Wymiana napedu |
Autor |
Wiadomość |
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Sro 20 Lut, 2013
|
|
|
tmi napisał/a: | Jeśli rodzina GSX-R stanowi budżetową ofertę Suzuki na czele z Hayabusą to nie mam więcej pytań, a to właśnie do nich montowane są fabrycznie łańcuchy firmy RK. Acha Ale to tylko taki mały przykład..... |
OK
W takim razie odpowiedź brzmi:
Na przykład, że menedżerowie z Suzuki podpisali korzystny kontrakt na dostawy łańcuchów i zębatek RK czy EK do montażu do nowych motocykli Suzuki.
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 20 Lut, 2013
|
|
|
Kawasaki też ma specjalną budżetową serię skuterów nazywają to ZX-*R i tam podobno są jakieś łańcuchy EK.
Złoty DID + Motul
Dobra koniec |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Sro 20 Lut, 2013
|
|
|
Ale ja nie dyskutuje o jakości tylko odnoszę się do stwierdzenia, że skoro Suzuki zakłada danej firmy napęd do nowych motocykli to o czymś świadczy. Bo może świadczyć o wielu rzeczach i nie jest to jednoznaczne Nie wiem czy są dobre, złe, gorsze od czy lepsze od A pisaliśmy o GS500 który jest budżetowym motocyklem skoro już tak się uczepiłeś tego słówka |
|
|
|
|
Karkoz [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Mar, 2013
|
|
|
Witam, jutro chcę zamawiać napęd, lecz jedynym moim zmartwieniem to jest już jaka powinna być liczba ogniw do mojego GS'a Five Stars 1996r. Każdy piszę co innego, w sklepach też różnie raz tyle raz tyle. i już nie wiem.. To różnica długości o te 2 ogniwa. Ile powinno być 110/112? Czy będzie po prostu dłuższy a nie wpływa to na żywotność łańcucha?
Dzięki za szybką pomoc!
ps. przykład z aukcji VX2
rocznik 89-99 - ilość ogniw 112 ilość zębatek p/t 16/39
rocznik 00-06 - ilość ogniw 110 ilość zębatek p/t 16/39
a na moto stary łańcuch ma 110 ogniw. |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Sro 06 Mar, 2013
|
|
|
Karkoz napisał/a: | Witam, jutro chcę zamawiać napęd, lecz jedynym moim zmartwieniem to jest już jaka powinna być liczba ogniw do mojego GS'a Five Stars 1996r. Każdy piszę co innego, w sklepach też różnie raz tyle raz tyle. i już nie wiem.. To różnica długości o te 2 ogniwa. Ile powinno być 110/112? Czy będzie po prostu dłuższy a nie wpływa to na żywotność łańcucha?
Dzięki za szybką pomoc!
ps. przykład z aukcji VX2
rocznik 89-99 - ilość ogniw 112 ilość zębatek p/t 16/39
rocznik 00-06 - ilość ogniw 110 ilość zębatek p/t 16/39
a na moto stary łańcuch ma 110 ogniw. |
lencol napisał/a: |
Łańcuchy można kupić o różnej długości, ale zawsze z parzystą liczbą ogniw 108, 110, 112, ważne by był o rozmiarze 520.
|
studi napisał/a: |
Większość konfiguratorów podaje dla roczników do '93 łańcuch 112 ogniw, a od '94 110 ogniw, zmieniła się również zębatka zdawcza, ale tylko w odniesieniu do jej geometrii bocznej, nie zmieniła się ani jej średnica ani ilość czy raster zębów.
Dodatkowo oficjalny manula suzuki podaje od pierwszych roczników łańcuch 110 ogniw, więc sam nie mam pojęcia skąd się wzięła ta informacja w konfiguratorach, że ma być 112 ogniw.
Tak czy inaczej to tylko zmienia naciąg łańcucha (będzie mniejszy zakres) nic poza tym. |
Kat napisał/a: | Nowy łańcuch 112 po założeniu jest od razu w połowie naciągu. 110 pewnie będzie bliżej początku i będzie miał okazje bardziej się rozciągnąć. Trzeba też pamiętać o tym że im bardziej naciągnięty łańcuch tym słabszy. Czyli w sumie nie ma różnicy jaki kupisz, ważne żeby kontrolować jego stan co jakiś czas i nie zapominać o czyszczeniu i smarowaniu.
|
|
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
a ja mam pytanie z innej beczki chce samodzielnie wymienić napęd nie ma w tym chyba jakiejś większej filozofii? Teraz kminie jak odkręcić tylnią zębatka bo mam ją wyciągniętą i nie mam jak zablokować jej |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
Kładziesz koło na ziemi, naciskasz nogą, żeby się nie ruszało i odkręcasz śruby zębatki, nic prostszego |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
można też zacisnąć w imadle, a najlepiej podobnie jak zmiana koła w samochodzie, najpierw jak koło jest na moto poluzować wszystkie śruby, a potem po zdjęciu je już na spokojnie odkręcić |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
Sprawdź przy okazji czy nie ma większych luzów na łożysku zabieraka zębatki. Śruby zębatki możesz odkręcić zaciskając solidnie zębatkę w imadle. A żeby uniknąć ewentualnego efektu obrócenia zębatki podczas odkręcania śrub, to ustawiaj klucz w taki sposób, aby nie działać siłą skierowaną do zewnętrznej obwodu zębatki, tylko siłą skierowaną przez środek zębatki. |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
no tylko nie miałem przy sobie koła ale poszedłem po kółko i 2 śruby odkręciłem jedną lekko zjechałem i połamał mi się klucz. Bez grzechotki chyba się nie obejdzie |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
affectpct napisał/a: | i połamał mi się klucz |
i tu dochodzimy do miejsca gdzie w grę wchodzi jakość używanych narzędzi, jak by były porządne to ani by się nie połamały ani nie zjechały ci śrub.
affectpct napisał/a: | Bez grzechotki chyba się nie obejdzie |
To nie jest dobry pomysł, uszkodzisz mechanizm zapadkowy jak się zaprzesz, lepszy będzie oczkowy, a jak już nasadowy to zwykłe ramie a nie grzechotka, najlepiej im dłuższe ramie tym łatwiej, no chyba, że masz klucz udarowy |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1747 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
studi napisał/a: | najlepiej im dłuższe ramie tym łatwiej, no chyba, że masz klucz udarowy |
Nie przesadzałbym bo następny post będzie z cyklu "ukręciłem śrubę, co zrobić?" Albo pneumatyk, albo odpowiednie uderzeniem młotkiem |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
puki co brak innej 14 więc stoje a fakt zestaw kluczy to mam po chu... fest to już 3 klucz jaki mi się połamał z zestawu |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
Trochę nie na temat, ale ja mam w Krotoszynie na warsztacie klucze jeszcze mojego ojca made in ZSRR i masakra, niczym ich nie zajedziesz Także polecam xD
Pozdro! |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
Cytat: | a ja mam pytanie z innej beczki chce samodzielnie wymienić napęd nie ma w tym chyba jakiejś większej filozofii? |
filozofii nie ma natomiast z odkręceniem zebatek trzeba sie czasami nagimnastykować
Niestety pneumatyka sie jeszcze nie dorobilem wiec u mnie do okrecenia przedniej zebatki potrzebowałem duzego klucza, metrowej rury, deski do zablokowania tylego koła o wahacz i kolegi co siedział na sprzecie . Po zacietej walce w końcu nakretka pusciła. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|