WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
cieknie paliwo z filtra powietrza po szlifie
Autor Wiadomość
kemot3418
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   cieknie paliwo z filtra powietrza po szlifie

Witam, mam suzuki gs500 e z 1991 roku. Zaliczylem szliw na prawej stronie, urwalem tylko klamke hamulca i przerysowalem oslone tlumika , motor chodzil caly czas . Jak sie juz pozbieralem to zauwazylem ze jest plama paliwa ale stwierdzilem ze lezal to cieklo z gaznika. Paliwo leci z obudowy filtra powietrza, na samym dole jest dziura z ktorej wyplywa paliwo prosto na silnik. Z kad ono tam sie bierze? Gdy moto stoi na nozkach jest ok, gdy jest podparty boczna nozka to leci i pozniej nie odpala tak jak by gazniki byly puste. Nie mam zielonego pojecia z kad to paliwo tam sie bierze. Ma ktos jakis pomysl gdzie szukac wycieku?
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Tak po kolei, z airbox'a powinieneś mieć wężyk który odprowadza skropliny tak aby nie ciekło na silnik. Po glebie w airbox'e jak sam zauważyłeś mogło się pojawić paliwo przelane z gaźników, co do pojawiania się paliwa teraz jak moto stoi to sytuacja nie jest dla mnie oczywista.
Z jednej strony jeśli pozostawisz moto na PRI to paliwo może się dostać zarówno do airbox'a jak i do oleju (przy okazji obwąchaj olej czy nie czuć z niego paliwa), z kolei w pozycji ON i RES kranik poprzez zawór podciśnieniowy powinien odciąć dopływ paliwa, kolejną barierą są zawory iglicowe w gaźnikach, jeśli w wyniku wypadku któryś z nich się podwiesił i cały czas puszcza paliwo, to powinien puszczać cały czas a nie tylko jak moto jest przechylone.
A co do nie odpalania jak leciało paliwo, to nie koniecznie gaźniki są puste, może w połączeniu z cieknięciem z airbox'a wskazywać, że wręcz przeciwnie są przepełnione i nadmiar paliwa wlewa się do airbox'a oraz do cylindrów i nie odpala, bo jest zalany, zobacz w takim wypadku jak wygląda świeca. czy nie jest mokra.

Generalnie zaczął bym od sprawdzenia zaworów iglicowych w gaźniku oraz samego kranika, czy nie przepuszcza paliwa mimo, że moto jest wyłączone. Od tak na chłopski rozum, bo na gaźnikach się zbytnio nie znam.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
DARO13
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

może pływak się zawiesił podczas szlifu i teraz się przelewa i bije w filtr powietrza ?
 
 
Wojtass
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Witam.

Ostatnio wymieniałem uszczelki napinacza rozrządu, przez co musiałem zrzucić gaźniki i airbox. Po złożeniu wszystkiego silnik nie pracuje jak powinien. Gdy jest zimny wszystko jest ok. Ale gdy już się rozgrzeje wolne obroty spadają z 1200 do ok. 800 i silnik mało co nie zgasa, ma problemu z wkręcaniem na obroty oraz jest słaby; dodatkowo z z airboxu cieknie paliwo. Wcześniej nie było problemów; pojawiły się przy zdejmowaniu gaźnika.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Sprawdź szczelność dolotu. Możesz np. popsikać jakimś aerozolem (dezodorant, samostart, itp.) po króćcach i zobaczyć czy zmienią się obroty. Skoro w gaźnikach nic nie grzebałeś, a problem pojawił się po ich demontażu to stawiam na lewe powietrze.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2014   

kempes napisał/a:
Skoro w gaźnikach nic nie grzebałeś, a problem pojawił się po ich demontażu to stawiam na lewe powietrze.


