Serwis gaznikow krok po kroku.
Odpowiedz do tematu

: HELP ! :( co może dolegać?
Witam, może ktoś coś wymyśli co może dolegać mojej Suzuczce :(
Mianowicie problem polega na tym, że moto wiesza się po przegazowaniu na 3 tys obrotów, jeśli skręcę śrubę do regulacji obrotów na niższe to gaśnie... śrubki do regulacji sładu mieszanki muszą byś mocno wykręcone żeby nie gasł, wtedy przed przegazowaniem jest ładnie 1100 obr, po przegazowaniu znowu nie schodzi poniżej 3 tys...
Powiem tak, moto był u znajomego, zakupione i wymienione zestawy naprawcze do gaźników,membrany w dobrym stanie, więc nie wiem co jeszcze by mogło być nie tak. Oczywiście gaźniki wyczyszczone,zsynchronizowane, filtr powietrza nowy, świece nowe.
Już powoli się poddaje co mu może dolegać. Ma ktoś jakiś pomysł? :/

B - teoria: 11.05.15, praktyka: 15.05.15
A2 - teoria: 20.05.12, praktyka: 27.05.15
: Re: HELP ! :( co może dolegać?
pzawias1 napisał/a:
więc nie wiem co jeszcze by mogło być nie tak. Oczywiście gaźniki wyczyszczone, zsynchronizowane, filtr powietrza nowy, świece nowe.
Już powoli się poddaje co mu może dolegać. Ma ktoś jakiś pomysł? :/


Czy gaźniki zostały sprawdzone, i ewentualnie wyregulowane po ich oczyszczeniu?

: Re: HELP ! :( co może dolegać?
KATANA napisał/a:


Czy gaźniki zostały sprawdzone, i ewentualnie wyregulowane po ich oczyszczeniu?


tak, zostały sprawdzone, co do regulacji to nie bardzo się da ponieważ występują te objawy.
Według mnie to wygląda jakby gdzieś łapał lewe powietrze, aczkolwiek sam nie wiem już w którym miejscu to by się mogło dziać

B - teoria: 11.05.15, praktyka: 15.05.15
A2 - teoria: 20.05.12, praktyka: 27.05.15
:
Miałem dokładnie ten sam problem po oddaniu motocykla do mechanika. Okazało się, że nie dokręcił on dokładnie króćców przez co motocykl łapał lewe powietrze. Teraz po dokręceniu jest już lepiej, jednak właśnie tak od 3 tyś motocykl bardzo wolno schodzi z obrotów, zamierzam wymienić oringi pod górną pokrywką gaźnika, ewentualnie te przy śrubce od regulacji składu oraz te na styku króciec- głowica.

Tak nawiasem mówiąc wie ktoś jaki rozmiar mają te oringi między króćcem a głowicą? Wiem tylko, że te od śrubki i pod pokrywkami mają 4x 1,5 mm. Nie za bardzo mam jak sprawdzić, bo moto ponad 100km ode mnie ;/ .

:
seba174 napisał/a:

Tak nawiasem mówiąc wie ktoś jaki rozmiar mają te oringi między króćcem a głowicą?


Właśnie te o-ringi wymieniałem, tylko sobie nie zapisałem jakiego były rozmiaru :( ale przynajmniej u mnie po ich wymianie nic się nie zmieniło :/

B - teoria: 11.05.15, praktyka: 15.05.15
A2 - teoria: 20.05.12, praktyka: 27.05.15
:
kurde, może gaźniki źle wyregulowane są ? sprawdź to dobrze. Miałem dokladnie ten sam objaw i dokladna regulacja pomogła :]

:
Czemu może wywalać paliwo ze wskazanych na czerwono X miejsc ?

GS 500 SF
:
Zalewa gaźnik. Ustaw prawidłowo pływak i wymień wszystkie oringi. Sprawdź czy na stożku zaworku iglicowego nie ma odciśniętego pierścienia i czy dobrze przylega do gniazda.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
zapomniałem dodać że przed tymi objawami zamontowałem nowe zestawy naprawcze i czyszczenie preparatem do gaźników, membrany ok ale iglice maja "wyrobienia" około 1/2 centymetra pod ustawianiem głębokości iglicy.

GS 500 SF
:
Witam wszystkich.

