WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przyspieszenie
Autor Wiadomość
MacDada 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 169
Skąd: PL
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

Filtra powietrza nie wymeniałem, a iglice to ja nie wiem czym są :zawstydzony:
 
 
djmaly
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lis, 2011   

Witam. Gs500 z roku 2004 swierzo po odblokowaniu. Gaźniki czyszczone przy okazji. Dysze glówne 135 i takie są w instrukcji do tego modelu. Dziurki w przepustnicach zaklejone, iglica na 2 rowku od dołu. Mieszanka wolnych obrotów ustawiona w obu gaźnikach na 4,5 obrotu, kolor elektrod świec jasny brąz. Synchronizacja zrobiona, ale jest problem bo ciężko ustawić aby sie ustabilizowały i nie ruszały słupki w U-rurce (co może być tego przyczyną?). Objawy sa takie że jak dam manetke do oporu od razu to po wyżej zakresu 5,5k do powiedzmy 6,5k czuć przerywanie a po wyżej 9k tak samo tylko cos podobnie jakby było odcięcie i moto nie idzie już. Jak po woli będę odkręcał to nie ma w średnich obrotach przerywania ale za to dalej jest za 9k przerywanie i moto już nie idzie. Na co zwrócic teraz uwage aby wyeliminowac ten problem? Dodam że w czerwcu poprzedni właściciel robił regulacje zaworów w serwisie ja mam moto od wrzesnia przed odblokowaniem chodził dobrze bez przerywania. Na spodzie przepustnic są trzy otwory, środkowa przez która przechodzi iglica i dwie boczne podciśnieniowe. Gdzieś na jakimś forum czytałem że powinna byc jedna ta dziurka podciśnieniowa, czy to prawda? W bocznych ściankach mam oby dwaie dziury zaklejone w każdej z przepustnic. Wszystko zrobione wedlug instrukcji o odblokowywaniu. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
 
 
Ciaman 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 65
Skąd: /DLW/-/ZS/-/DW/
Wysłany: Sob 12 Lis, 2011   

Na pewno w odblokowanym idzie dysza 135? Nie mam serwisówki z modelu po lifcie, ale przed liftem odblokowane nie miały takich dużych dysz, zazwyczaj okolice 115-120, a zablokowane np w '92 miałem właśnie 135. Może właśnie duża dysza i go zalewa...
_________________

 
 
 
djmaly
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lis, 2011   

Też o tym myślałem, ale w serwisówce odnośnie gaźnika 01DP jest podana dysza 135. Po drugie dysza główna nie jest taka jak w starszych wersjach którą mozna bez problemu dostać np w larssonie. Jest całkiem inna, długa, niestety nie zrobiłem zdjęcia aby pokazać jak ona wygląda oraz duł gaźnika jest troche inaczej zrobiony niz w starszych wersjach. Załaczam serwisówke. Pozdrawiam.

http://forum.gs500.pl/ftp...l_Suplement.pdf

[ Dodano: Sob 12 Lis, 2011 ]
Gaźniki są jak na załączonym zdjęciu, a dysze głowne to numerek 15.

08.gif
Plik ściągnięto 269 raz(y) 166,53 KB

 
 
djmaly
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

Witam. Ostatnio zająłem się dokładnym czyszczeniem gaźników w GS500. Wszystko rozebrałem wymyłem i przedmuchałem. Mam pytanie odnośnie kilku elementów gaźnika z ilustracji z postu wyżej. Co to za element nr 16? Mam 15 i 14, 13 też nie wiem co to jest. Załączam zdjęcie komór pływakowych jak to wygląda. Jeszcze jedno pytanie, tym razem góry gaźników. Na ilustracji jest dekiel potem sprężyna i iglica. U mnie jest dekiel w deklu zamocowana taka plastikowa część i dopiero sprężyna i iglica. Czy to tak ma być czy to jakiś element odpowiedzialny za blokowanie maszyny? Także dołączam zdjęcie. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. P.S. Rok motoru 2004.

DSC00236.JPG
Plik ściągnięto 135 raz(y) 217,76 KB

DSC00235.JPG
Plik ściągnięto 116 raz(y) 212,3 KB

 
 
drgtt 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 37
Skąd: Dobrocin
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Ja również mam problem podczas przyśpieszania przy ponad 5 tys obrotów odkręcę manetkę gazu na maxa to moto przy prawie 7 tys się dusi i nagle ciągnie znowu czasami dzieje mi się to też przy wyszych obrotach.czy to może byc winna rozrządu dodam że moto stało nie używane przez 3 lata.jakieś sugestie?
 
 
 
Vankel 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2013
Pochwał: 1
Posty: 166
Skąd: Nowy Targ/Kraków
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Nie piszesz nic o serwisie gaźników. Więc trzeba by porządnie sie do tego przyłożyć i maszyna będzie płynnie przyspieszać. Do tego bezwzględnie trzeba sprawdzić luzy na zaworach.
_________________
87 Simson S51 & 06 SV650S
Motocykl? tylko na "S" :P
 
 
drgtt 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 37
Skąd: Dobrocin
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

w zasadzie to gażniki były czyszczone i synchro też było robione,ale nic to nie dało problem nie znikł zajmę się jeszcze tymi zaworami i znalazłem filmik instruktażowy na temat czyszczenia gażników więc wyczyszczę je porządnie dzięki za podpowiedź.:)zauważyłem,że na 4 biegu przy 7 tys moto słabnie na 3 po redukcji ciągnie lepiej ale znowu muszę stopniowo odkręcać gaz i tak jak pisałem przy 9 tys znowu słabnie.
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

