Przyspieszenie |
Autor |
Wiadomość |
MacDada
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 169 Skąd: PL
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009
|
|
|
Filtra powietrza nie wymeniałem, a iglice to ja nie wiem czym są |
|
|
|
|
djmaly [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2011
|
|
|
Witam. Gs500 z roku 2004 swierzo po odblokowaniu. Gaźniki czyszczone przy okazji. Dysze glówne 135 i takie są w instrukcji do tego modelu. Dziurki w przepustnicach zaklejone, iglica na 2 rowku od dołu. Mieszanka wolnych obrotów ustawiona w obu gaźnikach na 4,5 obrotu, kolor elektrod świec jasny brąz. Synchronizacja zrobiona, ale jest problem bo ciężko ustawić aby sie ustabilizowały i nie ruszały słupki w U-rurce (co może być tego przyczyną?). Objawy sa takie że jak dam manetke do oporu od razu to po wyżej zakresu 5,5k do powiedzmy 6,5k czuć przerywanie a po wyżej 9k tak samo tylko cos podobnie jakby było odcięcie i moto nie idzie już. Jak po woli będę odkręcał to nie ma w średnich obrotach przerywania ale za to dalej jest za 9k przerywanie i moto już nie idzie. Na co zwrócic teraz uwage aby wyeliminowac ten problem? Dodam że w czerwcu poprzedni właściciel robił regulacje zaworów w serwisie ja mam moto od wrzesnia przed odblokowaniem chodził dobrze bez przerywania. Na spodzie przepustnic są trzy otwory, środkowa przez która przechodzi iglica i dwie boczne podciśnieniowe. Gdzieś na jakimś forum czytałem że powinna byc jedna ta dziurka podciśnieniowa, czy to prawda? W bocznych ściankach mam oby dwaie dziury zaklejone w każdej z przepustnic. Wszystko zrobione wedlug instrukcji o odblokowywaniu. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. |
|
|
|
|
Ciaman
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 65 Skąd: /DLW/-/ZS/-/DW/
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2011
|
|
|
Na pewno w odblokowanym idzie dysza 135? Nie mam serwisówki z modelu po lifcie, ale przed liftem odblokowane nie miały takich dużych dysz, zazwyczaj okolice 115-120, a zablokowane np w '92 miałem właśnie 135. Może właśnie duża dysza i go zalewa... |
_________________
|
|
|
|
|
djmaly [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2011
|
|
|
Też o tym myślałem, ale w serwisówce odnośnie gaźnika 01DP jest podana dysza 135. Po drugie dysza główna nie jest taka jak w starszych wersjach którą mozna bez problemu dostać np w larssonie. Jest całkiem inna, długa, niestety nie zrobiłem zdjęcia aby pokazać jak ona wygląda oraz duł gaźnika jest troche inaczej zrobiony niz w starszych wersjach. Załaczam serwisówke. Pozdrawiam.
http://forum.gs500.pl/ftp...l_Suplement.pdf
[ Dodano: Sob 12 Lis, 2011 ]
Gaźniki są jak na załączonym zdjęciu, a dysze głowne to numerek 15.
08.gif
|
|
Plik ściągnięto 269 raz(y) 166,53 KB |
|
|
|
|
|
djmaly [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012
|
|
|
Witam. Ostatnio zająłem się dokładnym czyszczeniem gaźników w GS500. Wszystko rozebrałem wymyłem i przedmuchałem. Mam pytanie odnośnie kilku elementów gaźnika z ilustracji z postu wyżej. Co to za element nr 16? Mam 15 i 14, 13 też nie wiem co to jest. Załączam zdjęcie komór pływakowych jak to wygląda. Jeszcze jedno pytanie, tym razem góry gaźników. Na ilustracji jest dekiel potem sprężyna i iglica. U mnie jest dekiel w deklu zamocowana taka plastikowa część i dopiero sprężyna i iglica. Czy to tak ma być czy to jakiś element odpowiedzialny za blokowanie maszyny? Także dołączam zdjęcie. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. P.S. Rok motoru 2004.
DSC00236.JPG
|
|
Plik ściągnięto 135 raz(y) 217,76 KB |
DSC00235.JPG
|
|
Plik ściągnięto 116 raz(y) 212,3 KB |
|
|
|
|
|
drgtt
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 37 Skąd: Dobrocin
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
Ja również mam problem podczas przyśpieszania przy ponad 5 tys obrotów odkręcę manetkę gazu na maxa to moto przy prawie 7 tys się dusi i nagle ciągnie znowu czasami dzieje mi się to też przy wyszych obrotach.czy to może byc winna rozrządu dodam że moto stało nie używane przez 3 lata.jakieś sugestie? |
|
|
|
|
Vankel
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2013 Pochwał: 1 Posty: 166 Skąd: Nowy Targ/Kraków
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
Nie piszesz nic o serwisie gaźników. Więc trzeba by porządnie sie do tego przyłożyć i maszyna będzie płynnie przyspieszać. Do tego bezwzględnie trzeba sprawdzić luzy na zaworach. |
_________________ 87 Simson S51 & 06 SV650S
Motocykl? tylko na "S" |
|
|
|
|
drgtt
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 37 Skąd: Dobrocin
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
w zasadzie to gażniki były czyszczone i synchro też było robione,ale nic to nie dało problem nie znikł zajmę się jeszcze tymi zaworami i znalazłem filmik instruktażowy na temat czyszczenia gażników więc wyczyszczę je porządnie dzięki za podpowiedź.:)zauważyłem,że na 4 biegu przy 7 tys moto słabnie na 3 po redukcji ciągnie lepiej ale znowu muszę stopniowo odkręcać gaz i tak jak pisałem przy 9 tys znowu słabnie. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015
|
|
|
Gaźniki do szczegółowej poprawki/kontroli poszczególnych części składowych oraz kontroli-regulacji ustawień wyjściowych, sprawdzić swobodny przepływ paliwa. Skontrolować także wszystkie inne elementy, współpracujące z układem zasilania.
