cieknie paliwo z filtra powietrza po szlifie |
Autor |
Wiadomość |
kemot3418 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011 cieknie paliwo z filtra powietrza po szlifie
|
|
|
Witam, mam suzuki gs500 e z 1991 roku. Zaliczylem szliw na prawej stronie, urwalem tylko klamke hamulca i przerysowalem oslone tlumika , motor chodzil caly czas . Jak sie juz pozbieralem to zauwazylem ze jest plama paliwa ale stwierdzilem ze lezal to cieklo z gaznika. Paliwo leci z obudowy filtra powietrza, na samym dole jest dziura z ktorej wyplywa paliwo prosto na silnik. Z kad ono tam sie bierze? Gdy moto stoi na nozkach jest ok, gdy jest podparty boczna nozka to leci i pozniej nie odpala tak jak by gazniki byly puste. Nie mam zielonego pojecia z kad to paliwo tam sie bierze. Ma ktos jakis pomysl gdzie szukac wycieku? |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011
|
|
|
Tak po kolei, z airbox'a powinieneś mieć wężyk który odprowadza skropliny tak aby nie ciekło na silnik. Po glebie w airbox'e jak sam zauważyłeś mogło się pojawić paliwo przelane z gaźników, co do pojawiania się paliwa teraz jak moto stoi to sytuacja nie jest dla mnie oczywista.
Z jednej strony jeśli pozostawisz moto na PRI to paliwo może się dostać zarówno do airbox'a jak i do oleju (przy okazji obwąchaj olej czy nie czuć z niego paliwa), z kolei w pozycji ON i RES kranik poprzez zawór podciśnieniowy powinien odciąć dopływ paliwa, kolejną barierą są zawory iglicowe w gaźnikach, jeśli w wyniku wypadku któryś z nich się podwiesił i cały czas puszcza paliwo, to powinien puszczać cały czas a nie tylko jak moto jest przechylone.
A co do nie odpalania jak leciało paliwo, to nie koniecznie gaźniki są puste, może w połączeniu z cieknięciem z airbox'a wskazywać, że wręcz przeciwnie są przepełnione i nadmiar paliwa wlewa się do airbox'a oraz do cylindrów i nie odpala, bo jest zalany, zobacz w takim wypadku jak wygląda świeca. czy nie jest mokra.
Generalnie zaczął bym od sprawdzenia zaworów iglicowych w gaźniku oraz samego kranika, czy nie przepuszcza paliwa mimo, że moto jest wyłączone. Od tak na chłopski rozum, bo na gaźnikach się zbytnio nie znam. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
DARO13 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011
|
|
|
może pływak się zawiesił podczas szlifu i teraz się przelewa i bije w filtr powietrza ? |
|
|
|
|
Wojtass [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014
|
|
|
Witam.
Ostatnio wymieniałem uszczelki napinacza rozrządu, przez co musiałem zrzucić gaźniki i airbox. Po złożeniu wszystkiego silnik nie pracuje jak powinien. Gdy jest zimny wszystko jest ok. Ale gdy już się rozgrzeje wolne obroty spadają z 1200 do ok. 800 i silnik mało co nie zgasa, ma problemu z wkręcaniem na obroty oraz jest słaby; dodatkowo z z airboxu cieknie paliwo. Wcześniej nie było problemów; pojawiły się przy zdejmowaniu gaźnika. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014
|
|
|
Sprawdź szczelność dolotu. Możesz np. popsikać jakimś aerozolem (dezodorant, samostart, itp.) po króćcach i zobaczyć czy zmienią się obroty. Skoro w gaźnikach nic nie grzebałeś, a problem pojawił się po ich demontażu to stawiam na lewe powietrze. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2014
|
|
|
kempes napisał/a: | Skoro w gaźnikach nic nie grzebałeś, a problem pojawił się po ich demontażu to stawiam na lewe powietrze. |
