WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelniacze lag
Autor Wiadomość
songoku1232
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008   Uszczelniacze lag

Założyłem nowe uszczelniacze wraz z kapturkami . Zalałem 382 oleju.
Przed pracą przestudiowałem forum serwisówkę itp.


Poziom oleju w laga sprawdzałem od początku laga do powierzchni oleju czyli zgodnie z serwisówką 99mm,
Złożyłem skręciłem. uszczelniacze wcisnąłem w swoje miejsce, założyłem ten ogranicznik z sprężynującego drutu kapturek , regulacja napięcia wstępnego sprężyny jest w obu lagach na takim samym poziomie. I lagi wystają z półeczki od zegarów tyle samo.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008   

Możesz mieć porysowaną powierzchnię lagi w miejscu współpracy z uszczelniaczem. Może polerka by pomogła? Inna przyczyna to sprężynka w uszczelniaczu. Byc moze spadła przy wkładaniu.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
songoku1232
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008   

do czego służy ta sprężynka? Swobodnie można ją wyjąć. właściwie to nie widać żeby coś dociskała
Ostatnio zmieniony przez songoku1232 Wto 11 Lis, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008   

mam pytanie: jaki olej zalałeś 10W a może 15W?
pytam się bo na dniach montuję progresywne sprężyny i mam dylemat.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2008   

songoku1232 napisał/a:
dzięki za radę, rozbiorę obejrzę to dokładnie. A tak na marginesie do czego służy ta sprężynka? Swobodnie można ją wyjąć. właściwie to nie widać żeby coś dociskała


Sprężynka opasuje wargę w simmeringu i zapewnia odpowiedni docisk gumy do lagi. Bez spręzynki we właściwym miejscu będzie ciekło.

Hubert musisz sobie sam dobrac co ci bardziej pasuje i nie sugeruj sie w tym wypadku czyimiś sugestiami. Sztywny czy bardziej komfortowy - odpowiedz sobie na to pytanie i zalej wybranym olejem. w czasie hamowania i tak amory będa siadać więc sam olej nie pomoze, dopiero wymiana spręzyn.
W swoim mam w tej chwili 10W bo 15W był za sztywny na dziurawe mazurskie drogi.Sprężyny oryginalne ale na maxa skrecone na regulacji. Tył mam ustawiony najmiększy bo i tak sam jeżdżę.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
cosinus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Lis, 2008   

Podłączę się do wątku: jedną z zaplanowanych czynności zimowych jest wymiana oleju w lagach i co z tym związane (z demontażem) - poprzednik właściciel tego nie robił.
Jak to zrobię a na wiosnę nie będę zadowolony ze sprężyn - jeszcze nie pojeździłem zabawką :( - to samą wymianę sprężyn da się zrobić od góry, bez pełnego demontażu ?
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Lis, 2008   

Popuszczasz górne mocowanie lag,odkręcasz korki i wyjmujesz sprężyny bez problemu.
Uważaj żebys nie dostał w oko katapultującym się korkiem.

Pamiętaj,że twardość/dobicie/odbicie zawieszenia możesz regulować dobierając gęstość oleju do zawieszeń. Wymiana sprężyn jest dosyć droga.
 
 
cosinus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Gru, 2008   

Jaki olej wlać do lag? Nie objeździłem maszynki w tym sezonie więc można powiedzieć jej nie znam. A pasuje w zimie to zrobić...

Kierownik 100kg, Zuzia troszkę starsza. Przewiduję większość jazdy solo.
Niektórzy radzą 15W, inni mówią że 15W jest im za twardo i leją 10W...

Co wlać na początek?
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Gru, 2008   

Zalej najlepiej 10W i zmieniaj go co sezon jeśli będziesz nakręcał sporo kilometrów.
Ja tak robię i zawsze na jesień zlewam breję z lag. :kwasny:
Olej jest tani , robota prosta a po wymianie czuć różnicę w pracy zawieszenia.
Na 15W może się już zrobić szytwno i zawieszenie nie będzie wyrabiało np. na tarce itp. nastepujących szybko po sobie poprzecznych nierównościach.
Polecam olej Motula.
 
 
kukaszr
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Gru, 2008   

ja wlałem 15w i nie ma tragedii podoba mi sie działanie zawiechy. prawie jak gokart.
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Gru, 2008   

kukaszr napisał/a:
prawie jak gokart.

Gokart jeździ bo idealnie gładkim torze. :oczami:

Pewnie,że na 15W też można i nie będzie problemów. Moim zdaniem sztywność zawieszenia należy sobie dobrać indywidualnie. Przetestować 10 i 15 W i wybrać .
Znam gościa,który zalał 20W HARD do CB450 i sobie chwalił,że jest twardo jak na sporcie.
pewnego pięknego dnia trafił na wyboje na zakręcie i koło nie nadążało z tłumieniem. Skończyło się na pełnych portkach. Za moją namową zmienił olej na 10W i pojechał raz jeszcze na ten zakręt. Przejechał go bez zająknięcia.
20 spowolniła zawieszenie niestety. :/
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008   

ja dodam swoje dwa grosze, wg mnie warto zwiększyć twardość zawieszenie oraz założyć uszczelniacze i kapturki przeciwkurzowe (nie polecam zakupu w ASO ze względu na cenę, kapturki to wydatek ok. 90 zł, uszczelniacze nie wiem; warto kupić w Larssonie za "psi grosz").
_________________
www.gs500.pl
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Gru, 2008   

Podstawa to spreżyny.
W motocyklach z większymi przebiegami springi często nie trzymają już swoich właściwości.
Jeśli chemy utwardzić zawieszenie zawsze można zastosować tulejki dystansowe,które włożone pod korki lag zwiększą napięcie wstępne spreżyn.

Nie wiem jaka jest w GSach zastosowana sprężyna - progresywna czy zwykła ?
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Gru, 2008   

cosinus napisał/a:
Niektórzy radzą 15W, inni mówią że 15W jest im za twardo i leją 10W...

w GSie nie ma pojęcia za twardo :] olej niewiele zmienia. Może w kwestii twardości coś tam się poprawia, ale tłumienie powrotu i tak pozostaje nędzne. Możesz śmiało lac 15 przy swojej masie. Ja ważę 82kg i przy hamowaniu jak wjadę w dzurę to dobja.
Wcześniej miałem 10w i dobijał bez przerwy :D

Cytat:
20 spowolniła zawieszenie niestety.


w GS to niemożliwe :) tłumiki są za słabe żeby aż tak wytłumić :P
 
 
Borko
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Lut, 2009   

Mam takie pytanko:
Dałem moto do wymiany uszczelniaczy z wymianą oleju (ciekły obie lagi). Przez 3,5tyś km. były suchutkie i od tamtego czasu lewa laga zaczeła lekko ciec. Po przejechaniu kolejnych 2 tyś km. jest już gorzej niż zle, a prawa laga nadal sucha. Teraz będe dawał zrobić te uszczelniacze w najlepszym serwisie w okolicy. Wcześniej była robiona po znajomości... Czy to normalne, że po 3,5 tyś km. lagi znowu ciekną i na dodatek tylko jedna z nich?
Słyszałem też, że są dwa rodzaje uszczelniaczy tańsze i droższe?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.