Stan swiec, wyciek benzyny przy wlewie baku |
Autor |
Wiadomość |
JayDee [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011 Stan świec, wyciek benzyny przy wlewie baku
|
|
|
Witam
Od razu mówię, że jestem zielony w mechanice motocyklowej Moja niesamowita wiedza na ten temat ogranicza się do rzeczy typu - gdzie jest świeca. I nie wiele więcej wiem niż to
Jak już jestem przy świecach - wykręciłem dzisiaj obydwie i zrobiłem fotki. Jakby mi ktoś powiedział, czy stan ich jest dobry, czy nie? W którym miejscu świeca jest czarna jeśli mieszanka jest zbyt bogata, albo jasna jak uboga?
Fotki świec:
http://imageshack.us/f/687/dsc0186t.jpg/
http://imageshack.us/f/856/dsc0191c.jpg/
Kolejna sprawa to wyciek (pocenie się) paliwa przy zamku od wlewu do baku. Wygląda to co najmniej jakby przez dziurkę od klucza wylewała się benzyna... Właściwie jest to drobny wyciek - pocenie się, ale moja skromna wiedza mimo wszystko mówi mi, że tak nie powinno się dziać Wytarłem chusteczką zamek od wlewu i nie ruszałem moto przez całą noc. Następnego dnia podnoszę tą małą klapeczkę przy wlewie i widzę, że znowu jest mokro od benzyny Co to może być i co z tym zrobić?
I trzecia sprawa. Jakby mi ktoś mógł opisać a najlepiej pokazać na zdjęciu gdzie jest filtr powietrza oraz regulacja wysokości obrotów biegu jałowego Będę dźwięczny |
|
|
|
|
SeBoL [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011 Re: Stan świec, wyciek benzyny przy wlewie baku
|
|
|
JayDee napisał/a: | Jakby mi ktoś powiedział, czy stan ich jest dobry, czy nie? W którym miejscu świeca jest czarna jeśli mieszanka jest zbyt bogata, albo jasna jak uboga? |
wszystko jest OK
JayDee napisał/a: | Kolejna sprawa to wyciek (pocenie się) paliwa przy zamku od wlewu do baku. | - miałem podobnie Fakt, faktem nie była to wielka ilość ale po psiknięciu do środka WD40 problem ustąpił
JayDee napisał/a: | Jakby mi ktoś mógł opisać a najlepiej pokazać na zdjęciu gdzie jest filtr powietrza | Podnies kanapę. Ta "dziura" między bakiem a akumulatorem to własnie filtr. Aby go wymienić musisz odkręcić śruby od baku i lekko go unieść aby wyszedł bez większego problemu
JayDee napisał/a: | regulacja wysokości obrotów biegu jałowego | wsadź łapki pod gaźniki i tam masz taką małą, plastikową białą śrubeczkę "w kształcie gwiazdki". Może być ciężko ją na początku ruszyć - zwłaszcza jeśli robisz to pierwszy raz (Można mieć wrażenie, że możesz ją urwać hehe Bynajmniej ja tak miałem jak zaczynałem przygodę z Suzą - może to kwestia sprzętu ) Poszukaj. Nie ma możliwości abyś się pomylił |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011
|
|
|
dokładnie, śruba od obrotów dosyć opornie się obraca, a raczej lubi się "cofać", nie przejmuj się tym |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
JayDee [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011
|
|
|
Byłem w serwisie, żeby luknęli mi na moto i cieknący korek. Jak się okazuje blaszka od korka była podgięta, jakby ktoś próbował otworzyć bak śrubokrętem... Dlatego korek nie siedział zbyt dobrze i dlatego się pocił. Gość mi to odgiął, coś tam pokombinował i założył z powrotem. Teraz korek zdecydowanie lepiej siedzi i nie wygląda, żeby ciekło Ale to jeszcze wyjdzie w praniu, dopiero jutro jak sobie moto postoi trochu, to popatrzę czy się nie spociło.
Jeśli się będzie dalej pocić to muszę wymienić korek
A co do obrotów biegu jałowego, serwisant odpalił Suzan i posłuchał jak jej w duszy gra
Słychać popierdywanie z tłumika. Oznacza to, że 1 cylinder "dopala", czyli cylindry nie pracują równo... Innymi słowy czyszczenie i regulacja gaźników murowana. Przy okazji schodzi mi wolno z obrotów, co również jest skutkiem złej pracy gaźników.
