WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Serwis gaznikow krok po kroku.
Autor Wiadomość
pzawias1 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015   HELP ! :( co może dolegać?

Witam, może ktoś coś wymyśli co może dolegać mojej Suzuczce :(
Mianowicie problem polega na tym, że moto wiesza się po przegazowaniu na 3 tys obrotów, jeśli skręcę śrubę do regulacji obrotów na niższe to gaśnie... śrubki do regulacji sładu mieszanki muszą byś mocno wykręcone żeby nie gasł, wtedy przed przegazowaniem jest ładnie 1100 obr, po przegazowaniu znowu nie schodzi poniżej 3 tys...
Powiem tak, moto był u znajomego, zakupione i wymienione zestawy naprawcze do gaźników,membrany w dobrym stanie, więc nie wiem co jeszcze by mogło być nie tak. Oczywiście gaźniki wyczyszczone,zsynchronizowane, filtr powietrza nowy, świece nowe.
Już powoli się poddaje co mu może dolegać. Ma ktoś jakiś pomysł? :/
_________________
B - teoria: 11.05.15, praktyka: 15.05.15
A2 - teoria: 20.05.12, praktyka: 27.05.15
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015   Re: HELP ! :( co może dolegać?

pzawias1 napisał/a:
więc nie wiem co jeszcze by mogło być nie tak. Oczywiście gaźniki wyczyszczone, zsynchronizowane, filtr powietrza nowy, świece nowe.
Już powoli się poddaje co mu może dolegać. Ma ktoś jakiś pomysł? :/


Czy gaźniki zostały sprawdzone, i ewentualnie wyregulowane po ich oczyszczeniu?
 
 
pzawias1 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015   Re: HELP ! :( co może dolegać?

KATANA napisał/a:


Czy gaźniki zostały sprawdzone, i ewentualnie wyregulowane po ich oczyszczeniu?


tak, zostały sprawdzone, co do regulacji to nie bardzo się da ponieważ występują te objawy.
Według mnie to wygląda jakby gdzieś łapał lewe powietrze, aczkolwiek sam nie wiem już w którym miejscu to by się mogło dziać
_________________
B - teoria: 11.05.15, praktyka: 15.05.15
A2 - teoria: 20.05.12, praktyka: 27.05.15
 
 
seba174 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2014
Pochwał: 3
Posty: 37
Skąd: XX
Wysłany: Sro 23 Wrz, 2015   

Miałem dokładnie ten sam problem po oddaniu motocykla do mechanika. Okazało się, że nie dokręcił on dokładnie króćców przez co motocykl łapał lewe powietrze. Teraz po dokręceniu jest już lepiej, jednak właśnie tak od 3 tyś motocykl bardzo wolno schodzi z obrotów, zamierzam wymienić oringi pod górną pokrywką gaźnika, ewentualnie te przy śrubce od regulacji składu oraz te na styku króciec- głowica.

Tak nawiasem mówiąc wie ktoś jaki rozmiar mają te oringi między króćcem a głowicą? Wiem tylko, że te od śrubki i pod pokrywkami mają 4x 1,5 mm. Nie za bardzo mam jak sprawdzić, bo moto ponad 100km ode mnie ;/ .
 
 
pzawias1 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro 23 Wrz, 2015   

seba174 napisał/a:

Tak nawiasem mówiąc wie ktoś jaki rozmiar mają te oringi między króćcem a głowicą?


Właśnie te o-ringi wymieniałem, tylko sobie nie zapisałem jakiego były rozmiaru :( ale przynajmniej u mnie po ich wymianie nic się nie zmieniło :/
_________________
B - teoria: 11.05.15, praktyka: 15.05.15
A2 - teoria: 20.05.12, praktyka: 27.05.15
 
 
siki1254 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 26
Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 51
Skąd: Kańczuga
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015   

kurde, może gaźniki źle wyregulowane są ? sprawdź to dobrze. Miałem dokladnie ten sam objaw i dokladna regulacja pomogła :]
 
 
BociekPL 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Pochwał: 46
Posty: 923
Skąd: Werchrata RLU
Wysłany: Czw 01 Paź, 2015   

Czemu może wywalać paliwo ze wskazanych na czerwono X miejsc ?

gaziory gs 500.jpg
Plik ściągnięto 134 raz(y) 60,75 KB

_________________
GS 500 SF
 
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 05 Paź, 2015   

Zalewa gaźnik. Ustaw prawidłowo pływak i wymień wszystkie oringi. Sprawdź czy na stożku zaworku iglicowego nie ma odciśniętego pierścienia i czy dobrze przylega do gniazda.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
BociekPL 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Pochwał: 46
Posty: 923
Skąd: Werchrata RLU
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

zapomniałem dodać że przed tymi objawami zamontowałem nowe zestawy naprawcze i czyszczenie preparatem do gaźników, membrany ok ale iglice maja "wyrobienia" około 1/2 centymetra pod ustawianiem głębokości iglicy.
_________________
GS 500 SF
 
 
 
Kopruch 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015   

Witam wszystkich.

