ias=2
"Objawem zbyt ubogiej mieszanki jest nieregularna praca, zła reakcja na otwieranie przepustnicy, tendencja do gaśnięcia i co pewien czas, zwłaszcza przy otwieraniu gazu, strzelanie w gaźnik, czyli tzw. "kichanie"."
http://www.riders.pl/inde...pic=162.msg3350
Silnik ,,strzela w gaźnik":
1. Dopływ paliwa utrudniony z powodu zanieczyszczenia kranika paliwa lub gaźnika
2. Komora pływakowa krzywo przykręcona lub obluźnione mocowanie gaźnika
3. Zła regulacja gaźnika
4. Złe ustawienie punktu zapłonu
5. Uszkodzona świeca
6. Nieodpowiedni odstęp elektrod świecy
7. Nieodpowiednia wartość cieplna świecy
8. Uszkodzona cewka zapłonowa lub kondensator
9. Obluzowany przewód wysokiego napięcia lub uszkodzona izolacja
10. Młoteczek przerywacza zawieszony lub za daleko się podnosi
11. Nadpalone styki przerywacza
12. Pierścienie tłokowe zapieczone w rowkach
13. Chwilowe mostkowanie świecy ( oczyścić elektrody )
Kolejny link tym razem z forum: http://gs500.phorum.pl/viewtopic.php?t=894 |
_________________ www.gs500.pl |
Ostatnio zmieniony przez hubertgontarz Wto 15 Kwi, 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008
|
|
|
Ja proponuje po sprawdzeniu szczelnosci dolotu podnieśc iglice o jeden rowek do góry. wzbogaci to mieszankę i objawy powinny ustąpić. z 3 ustaw na 4 liczony od góry. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008
|
|
|
to ja tez sie podlacze pod temat i mam pytanko: w moim moto kolor swiec jest szary wiem ze normalnie powinien byc jasno brazowy i co z tym zrobic? podkrecic mieszanke,podniesc iglice? chodzi o to ze teraz wszystko jest ok a nie chcialbym cos spieprzyc i pozniej regulowac od nowa :wink: |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008
|
|
|
Podnieś iglicę i pojeździj trochę. Potem po dłuższej trasie sprawdzisz kolor świec.
jeśli masz na 3 rowku to wzbogacenie mieszanki da bardziej dynamiczne wkręcanie sie na obroty i szybsze z nich schodzenie.
Jak to nic nie da to dopiero ingerencja w poziom paliwa w komorach pływakowych i śrub składu mieszanki.
Z wydechem nic nie było robione? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008
|
|
|
ok jak bede mial czas to podniose iglice a pozniej napisze o efektach. wydech jest oryginalny. |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008
|
|
|
a mam pytanie bo często słysze ze strzelanie z wydechu to efekt źle wyregulowanego zapłonu, w jaki sposób w GSie ustawia się zapłon? |
|
|
|
|
Sc0uT [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2008
|
|
|
W GS'ie nie ustawia sie zaplonu. Jest wirniczek i impulsator(y) |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2008
|
|
|
Plaster napisał/a: | ok jak bede mial czas to podniose iglice a pozniej napisze o efektach. wydech jest oryginalny. | podnioslem iglice zrobilem 60km i kolor swiec pozostal bez zmian wiec wrocilem na trzeci rowek(jakos lepiej chodzi) i zostawiam to do nastepnej regulacji po sezonie bo poki co moto chodzi jak zegarek :wink: |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2008
|
|
|
Plaster napisał/a: | Plaster napisał/a: | ok jak bede mial czas to podniose iglice a pozniej napisze o efektach. wydech jest oryginalny. | podnioslem iglice zrobilem 60km i kolor swiec pozostal bez zmian wiec wrocilem na trzeci rowek(jakos lepiej chodzi) i zostawiam to do nastepnej regulacji po sezonie bo poki co moto chodzi jak zegarek :wink: |
Na pewno podniosłeś iglice czy raczej je opuściłeś? Rowki na zapinkę liczyłes od góry czy od dołu? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2008
|
|
|
na pewno podnioslem bo liczylem od gory najpierw byl na trzecim pozniej dalem na czwarty. zapomnialem dodac ze pare miesiecy temu wymienilem filtr powietrza na nowy i nie robilem regulacji gaznikow moze to jest przyczyna tego ze kolor swiec sie zmienil. |
|
|
|
|
pawwko1990 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2009 Nie osiąga maksymalnych obrotów.
|
|
|
Witam.
Moja GSka rok 1989, nie kręci do końca.
W zasadzie nie zauważyłem braku mocy, zbiera się jak trzeba, ale coś trochę przerywa.
Jak odkręcam to obroty zatrzymują się na 11 tyś, a normalnie dochodzi do 12.5 tyś.
Wiem że przyczyn może być pewnie sporo, ale od czego zacząć sprawdzać? |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2009
|
|
|
świece gażniki sprawdż czy nie mają ograniczników na dekielkach |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|