Gość powiedział, że nie ma sensu zmniejszać obrotów biegu jałowego jak gaźniki są w takim stanie, bo może mi zacząć mulić albo nawet gasnąć przy zimnym silniku |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011 Re: Stan świec, wyciek benzyny przy wlewie baku
|
|
|
masz za ubogą mieszankę. elektrody świec są białe. przy ubogiej mieszance silnik wolno schodzi z obrotów, wiec gaźniki do regulacji. |
|
|
|
|
power_bit [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Maj, 2011
|
|
|
Wystarczyć może zmiana położenia iglic w gaźniku o jeden ząbek.
Filtr powietrza i regulacje obrotów znajdziesz w podwieszonych tematach "instrukcja obsługi" |
|
|
|
|
JayDee [Usunięty]
|
|
|
|
|
huh [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Maj, 2011
|
|
|
co do obrotow, ustaw sobie wolne obroty na 1250 i wtedy sprawdz jak ci obroty spadaja;> ale gazniki pewnie tez do synchronizacji... |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 19 Maj, 2011
|
|
|
Obroty wolna spadają zwłaszcza poniżej 3000 powinny szybko opadać a u ciebie jest odwrotnie wiec pewnie śruby składu + iglica do regulacji.
Co do łańcucha chyba masz ustawiony za mały luz, gdy koło się kreci w powietrzu dużo bardziej szarpie przez duża bezwładność i przy prawidłowym luzie łancucha wynoszącym ok 3cm. U ciebie bym powiedział ze jest 1cm luzu na łancuchu co przy obciażonym motocyklu oznacza jego zupełny brak. Nie hałasuje ci napęd w czasie jazdy? |
|
|
|
|
JayDee [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Maj, 2011
|
|
|
jacek, nie hałasuje nic chyba. Żadnych podejrzanych dźwięków nie słyszałem. Z drugiej strony tłumik jest dosyć głośny, więc może ten dźwięk nie jest w stanie się przebić.
Jakiego rodzaju dźwięki mógłby wydawać napęd jak chodzi o to "hałasowanie"? |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20 Maj, 2011
|
|
|
rozpędź się, daj na luz, zgaś silnik i słuchaj - powinno nie być słychać wogole dzwieku toczącego sie motocykla. Gdy sie pochylisz do silnika od strony napedu może być słychać lekki szum od łańcucha nawet przy prawidłowym naciągu. |
|
|
|
|
JayDee [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
Nic nie hałasuje jacek
Korek od baku naprawiony. Tankowałem przed naprawą korka. Jeździłem trochę przed naprawą i trochę po naprawie i z wyników 5,9l i prawie 7l na 100! spadło mi do 4,2 Dzisiaj tankowałem i taki wynik wyszedł. A patrząc na to, że ostatnio tankowałem przed naprawą korka, to wynik rzeczywisty powinien być jeszcze niższy
Takie liczby to ja lubię
Przy okazji popatrzcie jak taka bzdura w stylu "pocenie się paliwem" wpływa na spalanie. Niby tylko troszkę paruje, a tu się okazało, że spalanie kolosalnie wzrosło o 2-3 litry na 100km więcej! Niesamowite... |
|
|
|
|
JayDee [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011
|
|
|
Sprawdziłem wczoraj łańcuch jadąc na wyłączonym silniku i bez kasku, żeby lepiej słyszeć. Słychać takie trajkotanie/szmeranie... Tzn, że powinienem poluzować łańcuch? |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
JayDee [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011
|
|
|
Sprawdziłem sobie naciąg łańcucha dzisiaj. Jak moto stoi na bocznej nóżce i podważę łańcuch dosyć delikatnie, to różnica poziomów wynosi koło 3cm. Jak siądę na moto, to różnica jest praktycznie taka sama. Jak siądę ja i diewczyna, to luz jest 1,5-2cm. To tak na oko wszystko. Ale tak czy inaczej wygląda, że luz wcale nie jest zły... To już sam nie wiem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|