Mam problem z (jak mi się wydaje) gaźnikami. GS'a kupiłem w sierpniu od znajomego. Wszystko śmigało niby ok. Pewnego razu na A4 zachciało mi się rozpędzić moto maksymalnie ale 160km/h nie przekroczył. Zacząłem więc drążyć. Trafiłem na temat o odblokowaniu. Przeczytałem cały i nie tylko ten. Moto w DR ma parametry zablokowanego ale w rzeczywistości ktoś już coś robił i częściowo go odblokował. Pozostało mi tylko przetoczyć dekle, dać dłuższe sprężyny, zmienić dysze i ustawienie klipsa iglicy. Króćce dolotowe były już zamontowane bez blokad i w przepustnicach fabrycznie nie było otworów. Przed robotą gaźników zauważyłem po świecy że jeden gar ma bardziej bogato niż drugi. Po rozkręceniu gaźników w jednym była dysza 122,5 a w drugim 125. Jednak gar na 125 był uboższy niż ten na 122,5. Szukałem na forum odpowiedzi na pytanie dlaczego w ogóle są dwa rozmiary dysz w gaźniku. Kilka osób w innych tematach przy okazji też o to pytało jednak odpowiedź nie padła. Sprawdziłem w serwisówce i faktycznie były takie konfiguracje na inne kraje. Domyślam się w ogóle że ktoś zmienił całe gaźniki z wersji półodblokowanej.
Mimo wszystko nie przejąłem się tym szczególnie. Rozkręciłem wszystko wyczyściłem, nowe zaworki, regulacja poziomu paliwa, synchronicacja, śruba na 2,5 obrotu no i dysze 120 do odblokowania całkowitego. Jak wcześniej wspominałem sprężyny dałem 10,5cm i przetoczyłem dekielki. Pięknie !! Wszystko 3 razy sprawdzane i na obu gaźnikach tak samo. Po odpaleniu jeden gar ma za ubogo a drugi za bogato. Jest na odwrót niż było przed zmianami, ale z kolei teraz wygląda to tak jak by do tego uboższego trzeba było jednak wsadzić tą 122,5 żeby ta różnica między jednym na drugim była zachowana.
Jest to jednak dla mnie nielogiczne. Większa dysza była w gaźniku z którego brane jest podciśnienie do kranika. Może o to chodzi ?

Pytania:
-dlaczego są różne dysze w gaźnikach ?
-czy można stosować różne ustawienia iglicy przepustnicy dla obu gaźników ?
-czy po odłączeniu świecy z jednego albo drugiego cylindra prędkość obrotowa silnika powinna być taka sama ? Pytam bo nie jest. Jeden chodzi szybciej od drugiego. Synchro ideał. Kręcenie śrubą mieszanki przy tym eksperymencie też nie przynosiło żadnych efektów/zmian.
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Pon 14 Mar, 2016   

Czy przesłona membrany którą podciągnę do góry powinna się opuszczać szybko czy delikatnie i powoli. Widziałam gdzieś filmik na którym jedna przesłona opuszczała się bardzo szybko a druga powoli ale nie wiem które było prawidłowe :zawstydzony:
_________________
My Suzi
.

.
 
 
Kopruch 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Pon 14 Mar, 2016   

Szybko czy powoli to dla każdego będzie znaczyło coś innego. Ważne żeby w obu gaźnikach było tak samo. Jeśli nie jest to juź wiadomo że z którymś jest coś nie tak a cześci lepiej wymieniać parami :) .
 
 
Domiś 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 12
Skąd: Świdnik
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017   

Cześć. Nigdy nie sądziłem, że napiszę na forum z jakimś problemem, bo już wszystko zostało opisane, no ale nie mam wyjścia. :wstyd:

https://drive.google.com/folderview?id=0Bx54D2pt0luKZEZ2SkRkRVNnb1U

Mam pytanie, czy nie za wolno schodzi z obrotów? Ciężko wyregulować wolne obroty, bo albo ma 1100-1300 i po dodaniu gazu blokuje się na 3k, albo ma 1000 obrotów i schodzi tak jak na filmiku. Mieszankę regulowałem na tysiąc różnych sposobów, objawy te same. Udało mi się wyregulować, że w miarę przyjemnie wchodzi na obroty, ale nie da się wyregulować wolnych obrotów (tzn da się ale na 1000). Pierwsza myśl - lewe powietrze. To szukamy. Psikałem wszędzie, na gaźniki, króćce i nic, bez zmian. Synchronizacja robiona sposobem z rurkami i olejem i dalej to samo.

Nie mam pomysłu co to może być. Membrany wyglądają jak na zdjęciu, ale nie mają dziur, to w czymś przeszkadza? Jak mogę sprawdzić szczelność tloczków ssania? Uszczelki tłoczków na oko wyglądały ok, nie popękane, nie twarde.
Oringi te od synchronizacji są na miejscu.

Zostały mi do sprawdzenia zawory, ale czy one mogą dawać takie objawy?
Gdzie mogę jeszcze szukać problemu?

:zalamany:
  
 
 
Blakus 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 27 Mar 2017
Pochwał: 1
Posty: 47
Skąd: Żarczyce
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

Przed synchro powinno się sprawdzać luzy zaworowe ;)
Dla pewności zerknij, mniejszy wydatek niż wymiany oringów i uszczelek wszelakich :)
_________________
Blakuś

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Timur 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2016
Pochwał: 1
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

Mi się w oczy rzuciła drgająca wskazówka obrotomierza. U mnie skakała podobnie, jak u Ciebie. Pomogła wymiana oringów na króćcach ssących, jak wcześniej na nie psikałem to też nic nie wykazywało.
Po wymianie tych oringów wskazówka przestała drgać niemal całkowicie.
Jak już i tak grzebiesz to odkręć te króćce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.