Dziwne obroty oraz klekto z okolicy walkow rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 09 Sty, 2015
|
|
|
sezrg napisał/a: | dymny napisał/a: | Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany. |
bo stuk stukowi nie równy i cieżko zdiagnozowac po filmiku co dokładnie stuka. silnik składa sie z wielu elementów które mogą stukać. pozatym stuk roznosi sie po całym silniku wiec stetoskop w łape i osłuchiwać dokładnie skąd dzwiek sie pojawia i jakie sa mozliwości |
Ale ten konkretny już został kilka razy przeze mnie i przez innych użykowników opisany.
Niestety wątek w który pisałem juz nie istnieje.
W skrócie góra silnika, pod pokrywą rozrządu, występowanie całkowicie sporadyczne (czasem miesiac stuka, pozniej miesiac ciszy), jesli wystepuje to ma czestotliwosc obrotów wałka rozrządu, stuk slyszal do 2000obr/min - pozniej cisza. Jakis mechanik rzucil pomysl przewieszającej się szklanki zaworowej, ale przy takim małym luzie to raczej niemożliwy taki glosny dzwiek. Jeszcze doszukalem sie informacji o napędzie obrotomierza (ale co tam może stukać). |
_________________
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015
|
|
|
Naped obrotomierza raczej nie stuka ale poszukaj na forum cos na temat samego walka rozrzadu i podkladek dystansowych bo cos bylo nie tak z tymi walkami w jakis tam rocznikach i walek przesiwal sie w prawo i w lewo byl za luzny i on powodowal stuk ktiry niwelowalo sie jakimis podkladkami czy cos w tym stylu |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015
|
|
|
ja bym zrobił tak jak pisze sezrg.
Takie cudo jak masz:
https://www.moto-akcesoria.pl/stetoskop,p,21438
albo ma jakichś znajomy mechanik.
Jak nie to ktoś pisał o patencie z rurą odkurzacza i zbadać gdzie stuki występują.
Albo kapę zaworów zdjąć, sprawdzić czy wałki chodzą na boki, zweryfikować czy zawory trzymają luz i jak wygląda łańcuszek rozrządu i ślizgi. nie wiem czy więcej coś może być |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|