przekaznik rozrusznika |
Autor |
Wiadomość |
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
|
|
|
Dla całości dodam, że czasami kiedy nawet wszystko jest sprawne, to w samym przekaźniku pojawia się problem nadpalonych/wypalonych styków zworki. Problem ten powoduje że zworka nie kontaktuje przez co rozrusznik nie kręci. Owszem przekaźniki są w większości przypadków rozbieralne, można wtedy bardzo dokładnie rozebrać cały przekaźnik i oczyścić/a nawet wymienić nadmiernie zużyte elementy. Jednak jak już wyżej zauważono "kontrolki przygasają" tzn. że sam przekaźnik kontaktuje/załącza, ale tak jakby brakowało tego prądu do przekręcenia rozrusznikiem... więc być może coś się dzieje z samym akumulatorem. Akumulator prawidłowo eksploatowany/utrzymany/obsługiwany może działać bezawaryjnie 5-6 lat- a nawet i dłużej. W każdym razie trzeba sprawdzić obwód/układ rozrusznika, aby więcej taka sytuacja się nie pojawiła. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
|
|
|
Wydaje mi się że sama wilgoć nie musi tu mieć wpływu.
Ale jeśli aku jest słabe, może spadek temperatury nocą powodować że z samego rana nie kręci jak należy. |
|
|
|
|
thundercat [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
|
|
|
no dobra to powiedzcie mi jak sprawdzić czy to wina akumulatora czy rozrusznika? |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
|
|
|
naładuj dobrze akumulator i zobacz czy problem nadal występuje.
Podłącz miernik do aku i zobacz jak wygląda napięcie przed i w czasie kręcenia rozrusznikiem. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
|
|
|
W momencie kiedy pojawi się ten objaw, w miejsce starego akumulatora podłącz np. inny sprawny. |
|
|
|
|
thundercat [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
|
|
|
ok spróbuje tak zrobic, ale teraz przed chwila moto odpaliło od strzała ( i zazwyczaj tak odpala ( tylko nad ranem w okolicy 6 rano ma problemy) |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
|
|
|
|
kello
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 11 Paź 2013 Pochwał: 3 Posty: 358 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2014
|
|
|
Mam następujące objawy:
- Piątek na świeżo naładowanym starym aku GS odpalił
- Sobota rano nie
- Sobota po wymianie aku na nowy tak
- Niedziela rano nie.
Napięcie na aku 12V. Sprawdziłem starter, wyłącznik zapłonu i czujnik sprzęgła: są sprawne, zmierzyłem miernikiem. Wymieniłem przekaźnik rozrusznika na drugi używany, też nic. Bezpiecznik przekaźnika OK. Próbowałem też zewrzeć kable czujnika sprzęgła, nic to nie dało.
Zachowanie jest następujące:
Załączenie zapłonu ze stacyjki powoduje "cyk" w przekaźniku. Załączenie przycisku startera powoduje również "cykanie" przekaźnika. "Cykanie" znika, jeśli nie wcisnę sprzęgła albo wyłączę zapłon z czerwonego przycisku.
Napięcie dochodzi na przekaźnik z aku pełne 12V, ale na kablu idącym do rozrusznika cisza: 0V. Przy wciskaniu startera światła nie przygasają, palą się kontrolki oleju i neutralnego, delikatnie prawie niezauważalnie przygasa podświetlenie wskaźników.
Gdzie szukać przyczyny? Gdzieś się zgubiła masa a moze jakieś przebicie +? Jak podepnę na krótko z ominięciem przekaźnika to rozrusznik rusza i motocykl odpala (przynajmniej w sobotę na starym aku, na nowym nie próbowałem). |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2014
|
|
|
kello napisał/a: | Napięcie dochodzi na przekaźnik z aku pełne 12V, ale na kablu idącym do rozrusznika cisza: 0V. Przy wciskaniu startera światła nie przygasają, palą się kontrolki oleju i neutralnego, delikatnie prawie niezauważalnie przygasa podświetlenie wskaźników. |
Jak dla mnie wygląda to na przekaźnik rozrusznika, zwłaszcza, że jak piszesz słychać cykanie gdy naciskasz klawisz startera, czyli cewka tego przekaźnika jest sprawna.
A jak wygląda sprawa tych dwóch dużych złącz na śruby, które są na tym przekaźniku, czy dochodzi tam napięcie z jednej i odchodzi przy wciśniętym starterze z drugiej ? |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
kello
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 11 Paź 2013 Pochwał: 3 Posty: 358 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2014
|
|
|
Właśnie przychodzi na jednej ( tej do aku ), ale przy wciśniętym starterze do drugiej nie odchodzi (tej do rozrusznika). Może coś z tą złączką czerwoną, co idzie do przekaźnika? Bo przekaźnik próbowałem drugą sztukę i też nic. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2014
|
|
|
Skoro piszesz że wszystkie napięcia dochodzą (przekaźnik tyka), a rozrusznik kręci po spięciu na krótko mostków przekaźnika, tzn. że problem jest w wypalonych stykach zworki w przekaźnikach. |
|
|
|
|
kello
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 11 Paź 2013 Pochwał: 3 Posty: 358 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Używany przekaźnik, który kupiłem prawdopodobnie również jest zepsuty. Dziś będzie prawdopodobnie jak uda się go dostać próba z nowym. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Neonówką sprawdź raz jeszcze czy napięcie dochodzi do wtyczki cewki przekaźnika- neonówka ma się zaświecić podczas wciskania startera rozrusznika. Jeżeli sam przekaźnik tyka w momencie wciskania startera, a napięcie dochodzi do jednego przyłącza od strony akumulatora, a z drugiego przyłącza nie wychodzi (starter wciśnięty) tzn. że uszkodzone/wypalone są styki wewnątrz przekaźnika. Możesz jeśli masz możliwość, pożyczyć/kupić za parę groszy sprawny/lub nowy przekaźnik od jakiegokolwiek chińskiego skuterka. Wtedy podłączysz go w miejsce oryginalnego/lub mostkiem i zobaczysz czy silnik zakręci. Po zwarciu styków w przekaźniku silnik kręci/odpala, to po wstawieniu drugiego sprawnego przekaźnika silnik też będzie już normalnie odpalał.
I pamiętaj, to że akumulator wskazuje bez obciążenia wartość 12V nie świadczy o tym, że jest sprawny/w pełni naładowany. Przy akumulatorach liczy się najbardziej ich "zdolność rozruchowa" na co ma wpływ min. pojemność akumulatora. |
|
|
|
|
kello
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 11 Paź 2013 Pochwał: 3 Posty: 358 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Jak połączę przewody na krótko omijając przekaźnik to motocykl odpala. Natomiast jak wcisnę zapłon, sprzęgło i starter, to przekaźnik cyka, a na kablu idącym do rozrusznika napięcie jest 0V, więc przykładowa neonówka również by się nie zapaliła. Z tego wynika, że przekaźnik jest zepsuty. |
|
|
|
|
kello
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 11 Paź 2013 Pochwał: 3 Posty: 358 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2014
|
|
|
Przekaźnik rozrusznika wymieniony został na nowy w środę, w czwartek rano bez problemu zapalił. Dziś jest piątek i znów nie działa . Przy przełączeniu zapłonu w stacyjce jest "pyk" z przekaźnika, ale po włączeniu startera już nic. Na krótko odpala (po zwarciu kabla rozrusznika z + aku).
Co mam robić? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|