WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Slaba kompresja
Autor Wiadomość
Kilo1000g
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Sty, 2009   Słaba kompresja

witam
mam problem z gs -em. kompresje ma 7bar na cylinder. rozbierałem silnik. Jest w idealnym stanie. dałem głowice do roboty bo pomyślałem że zawory puszczają, głowiczka zrobiona, nowa uszczelka, moto złożone, kompresja bez zmian. ktoś ma jakąś koncepcje?
 
 
Majic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009   

Wlej do obu cylindrów po łyżce oleju i sprawdź kompresje. Jak się zwiększy to pierścienie na tłoku puszczają. Jeżeli kompresja będzie taka sama to źle zawory są zrobione, bo one puszczają.
_________________
Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
 
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Sty, 2009   

w sumie to trzeba było zacząć tak jak napisał Majic :|
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Sty, 2009   

Skoro wszystko gra, a kompresja słaba, może ją po prostu źle mierzysz?
 
 
Kilo1000g
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Sty, 2009   

Sprawdzałem pierścienie i luzy są na żyletkę więc nie ma mowy żeby puszczały (moto ma 25000km przebiegu) zawory też sprawdzałem i są szczelne. a kompresje mierzę dobrze bo dokonywałem pomiary na innych moto i wartości np w yz125 była 14bar. jakieś koncepcje
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Sty, 2009   

Pierścienie to jedno a stan gładzi cylindra to inna sprawa.
Jak sprawdzałeś szczelność zaworów?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 23 Sty, 2009   

Przyczyny słabej kompresji to:
-podparte zawory
-uszkodzona uszczelka pod głowicą
-zamknięte przepustnice przy pomiarze
-za niskie obroty rozrusznika
-nie wykręcenie drugiej świecy przy pomiarze
-wypalone gniazda i przylgnie grzybków zaworów
-zużycie gładzi cylindrowej (beczka)- pomiar średnicówka
-nadmierny luz pierścieni w rowkach tłoków
-ustawienie zamków wszystkich pierścienie w jednej linii a nie co ok 90 stp.
-nadmierny luz miedzy tłokiem a cylindrem -pomiar średnicy płaszcza tłoka w kilku miejscach oraz średnicy cylindra.

Wystarczy, że wystąpi któryś z tych wymienionych wyżej defektów i masz niskie ciśnienie . Zrób dodatkowo próbę olejową.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Snajper88 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 32
Skąd: CZ-wa
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2009   

Witam
A jaka powinna być kompresja zdrowego silnika ?
 
 
Lemon 



Wiek: 39
Dołączył: 06 Lis 2007
Pochwał: 1
Posty: 1214
Skąd: 0-61
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2009   

Cylinder compression
Standard-------------------------------------->144 to 199 psi (10 to 14 bar)
Minumium (both cylinders)------------------>142 psi (10 bar)
Minumum (one cylinder)--------------------->114 psi (8 bar)
Maximum difference between cylinders---->28psi (2 bar)
Oil presure (with engine warm)------------->28 to 71 psi (2 to 5 bar) at 3000rmp

Podane z serwisówki Heynesa, wartości kompresji w cylindrach...
_________________
pozdrawiam- Juli(an)
 
 
Snajper88 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 32
Skąd: CZ-wa
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2009   

Ok
Wielkie dzięki dzisiaj się wybieram oglądać moto mam manometr wkręcany wiec kompresję sprawdzę na pewno.
 
 
preker
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010   

a czy to mozliwe zeby kompresja byla na poziomie 5-6 Bar?, czy taki silnik by w ogole zapalil? sprawdzane tak jak pisal Breżniew
 
 
maras91x
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010   

Z moich doświadczeń wynika że mieszanka nie zapali się poniżej 5 barów, miałem taki problem z kuzaja motocyklem/motorowerem co prawda 2 suw ale odpalała tylko na pych jak się ją mocniej popchało, jak odpaliłeś to chodziła i w ogóle ale mocą nie grzeszyła, po zbadaniu kompresji wyszło ok 5 barów, od mechanika dowiedziałem się że poniżej 5 już by nie odpaliła.
 
 
preker
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010   

no wlasnie, musze skombinowac sobie inny manometr
 
 
BiałyX
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

Panowie odkopię trchę temat....Mam problem GS bierze mi olej i to duże ilości...Więc myślę zmierzę kompresje...na lewym prawie 11 a na prawym 6 :zdziwko: ...
Więc dolałem oleju na każdy gar by wyeliminować uszczelniacze zaworowe...rzeczywiście kompresja po nalaniu oleju poprawiła się...lewy prawie 13...prawy 9,5...
Moje pytanie do was brzmi:Czy ja mam aż tak mocno wyjechane pierścienie na prawym cylindrze,czy poprostu cilnder nadaje się na złom ?
 
 
kiler 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 21 Paź 2010
Pochwał: 1
Posty: 219
Skąd: Starachowice/Kraków
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

Próba olejowa daje Ci pogląd, gdzie jest nieszczelność. W Twoim przypadku jest to nieszczelność tłok-cylinder, aby dokładnie się dowiedzieć co siedzi w środku trzeba to po prostu zdemontować i obejrzeć.

jeszcze podstawowe pytanie: pomiar wykonywałeś przy nagrzanym silniku, naładowanym aku i otwartej przepustnicy?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.