W związku z tym, iż na żadnym pokrewnym temacie nie znalazłem podobnego zjawiska ani nie uzyskałem żadnej odpowiedzi postanowiłem założyć nowy temat może ktoś będzie miał jakiś pomysł?????????
Otóż po rozgrzaniu silnika dobiegają z jego wnętrza dziwne odgłosy są one o tyle ciekawe, że są one regularne i powtarzają się mniej więcej co 10-12 sekund tu zamieszczam filmik można sobie posłuchać i obejrzeć:
http://www.youtube.com/watch?v=FgcnKbWdNkQ
dodam że słychać je tylko wtedy gdy silnik jest rozgrzany i pracuje na wolnych obrotach (biegu jałowego) a gdy zwiększę jego obroty te dziwne dźwięki ustają na jakiś czas a później pojawiają się ponownie (na niskich obrotach biegu jałowego).
Z motocyklem nie ma żadnych innych problemów pali na dotyk i cyka jak zegarek.
Jeżeli ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem to proszę o pomoc.
Odpowiedz do tematu
: Dziwne regularne odgłosy z silnika co 10-12 sekund
:
Ostatnio zmieniony przez SeBoL Nie 17 Paź, 2010, w całości zmieniany 1 raz
a jak się zachowuje po wrzuceniu jedynki i trzymaniu na sprzęgle?
Ostatnio zmieniony przez SeBoL Nie 17 Paź, 2010, w całości zmieniany 1 raz
: Dziwne rególarne odgłosy z silnika co 10-12 sekund
No właśnie jeszcze tej opcji ze sprzęgłem i biegiem nie sprawdzałem. A co mogłoby to oznaczać??????????????
SeBoL napisał/a: |
a jak się zachowuje po wrzuceniu jedynki i trzymaniu na sprzęgle? |
No właśnie jeszcze tej opcji ze sprzęgłem i biegiem nie sprawdzałem. A co mogłoby to oznaczać??????????????
:
Prawdopodobnie luzy na panewkach
: Dziwne regóralne odgłosy z silnika co 10-12 sekund
A czy ten luz na panewkach da się wyregulować? czy niezbędne są jakieś wymiany?
Jest to mój pierwszy motor i mam go od niedawna więc przepraszam jeżeli pytanie okaże się głupie
Jest to mój pierwszy motor i mam go od niedawna więc przepraszam jeżeli pytanie okaże się głupie
:
jeśli jesteś blady w temacie naprawy sprzętu, oddaj go do mechanika.
Mogą to być panewki, lancuszek rozrządu, ślizgi...
Mogą to być panewki, lancuszek rozrządu, ślizgi...
: Dziwne regóralne odgłosy z silnika co 10-12 sekund
A czy można takim motocyklem jeździć czy muszę przewieść go na przyczepce?? (gdy znajdę jakiegoś mechanika)?? No i może wiesz jaki może być przypuszczalny koszt wymiany elementów, które wymieniłeś??
SeBoL napisał/a: |
jeśli jesteś blady w temacie naprawy sprzętu, oddaj go do mechanika.
Mogą to być panewki, lancuszek rozrządu, ślizgi... |
A czy można takim motocyklem jeździć czy muszę przewieść go na przyczepce?? (gdy znajdę jakiegoś mechanika)?? No i może wiesz jaki może być przypuszczalny koszt wymiany elementów, które wymieniłeś??
:
Jak panewka to taniej będzie kupić używany silnik z młodszego rocznika niż remontować stary (mam taki, więcej na pw). Warto jednak oddać motocykl do mechanika, żeby zdiagnozował co jest powodem tych dziwnych dźwięków. Może nie jest tak źle...
:
zgadzam się z kolegą "Salvelinus" Wydaje mi się że gdyby to były panewki to stukałoby cały czas podczas pracy silnika na wolnych obrotach i przy zwiększaniu obrotów. Zasięgnołem informacji u pobliskiego mechanika i powiedział że może to być np: za luźny łańcuszek rozrządu i wpada w drgania stukając o osłonę ale powiedział że musi dokładniej posprawdzać.
:
A ja polecam ten temat:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5091
i najpierw sprawdziłbym właśnie to sprzęgiełko, u mnie hałas był bardzo podobny. Naprawa tania w porównaniu z jakąkolwiek inną. Wadą fabryczną sprzęgiełka jest brak kleju na śrubach je mocujących i ich luzowanie się w miarę eksploatacji.
Na panewkę nie masz szans w tym wypadku .
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5091
i najpierw sprawdziłbym właśnie to sprzęgiełko, u mnie hałas był bardzo podobny. Naprawa tania w porównaniu z jakąkolwiek inną. Wadą fabryczną sprzęgiełka jest brak kleju na śrubach je mocujących i ich luzowanie się w miarę eksploatacji.
Na panewkę nie masz szans w tym wypadku .
:
Witam, sorki a odkopywanie starego tematu ale u mnie pojawiły się podobne objawy:
http://www.youtube.com/watch?v=6eXwVsw9oko
dźwięki dość regularne, obroty silnika nie mają wpływu na częstotliwość stuków, ale na wyższych obrotach wydaje mi się że nic nie słychać. Nie ma różnicy czy moto stoi na luzie czy na biegu z załączonym sprzęgłem czy też jedzie powoli na niskich obrotach.
Sęk w tym, że odkąd kupiłem moto nic mu z silnikiem nie robiłem i teraz planuję zrobić dobry serwis silnika, nie wiem od czego zacząć i w jakiej kolejności co robić.
Przebieg to 66666, dzisiaj tyle stuknęło więc pewnie też czas na diagnozę rozrządu.
Proszę o porady, drodzy koledzy
http://www.youtube.com/watch?v=6eXwVsw9oko
dźwięki dość regularne, obroty silnika nie mają wpływu na częstotliwość stuków, ale na wyższych obrotach wydaje mi się że nic nie słychać. Nie ma różnicy czy moto stoi na luzie czy na biegu z załączonym sprzęgłem czy też jedzie powoli na niskich obrotach.
Sęk w tym, że odkąd kupiłem moto nic mu z silnikiem nie robiłem i teraz planuję zrobić dobry serwis silnika, nie wiem od czego zacząć i w jakiej kolejności co robić.
Przebieg to 66666, dzisiaj tyle stuknęło więc pewnie też czas na diagnozę rozrządu.
Proszę o porady, drodzy koledzy
:
Jakie obroty masz na luzie?
:
1200-1300, w filmiku trochę niżej bo po śmiganiu trochę już ochłonął a na dworze zimno na zwykłych, jak jest rozgrzany to 1200 trzyma i czasem też stuka. Generalnie takie stukanie mialem 2 razy w ciagu ostatnich 3 tygodni mniej wiecej. Rzadko sie zdarza
:
Odpowiedz do tematu
Ostatnio z mojego silnika wydobywał się taki sam stukot. Też przyłączam się do pytania co to jest?