Slaba kompresja |
Autor |
Wiadomość |
Kilo1000g [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009 Słaba kompresja
|
|
|
witam
mam problem z gs -em. kompresje ma 7bar na cylinder. rozbierałem silnik. Jest w idealnym stanie. dałem głowice do roboty bo pomyślałem że zawory puszczają, głowiczka zrobiona, nowa uszczelka, moto złożone, kompresja bez zmian. ktoś ma jakąś koncepcje? |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009
|
|
|
Wlej do obu cylindrów po łyżce oleju i sprawdź kompresje. Jak się zwiększy to pierścienie na tłoku puszczają. Jeżeli kompresja będzie taka sama to źle zawory są zrobione, bo one puszczają. |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009
|
|
|
w sumie to trzeba było zacząć tak jak napisał Majic |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009
|
|
|
Skoro wszystko gra, a kompresja słaba, może ją po prostu źle mierzysz? |
|
|
|
|
Kilo1000g [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Sty, 2009
|
|
|
Sprawdzałem pierścienie i luzy są na żyletkę więc nie ma mowy żeby puszczały (moto ma 25000km przebiegu) zawory też sprawdzałem i są szczelne. a kompresje mierzę dobrze bo dokonywałem pomiary na innych moto i wartości np w yz125 była 14bar. jakieś koncepcje |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Sty, 2009
|
|
|
Pierścienie to jedno a stan gładzi cylindra to inna sprawa.
Jak sprawdzałeś szczelność zaworów? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 23 Sty, 2009
|
|
|
Przyczyny słabej kompresji to:
-podparte zawory
-uszkodzona uszczelka pod głowicą
-zamknięte przepustnice przy pomiarze
-za niskie obroty rozrusznika
-nie wykręcenie drugiej świecy przy pomiarze
-wypalone gniazda i przylgnie grzybków zaworów
-zużycie gładzi cylindrowej (beczka)- pomiar średnicówka
-nadmierny luz pierścieni w rowkach tłoków
-ustawienie zamków wszystkich pierścienie w jednej linii a nie co ok 90 stp.
-nadmierny luz miedzy tłokiem a cylindrem -pomiar średnicy płaszcza tłoka w kilku miejscach oraz średnicy cylindra.
Wystarczy, że wystąpi któryś z tych wymienionych wyżej defektów i masz niskie ciśnienie . Zrób dodatkowo próbę olejową. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Snajper88
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 32 Skąd: CZ-wa
|
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2009
|
|
|
Witam
A jaka powinna być kompresja zdrowego silnika ? |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2009
|
|
|
Cylinder compression
Standard-------------------------------------->144 to 199 psi (10 to 14 bar)
Minumium (both cylinders)------------------>142 psi (10 bar)
Minumum (one cylinder)--------------------->114 psi (8 bar)
Maximum difference between cylinders---->28psi (2 bar)
Oil presure (with engine warm)------------->28 to 71 psi (2 to 5 bar) at 3000rmp
Podane z serwisówki Heynesa, wartości kompresji w cylindrach... |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
Snajper88
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 32 Skąd: CZ-wa
|
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2009
|
|
|
Ok
Wielkie dzięki dzisiaj się wybieram oglądać moto mam manometr wkręcany wiec kompresję sprawdzę na pewno. |
|
|
|
|
preker [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
a czy to mozliwe zeby kompresja byla na poziomie 5-6 Bar?, czy taki silnik by w ogole zapalil? sprawdzane tak jak pisal Breżniew |
|
|
|
|
maras91x [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
Z moich doświadczeń wynika że mieszanka nie zapali się poniżej 5 barów, miałem taki problem z kuzaja motocyklem/motorowerem co prawda 2 suw ale odpalała tylko na pych jak się ją mocniej popchało, jak odpaliłeś to chodziła i w ogóle ale mocą nie grzeszyła, po zbadaniu kompresji wyszło ok 5 barów, od mechanika dowiedziałem się że poniżej 5 już by nie odpaliła. |
|
|
|
|
preker [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
no wlasnie, musze skombinowac sobie inny manometr |
|
|
|
|
BiałyX [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Panowie odkopię trchę temat....Mam problem GS bierze mi olej i to duże ilości...Więc myślę zmierzę kompresje...na lewym prawie 11 a na prawym 6 ...
Więc dolałem oleju na każdy gar by wyeliminować uszczelniacze zaworowe...rzeczywiście kompresja po nalaniu oleju poprawiła się...lewy prawie 13...prawy 9,5...
Moje pytanie do was brzmi:Czy ja mam aż tak mocno wyjechane pierścienie na prawym cylindrze,czy poprostu cilnder nadaje się na złom ? |
|
|
|
|
kiler
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 21 Paź 2010 Pochwał: 1 Posty: 219 Skąd: Starachowice/Kraków
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Próba olejowa daje Ci pogląd, gdzie jest nieszczelność. W Twoim przypadku jest to nieszczelność tłok-cylinder, aby dokładnie się dowiedzieć co siedzi w środku trzeba to po prostu zdemontować i obejrzeć.
jeszcze podstawowe pytanie: pomiar wykonywałeś przy nagrzanym silniku, naładowanym aku i otwartej przepustnicy? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|