Slaba kompresja
Odpowiedz do tematu

Kilo1000g
[Usunięty]
: Słaba kompresja
witam
mam problem z gs -em. kompresje ma 7bar na cylinder. rozbierałem silnik. Jest w idealnym stanie. dałem głowice do roboty bo pomyślałem że zawory puszczają, głowiczka zrobiona, nowa uszczelka, moto złożone, kompresja bez zmian. ktoś ma jakąś koncepcje?

:
Wlej do obu cylindrów po łyżce oleju i sprawdź kompresje. Jak się zwiększy to pierścienie na tłoku puszczają. Jeżeli kompresja będzie taka sama to źle zawory są zrobione, bo one puszczają.

Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
pootietang
[Usunięty]
:
w sumie to trzeba było zacząć tak jak napisał Majic :|

mr0zd
[Usunięty]
:
Skoro wszystko gra, a kompresja słaba, może ją po prostu źle mierzysz?

Kilo1000g
[Usunięty]
:
Sprawdzałem pierścienie i luzy są na żyletkę więc nie ma mowy żeby puszczały (moto ma 25000km przebiegu) zawory też sprawdzałem i są szczelne. a kompresje mierzę dobrze bo dokonywałem pomiary na innych moto i wartości np w yz125 była 14bar. jakieś koncepcje

Leon84
[Usunięty]
:
Pierścienie to jedno a stan gładzi cylindra to inna sprawa.
Jak sprawdzałeś szczelność zaworów?

:
Przyczyny słabej kompresji to:
-podparte zawory
-uszkodzona uszczelka pod głowicą
-zamknięte przepustnice przy pomiarze
-za niskie obroty rozrusznika
-nie wykręcenie drugiej świecy przy pomiarze
-wypalone gniazda i przylgnie grzybków zaworów
-zużycie gładzi cylindrowej (beczka)- pomiar średnicówka
-nadmierny luz pierścieni w rowkach tłoków
-ustawienie zamków wszystkich pierścienie w jednej linii a nie co ok 90 stp.
-nadmierny luz miedzy tłokiem a cylindrem -pomiar średnicy płaszcza tłoka w kilku miejscach oraz średnicy cylindra.

Wystarczy, że wystąpi któryś z tych wymienionych wyżej defektów i masz niskie ciśnienie . Zrób dodatkowo próbę olejową.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Witam
A jaka powinna być kompresja zdrowego silnika ?

:
Cylinder compression
Standard-------------------------------------->144 to 199 psi (10 to 14 bar)
Minumium (both cylinders)------------------>142 psi (10 bar)
Minumum (one cylinder)--------------------->114 psi (8 bar)
Maximum difference between cylinders---->28psi (2 bar)
Oil presure (with engine warm)------------->28 to 71 psi (2 to 5 bar) at 3000rmp

Podane z serwisówki Heynesa, wartości kompresji w cylindrach...

pozdrawiam- Juli(an)
:
Ok
Wielkie dzięki dzisiaj się wybieram oglądać moto mam manometr wkręcany wiec kompresję sprawdzę na pewno.

preker
[Usunięty]
:
a czy to mozliwe zeby kompresja byla na poziomie 5-6 Bar?, czy taki silnik by w ogole zapalil? sprawdzane tak jak pisal Breżniew

maras91x
[Usunięty]
:
Z moich doświadczeń wynika że mieszanka nie zapali się poniżej 5 barów, miałem taki problem z kuzaja motocyklem/motorowerem co prawda 2 suw ale odpalała tylko na pych jak się ją mocniej popchało, jak odpaliłeś to chodziła i w ogóle ale mocą nie grzeszyła, po zbadaniu kompresji wyszło ok 5 barów, od mechanika dowiedziałem się że poniżej 5 już by nie odpaliła.

preker
[Usunięty]
:
no wlasnie, musze skombinowac sobie inny manometr

BiałyX
[Usunięty]
:
Panowie odkopię trchę temat....Mam problem GS bierze mi olej i to duże ilości...Więc myślę zmierzę kompresje...na lewym prawie 11 a na prawym 6 :zdziwko: ...
Więc dolałem oleju na każdy gar by wyeliminować uszczelniacze zaworowe...rzeczywiście kompresja po nalaniu oleju poprawiła się...lewy prawie 13...prawy 9,5...
Moje pytanie do was brzmi:Czy ja mam aż tak mocno wyjechane pierścienie na prawym cylindrze,czy poprostu cilnder nadaje się na złom ?

:
Próba olejowa daje Ci pogląd, gdzie jest nieszczelność. W Twoim przypadku jest to nieszczelność tłok-cylinder, aby dokładnie się dowiedzieć co siedzi w środku trzeba to po prostu zdemontować i obejrzeć.

jeszcze podstawowe pytanie: pomiar wykonywałeś przy nagrzanym silniku, naładowanym aku i otwartej przepustnicy?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.