Mam problem z (jak mi się wydaje) gaźnikami. GS'a kupiłem w sierpniu od znajomego. Wszystko śmigało niby ok. Pewnego razu na A4 zachciało mi się rozpędzić moto maksymalnie ale 160km/h nie przekroczył. Zacząłem więc drążyć. Trafiłem na temat o odblokowaniu. Przeczytałem cały i nie tylko ten. Moto w DR ma parametry zablokowanego ale w rzeczywistości ktoś już coś robił i częściowo go odblokował. Pozostało mi tylko przetoczyć dekle, dać dłuższe sprężyny, zmienić dysze i ustawienie klipsa iglicy. Króćce dolotowe były już zamontowane bez blokad i w przepustnicach fabrycznie nie było otworów. Przed robotą gaźników zauważyłem po świecy że jeden gar ma bardziej bogato niż drugi. Po rozkręceniu gaźników w jednym była dysza 122,5 a w drugim 125. Jednak gar na 125 był uboższy niż ten na 122,5. Szukałem na forum odpowiedzi na pytanie dlaczego w ogóle są dwa rozmiary dysz w gaźniku. Kilka osób w innych tematach przy okazji też o to pytało jednak odpowiedź nie padła. Sprawdziłem w serwisówce i faktycznie były takie konfiguracje na inne kraje. Domyślam się w ogóle że ktoś zmienił całe gaźniki z wersji półodblokowanej.
Mimo wszystko nie przejąłem się tym szczególnie. Rozkręciłem wszystko wyczyściłem, nowe zaworki, regulacja poziomu paliwa, synchronicacja, śruba na 2,5 obrotu no i dysze 120 do odblokowania całkowitego. Jak wcześniej wspominałem sprężyny dałem 10,5cm i przetoczyłem dekielki. Pięknie !! Wszystko 3 razy sprawdzane i na obu gaźnikach tak samo. Po odpaleniu jeden gar ma za ubogo a drugi za bogato. Jest na odwrót niż było przed zmianami, ale z kolei teraz wygląda to tak jak by do tego uboższego trzeba było jednak wsadzić tą 122,5 żeby ta różnica między jednym na drugim była zachowana.
Jest to jednak dla mnie nielogiczne. Większa dysza była w gaźniku z którego brane jest podciśnienie do kranika. Może o to chodzi ?

Pytania:
-dlaczego są różne dysze w gaźnikach ?
-czy można stosować różne ustawienia iglicy przepustnicy dla obu gaźników ?
-czy po odłączeniu świecy z jednego albo drugiego cylindra prędkość obrotowa silnika powinna być taka sama ? Pytam bo nie jest. Jeden chodzi szybciej od drugiego. Synchro ideał. Kręcenie śrubą mieszanki przy tym eksperymencie też nie przynosiło żadnych efektów/zmian.

:
Czy przesłona membrany którą podciągnę do góry powinna się opuszczać szybko czy delikatnie i powoli. Widziałam gdzieś filmik na którym jedna przesłona opuszczała się bardzo szybko a druga powoli ale nie wiem które było prawidłowe :zawstydzony:

:
Szybko czy powoli to dla każdego będzie znaczyło coś innego. Ważne żeby w obu gaźnikach było tak samo. Jeśli nie jest to juź wiadomo że z którymś jest coś nie tak a cześci lepiej wymieniać parami :) .

:
Cześć. Nigdy nie sądziłem, że napiszę na forum z jakimś problemem, bo już wszystko zostało opisane, no ale nie mam wyjścia. :wstyd:

https://drive.google.com/folderview?id=0Bx54D2pt0luKZEZ2SkRkRVNnb1U

Mam pytanie, czy nie za wolno schodzi z obrotów? Ciężko wyregulować wolne obroty, bo albo ma 1100-1300 i po dodaniu gazu blokuje się na 3k, albo ma 1000 obrotów i schodzi tak jak na filmiku. Mieszankę regulowałem na tysiąc różnych sposobów, objawy te same. Udało mi się wyregulować, że w miarę przyjemnie wchodzi na obroty, ale nie da się wyregulować wolnych obrotów (tzn da się ale na 1000). Pierwsza myśl - lewe powietrze. To szukamy. Psikałem wszędzie, na gaźniki, króćce i nic, bez zmian. Synchronizacja robiona sposobem z rurkami i olejem i dalej to samo.

Nie mam pomysłu co to może być. Membrany wyglądają jak na zdjęciu, ale nie mają dziur, to w czymś przeszkadza? Jak mogę sprawdzić szczelność tloczków ssania? Uszczelki tłoczków na oko wyglądały ok, nie popękane, nie twarde.
Oringi te od synchronizacji są na miejscu.

Zostały mi do sprawdzenia zawory, ale czy one mogą dawać takie objawy?
Gdzie mogę jeszcze szukać problemu?

:zalamany:

:
Przed synchro powinno się sprawdzać luzy zaworowe ;)
Dla pewności zerknij, mniejszy wydatek niż wymiany oringów i uszczelek wszelakich :)

Blakuś
:
Mi się w oczy rzuciła drgająca wskazówka obrotomierza. U mnie skakała podobnie, jak u Ciebie. Pomogła wymiana oringów na króćcach ssących, jak wcześniej na nie psikałem to też nic nie wykazywało.
Po wymianie tych oringów wskazówka przestała drgać niemal całkowicie.
Jak już i tak grzebiesz to odkręć te króćce.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.