Niemniej jednak trzeba pamiętać, że gaźniki są bardzo wrażliwe i podatne na wstrząsy. Wystarczy że podczas ich demontażu dojdzie do ich przypadkowego uderzenia- a już na pewno do obracania nimi we wszystkie strony po to aby ułatwić ich wyciągnięcie z króćców/silnika, i już zaczynają się później problemy z przelewającym się gaźnikiem itp. Właśnie w takich przypadkach potrafi dojść do zawieszania się pływaka, iglicy zaworku paliwa, czy osad który dostanie się w kanaliki powodując przytkanie/przycięcie. Dlatego jeśli już koniecznie chcemy zdjąć gaźniki (ale nie chcemy ich rozbierać) to należy je bardzo ostrożnie i powoli ściągać z króćców. Teraz pozostaje raz jeszcze wszystko sprawdzić/wykluczyć po kolei.... |
|
|
|
|
Wojtass [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014
|
|
|
zdjąłem airbox; rzeczywiście troche niedbale założyłem króćce łączące airbox z gaźnikiem ; w obu była mała szczelina. teraz poskładałem to do kupy; swoja drogą te króće sa jakby za małe i nie chcą sie dopasowac do airboxu. Złożyłem wszystko, odpalam ,a z wydechu leci biały dość gesty dym i wcale nie zanika. coś jakby go muli. po chwili gasnie. i potem już nie chce odpalić. poziom oleju jest prawidłowy; w oleju nie ma paliwa. i tak z dnia na dzień, zdjąłem tylko airbox a tu takie numery.
edit: paliwo dalej cieknie teraz nawet na zimnym silniku z airboxa i z rurki odprowadzającej paliwo z gaźników; dalej biały dym. |
|
|
|
|
kola [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014
|
|
|
chyba mam to samo, u mnie gasl i ze dwa razy przy okazji niezle łupnelo cos w silniku, dzisiaj rozebralem okazalo sie ze okolo 0,7l paliwa bylo w airboxie! skad ono moglo sie tam wziac skoro przy gaznikach nic nie bylo grzebane ?! Robilem przy okazji regulacje zaworow wiec jutro dopiero sprobuje odpalic i zobaczyc jak chodzi na wysuszonym airboxie... |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014
|
|
|
kola napisał/a: | dzisiaj rozebralem okazalo sie ze okolo 0,7l paliwa bylo w airboxie |
to ja się pytam gdzie masz wężyk idący z airbox'a na zewnątrz moto, którym wszelka wilgoć i skropliny, w tym i przelewające się paliwo powinno wypływać poza motocykl, skoro się tam tyle paliwa zebrało? |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014
|
|
|
kola napisał/a: | skoro przy gaznikach nic nie bylo grzebane ?! |
...może właśnie dlatego.
Aby silnik i wszystkie jego mechanizmy/osprzęt były w pełni sprawne, wymagana jest ich okresowa obsługa/serwis. Tak więc Twój przypadek oznacza tyle, że pora zrobić porządek z gaźnikami...
Wojtass, tyczy się to również Twojego tematu. |
|
|
|
|
Wojtass [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014
|
|
|
oczywiście; tylko nie wiem skąd ten biały dym... |
|
|
|
|
kola [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014
|
|
|
ten wezyk byl wlasnie zaslepiony ale juz odcialem koncowke zeby moglo sobie splywac. Co do regulacji to tak wiem i tak mialem teraz to robic Tylko ze ciekawe jest to ze tak nagle praktycznie sie rozregulowaly. |
|
|
|
|
Wojtass [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
zrobione czyszczenie, sprawdzenie pływaków, zaworków, gniazd, dysz, iglicy - jest na 5 ząbku; skład mieszanki, 0,5 obrotu od stanu wyjściowego; synchro domowym sposobem i paliwo nie cieknie. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Wojtass, sprawdź po jakiś 100km wygląd świec bo takie ustawienie (5 ząbek i 0,5 obrotu) dalekie są od ustawień fabrycznych) |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Wojtass [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Iglicy nie zmieniałem, było wcześniej na 5 ząbku. Dysza główna to 125. 0,5 obrotu to dużo ?
Naprawdę się do tego przyłożyłem; po 3/4 obrotu obroty lekko zaczęły spadać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|