WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana napedu
Autor Wiadomość
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Sro 20 Lut, 2013   

tmi napisał/a:
Jeśli rodzina GSX-R stanowi budżetową ofertę Suzuki na czele z Hayabusą to nie mam więcej pytań, a to właśnie do nich montowane są fabrycznie łańcuchy firmy RK. Acha :D Ale to tylko taki mały przykład.....

OK
W takim razie odpowiedź brzmi:

Na przykład, że menedżerowie z Suzuki podpisali korzystny kontrakt na dostawy łańcuchów i zębatek RK czy EK do montażu do nowych motocykli Suzuki.

:)
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sro 20 Lut, 2013   

Kawasaki też ma specjalną budżetową serię skuterów nazywają to ZX-*R :D i tam podobno są jakieś łańcuchy EK.

Złoty DID + Motul <peace>

Dobra koniec :rotfl:
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Sro 20 Lut, 2013   

Ale ja nie dyskutuje o jakości tylko odnoszę się do stwierdzenia, że skoro Suzuki zakłada danej firmy napęd do nowych motocykli to o czymś świadczy. Bo może świadczyć o wielu rzeczach i nie jest to jednoznaczne ;) Nie wiem czy są dobre, złe, gorsze od czy lepsze od ;) A pisaliśmy o GS500 który jest budżetowym motocyklem skoro już tak się uczepiłeś tego słówka :P
 
 
Karkoz
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Witam, jutro chcę zamawiać napęd, lecz jedynym moim zmartwieniem to jest już jaka powinna być liczba ogniw do mojego GS'a Five Stars 1996r. Każdy piszę co innego, w sklepach też różnie raz tyle raz tyle. i już nie wiem.. To różnica długości o te 2 ogniwa. Ile powinno być 110/112? Czy będzie po prostu dłuższy a nie wpływa to na żywotność łańcucha?
Dzięki za szybką pomoc!

ps. przykład z aukcji VX2
rocznik 89-99 - ilość ogniw 112 ilość zębatek p/t 16/39
rocznik 00-06 - ilość ogniw 110 ilość zębatek p/t 16/39
a na moto stary łańcuch ma 110 ogniw.
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Karkoz napisał/a:
Witam, jutro chcę zamawiać napęd, lecz jedynym moim zmartwieniem to jest już jaka powinna być liczba ogniw do mojego GS'a Five Stars 1996r. Każdy piszę co innego, w sklepach też różnie raz tyle raz tyle. i już nie wiem.. To różnica długości o te 2 ogniwa. Ile powinno być 110/112? Czy będzie po prostu dłuższy a nie wpływa to na żywotność łańcucha?
Dzięki za szybką pomoc!

ps. przykład z aukcji VX2
rocznik 89-99 - ilość ogniw 112 ilość zębatek p/t 16/39
rocznik 00-06 - ilość ogniw 110 ilość zębatek p/t 16/39
a na moto stary łańcuch ma 110 ogniw.


lencol napisał/a:

Łańcuchy można kupić o różnej długości, ale zawsze z parzystą liczbą ogniw 108, 110, 112, ważne by był o rozmiarze 520.

studi napisał/a:

Większość konfiguratorów podaje dla roczników do '93 łańcuch 112 ogniw, a od '94 110 ogniw, zmieniła się również zębatka zdawcza, ale tylko w odniesieniu do jej geometrii bocznej, nie zmieniła się ani jej średnica ani ilość czy raster zębów.

Dodatkowo oficjalny manula suzuki podaje od pierwszych roczników łańcuch 110 ogniw, więc sam nie mam pojęcia skąd się wzięła ta informacja w konfiguratorach, że ma być 112 ogniw.

Tak czy inaczej to tylko zmienia naciąg łańcucha (będzie mniejszy zakres) nic poza tym.

Kat napisał/a:
Nowy łańcuch 112 po założeniu jest od razu w połowie naciągu. 110 pewnie będzie bliżej początku i będzie miał okazje bardziej się rozciągnąć. Trzeba też pamiętać o tym że im bardziej naciągnięty łańcuch tym słabszy. Czyli w sumie nie ma różnicy jaki kupisz, ważne żeby kontrolować jego stan co jakiś czas i nie zapominać o czyszczeniu i smarowaniu.
 
 
affectpct
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

a ja mam pytanie z innej beczki chce samodzielnie wymienić napęd nie ma w tym chyba jakiejś większej filozofii? Teraz kminie jak odkręcić tylnią zębatka bo mam ją wyciągniętą i nie mam jak zablokować jej ;/
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

Kładziesz koło na ziemi, naciskasz nogą, żeby się nie ruszało i odkręcasz śruby zębatki, nic prostszego :)
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

można też zacisnąć w imadle, a najlepiej podobnie jak zmiana koła w samochodzie, najpierw jak koło jest na moto poluzować wszystkie śruby, a potem po zdjęciu je już na spokojnie odkręcić
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

Sprawdź przy okazji czy nie ma większych luzów na łożysku zabieraka zębatki. Śruby zębatki możesz odkręcić zaciskając solidnie zębatkę w imadle. A żeby uniknąć ewentualnego efektu obrócenia zębatki podczas odkręcania śrub, to ustawiaj klucz w taki sposób, aby nie działać siłą skierowaną do zewnętrznej obwodu zębatki, tylko siłą skierowaną przez środek zębatki.
 
 
affectpct
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

no tylko nie miałem przy sobie koła ;P ale poszedłem po kółko i 2 śruby odkręciłem jedną lekko zjechałem ;/ i połamał mi się klucz. Bez grzechotki chyba się nie obejdzie
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

affectpct napisał/a:
i połamał mi się klucz

i tu dochodzimy do miejsca gdzie w grę wchodzi jakość używanych narzędzi, jak by były porządne to ani by się nie połamały ani nie zjechały ci śrub.

affectpct napisał/a:
Bez grzechotki chyba się nie obejdzie

To nie jest dobry pomysł, uszkodzisz mechanizm zapadkowy jak się zaprzesz, lepszy będzie oczkowy, a jak już nasadowy to zwykłe ramie a nie grzechotka, najlepiej im dłuższe ramie tym łatwiej, no chyba, że masz klucz udarowy
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1747
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

studi napisał/a:
najlepiej im dłuższe ramie tym łatwiej, no chyba, że masz klucz udarowy

Nie przesadzałbym bo następny post będzie z cyklu "ukręciłem śrubę, co zrobić?" ;) Albo pneumatyk, albo odpowiednie uderzeniem młotkiem ;p
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
affectpct
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

puki co brak innej 14 więc stoje a fakt zestaw kluczy to mam po chu... fest to już 3 klucz jaki mi się połamał z zestawu
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

Trochę nie na temat, ale ja mam w Krotoszynie na warsztacie klucze jeszcze mojego ojca made in ZSRR i masakra, niczym ich nie zajedziesz :P Także polecam xD
Pozdro!
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

Cytat:
a ja mam pytanie z innej beczki chce samodzielnie wymienić napęd nie ma w tym chyba jakiejś większej filozofii?


filozofii nie ma natomiast z odkręceniem zebatek trzeba sie czasami nagimnastykować

Niestety pneumatyka sie jeszcze nie dorobilem :( wiec u mnie do okrecenia przedniej zebatki potrzebowałem duzego klucza, metrowej rury, deski do zablokowania tylego koła o wahacz i kolegi co siedział na sprzecie . Po zacietej walce w końcu nakretka pusciła.
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.