Gaźniki do szczegółowej poprawki/kontroli poszczególnych części składowych oraz kontroli-regulacji ustawień wyjściowych, sprawdzić swobodny przepływ paliwa. Skontrolować także wszystkie inne elementy, współpracujące z układem zasilania.
Przy okazji skontrolować, i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworowe.
 
 
drgtt 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 37
Skąd: Dobrocin
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Proszę o pomoc,jestem zielony w sprawach mechaniki podobny problem mam jak capri w pierwszym poście,w zasadzie identyczny.Sprawa wygląda tak,że moje moto to wersja Gm51A gażniki skopał mi mechanior,więc sam je zrobiłem.Ustawienia są takie:
-obie dysze na 4 rowek licząc od góry
-śruby od mieszanki wykręcone na 2,5 obrotu
-świece nowe (koloru jasny brąz)
-filtr powietrza nowy
-nowe zaworki iglicowe
-nowe oringi
-poziom w komorach pływakowych jak w serwisówce sprawdzany wężykiem(choć zauważyłem że jedną komore pływakową mam większą jakby podobną ale troszke niższą i w jednej z tych komór mam minimalnie więcej paliwa)
-synchro robione na wakuometrach(moto chodzi na wolnych równo)
-wszystko czyszczone sprężonym powietrzem
Także gażniki myślę,że są w porządku.Druga sprawa sprawdziłem luzy zaworowe i wychodzi tak:
-prawy ssący 0,4
-prawy wydechowy 0,8
-lewy ssący 0,4
-lewy wydechowy 0,5
Rozrząd myślałem ,że może u mnie przeskoczył o jeden ząbek lub był źle założony ale znalazłem w którymś poście Breżniewa(nie wiem czy dokładnie tak mam sprawdzić rozrząd):

" Sama wymiana łańcucha wymaga zdjecia obu wałków rozrzadu , rozłaczenia łańcucha i podpiecie pod niego nowy a potem przeciagniecie w to miejsce nowego łancucha. Potem pozostaje zakuc. Ja bez problemu zakułem przy użyciu punktaka, oraz dwuch młotkow.
po zakuciu ustawiasz wał korbowy na znak T na impulsatorze i wkładasz wałki rozrzadu. Na wałkach sa znaki jak powinne sie zgrywac. Wałek wydechowy - strzałka 1 na płaszczyznę oparcia pokrywy. Potem strzałka 2 wkazuje poczatkowy pin łańcucha . liczysz 18 pinów - strzałka 3 na ssącym ma wskazywać 18 pin. "
Tak zrobiłem i u mnie się to zgadza,oczywiście bez zmiany łańcuszka i już naprawdę nie wiem gdzie leży problem?
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

drgtt napisał/a:
Rozrząd myślałem ,że może u mnie przeskoczył o jeden ząbek lub był źle założony ale znalazłem w którymś poście Breżniewa(nie wiem czy dokładnie tak mam sprawdzić rozrząd):

Na forum są dostępne serwisówki, w nich jest opisane jak prawidłowo ustawić/sprawdzić rozrząd. Poczytaj.

Miałem coś podobnego w FZS 600, przy przejściu ze średnich obrotów w wysokie dławił się na chwilę przy energicznym odkręceniu manetki.
Pomogła wymiana świec i filtra powietrza, nie wiem które z tych dwóch rzeczy zawiniły i wiem, że wymieniałeś filtr powietrza ale jakiej on jest firmy? jeśli to nie oryginał lub jakiś firmowy to może tutaj jest problem.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
drgtt 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 37
Skąd: Dobrocin
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015   

Dziś wyciągłem filtr http://allegro.pl/filtr-p...5091483356.html żeby sprawdzić jak będzie to wyglądało bez filtra i moto nie ma,żadiej dziury przy 6tys,czyli filtr do wymiany?czy może jeszcze oprócz tego pozmieniać jakieś ustawienia?chociaż moto chodzi dobrze
 
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015   

Czyli masz odpowiedź.
Filtr czyści się co 3 tys km, a wymienia co 12 tys km (serwisówka), ale jeśli filtr jest już tak brudny i czyszczenie wiele nie pomoże (nie ma nawet sensu) to filtr powietrza należy wymienić i tyle. Trudno żeby moto dobrze jeździło jeśli nie ma możliwości swobodnie oddychać.
Jak masz możliwość to sprawdź filtr powietrza w sklepie lokalnym gdzieś u siebie. Ja kupiłem u siebie w Gdyni taki filtr powietrza za 44 zł (w motorstore) - podjechałem i miałem od ręki.

http://www.motorstore.pl/...KI-3130003.html

Cytat:

Air cleaner element Clean every 3 000 km (2 000 miles) and
replace every 12 000 km (7 500 miles)
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
drgtt 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 37
Skąd: Dobrocin
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015   

Ja o tym wiem,chodzi o to ,że ja ten filtr mam nowy taki jak w linku w poprzednim poście ale na nim nie da sie jeździć bo mi moto dławi.Kwestia taka czy ma za małą przepustowość czy poprostu jest kiepskiej jakości.
 
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015   

Mysle,ze bardziej zainteresowac się ustawieniami gaznikow. Po wymianie filtru może być koniecznosc regulacji. Jak ustawialem gazniki u kumpla w 250 to przy podobym objawie musialem ustawic nieco bogatsza mieszanke. Do pewnego zakresu obrotow szlo dobrze,a później luka i znowu dalej dobrze. Zmiana ustawien na nieco bogatsza w paliwo mieszanke i bylo ok.

Ktoś mądrzejszy ode mnie tutaj w tych sprawach moze cos doradzi.
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.