Niemniej jednak trzeba pamiętać, że gaźniki są bardzo wrażliwe i podatne na wstrząsy. Wystarczy że podczas ich demontażu dojdzie do ich przypadkowego uderzenia- a już na pewno do obracania nimi we wszystkie strony po to aby ułatwić ich wyciągnięcie z króćców/silnika, i już zaczynają się później problemy z przelewającym się gaźnikiem itp. Właśnie w takich przypadkach potrafi dojść do zawieszania się pływaka, iglicy zaworku paliwa, czy osad który dostanie się w kanaliki powodując przytkanie/przycięcie. Dlatego jeśli już koniecznie chcemy zdjąć gaźniki (ale nie chcemy ich rozbierać) to należy je bardzo ostrożnie i powoli ściągać z króćców. Teraz pozostaje raz jeszcze wszystko sprawdzić/wykluczyć po kolei....
 
 
Wojtass
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014   

zdjąłem airbox; rzeczywiście troche niedbale założyłem króćce łączące airbox z gaźnikiem ; w obu była mała szczelina. teraz poskładałem to do kupy; swoja drogą te króće sa jakby za małe i nie chcą sie dopasowac do airboxu. Złożyłem wszystko, odpalam ,a z wydechu leci biały dość gesty dym i wcale nie zanika. coś jakby go muli. po chwili gasnie. i potem już nie chce odpalić. poziom oleju jest prawidłowy; w oleju nie ma paliwa. i tak z dnia na dzień, zdjąłem tylko airbox a tu takie numery.

edit: paliwo dalej cieknie teraz nawet na zimnym silniku z airboxa i z rurki odprowadzającej paliwo z gaźników; dalej biały dym.
 
 
kola
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014   

chyba mam to samo, u mnie gasl i ze dwa razy przy okazji niezle łupnelo cos w silniku, dzisiaj rozebralem okazalo sie ze okolo 0,7l paliwa bylo w airboxie! skad ono moglo sie tam wziac skoro przy gaznikach nic nie bylo grzebane ?! Robilem przy okazji regulacje zaworow wiec jutro dopiero sprobuje odpalic i zobaczyc jak chodzi na wysuszonym airboxie...
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014   

kola napisał/a:
dzisiaj rozebralem okazalo sie ze okolo 0,7l paliwa bylo w airboxie

to ja się pytam gdzie masz wężyk idący z airbox'a na zewnątrz moto, którym wszelka wilgoć i skropliny, w tym i przelewające się paliwo powinno wypływać poza motocykl, skoro się tam tyle paliwa zebrało?
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014   

kola napisał/a:
skoro przy gaznikach nic nie bylo grzebane ?!


...może właśnie dlatego.

Aby silnik i wszystkie jego mechanizmy/osprzęt były w pełni sprawne, wymagana jest ich okresowa obsługa/serwis. Tak więc Twój przypadek oznacza tyle, że pora zrobić porządek z gaźnikami...

Wojtass, tyczy się to również Twojego tematu.
 
 
Wojtass
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014   

oczywiście; tylko nie wiem skąd ten biały dym...
 
 
kola
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014   

ten wezyk byl wlasnie zaslepiony ale juz odcialem koncowke zeby moglo sobie splywac. Co do regulacji to tak wiem i tak mialem teraz to robic :) Tylko ze ciekawe jest to ze tak nagle praktycznie sie rozregulowaly.
 
 
Wojtass
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Maj, 2014   

zrobione czyszczenie, sprawdzenie pływaków, zaworków, gniazd, dysz, iglicy - jest na 5 ząbku; skład mieszanki, 0,5 obrotu od stanu wyjściowego; synchro domowym sposobem i paliwo nie cieknie.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Wojtass, sprawdź po jakiś 100km wygląd świec bo takie ustawienie (5 ząbek i 0,5 obrotu) dalekie są od ustawień fabrycznych)
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wojtass
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Iglicy nie zmieniałem, było wcześniej na 5 ząbku. Dysza główna to 125. 0,5 obrotu to dużo ? :)
Naprawdę się do tego przyłożyłem; po 3/4 obrotu obroty lekko zaczęły spadać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.