Przy okazji skontrolować, i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworowe. |
|
|
|
|
drgtt
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 37 Skąd: Dobrocin
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
Proszę o pomoc,jestem zielony w sprawach mechaniki podobny problem mam jak capri w pierwszym poście,w zasadzie identyczny.Sprawa wygląda tak,że moje moto to wersja Gm51A gażniki skopał mi mechanior,więc sam je zrobiłem.Ustawienia są takie:
-obie dysze na 4 rowek licząc od góry
-śruby od mieszanki wykręcone na 2,5 obrotu
-świece nowe (koloru jasny brąz)
-filtr powietrza nowy
-nowe zaworki iglicowe
-nowe oringi
-poziom w komorach pływakowych jak w serwisówce sprawdzany wężykiem(choć zauważyłem że jedną komore pływakową mam większą jakby podobną ale troszke niższą i w jednej z tych komór mam minimalnie więcej paliwa)
-synchro robione na wakuometrach(moto chodzi na wolnych równo)
-wszystko czyszczone sprężonym powietrzem
Także gażniki myślę,że są w porządku.Druga sprawa sprawdziłem luzy zaworowe i wychodzi tak:
-prawy ssący 0,4
-prawy wydechowy 0,8
-lewy ssący 0,4
-lewy wydechowy 0,5
Rozrząd myślałem ,że może u mnie przeskoczył o jeden ząbek lub był źle założony ale znalazłem w którymś poście Breżniewa(nie wiem czy dokładnie tak mam sprawdzić rozrząd):
" Sama wymiana łańcucha wymaga zdjecia obu wałków rozrzadu , rozłaczenia łańcucha i podpiecie pod niego nowy a potem przeciagniecie w to miejsce nowego łancucha. Potem pozostaje zakuc. Ja bez problemu zakułem przy użyciu punktaka, oraz dwuch młotkow.
po zakuciu ustawiasz wał korbowy na znak T na impulsatorze i wkładasz wałki rozrzadu. Na wałkach sa znaki jak powinne sie zgrywac. Wałek wydechowy - strzałka 1 na płaszczyznę oparcia pokrywy. Potem strzałka 2 wkazuje poczatkowy pin łańcucha . liczysz 18 pinów - strzałka 3 na ssącym ma wskazywać 18 pin. "
Tak zrobiłem i u mnie się to zgadza,oczywiście bez zmiany łańcuszka i już naprawdę nie wiem gdzie leży problem? |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
drgtt napisał/a: | Rozrząd myślałem ,że może u mnie przeskoczył o jeden ząbek lub był źle założony ale znalazłem w którymś poście Breżniewa(nie wiem czy dokładnie tak mam sprawdzić rozrząd): |
Na forum są dostępne serwisówki, w nich jest opisane jak prawidłowo ustawić/sprawdzić rozrząd. Poczytaj.
Miałem coś podobnego w FZS 600, przy przejściu ze średnich obrotów w wysokie dławił się na chwilę przy energicznym odkręceniu manetki.
Pomogła wymiana świec i filtra powietrza, nie wiem które z tych dwóch rzeczy zawiniły i wiem, że wymieniałeś filtr powietrza ale jakiej on jest firmy? jeśli to nie oryginał lub jakiś firmowy to może tutaj jest problem. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
drgtt
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 37 Skąd: Dobrocin
|
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015
|
|
|
Dziś wyciągłem filtr http://allegro.pl/filtr-p...5091483356.html żeby sprawdzić jak będzie to wyglądało bez filtra i moto nie ma,żadiej dziury przy 6tys,czyli filtr do wymiany?czy może jeszcze oprócz tego pozmieniać jakieś ustawienia?chociaż moto chodzi dobrze |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015
|
|
|
Czyli masz odpowiedź.
Filtr czyści się co 3 tys km, a wymienia co 12 tys km (serwisówka), ale jeśli filtr jest już tak brudny i czyszczenie wiele nie pomoże (nie ma nawet sensu) to filtr powietrza należy wymienić i tyle. Trudno żeby moto dobrze jeździło jeśli nie ma możliwości swobodnie oddychać.
Jak masz możliwość to sprawdź filtr powietrza w sklepie lokalnym gdzieś u siebie. Ja kupiłem u siebie w Gdyni taki filtr powietrza za 44 zł (w motorstore) - podjechałem i miałem od ręki.
http://www.motorstore.pl/...KI-3130003.html
Cytat: |
Air cleaner element Clean every 3 000 km (2 000 miles) and
replace every 12 000 km (7 500 miles)
|
|
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
|
|
|
|
drgtt
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 37 Skąd: Dobrocin
|
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015
|
|
|
Ja o tym wiem,chodzi o to ,że ja ten filtr mam nowy taki jak w linku w poprzednim poście ale na nim nie da sie jeździć bo mi moto dławi.Kwestia taka czy ma za małą przepustowość czy poprostu jest kiepskiej jakości. |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015
|
|
|
Mysle,ze bardziej zainteresowac się ustawieniami gaznikow. Po wymianie filtru może być koniecznosc regulacji. Jak ustawialem gazniki u kumpla w 250 to przy podobym objawie musialem ustawic nieco bogatsza mieszanke. Do pewnego zakresu obrotow szlo dobrze,a później luka i znowu dalej dobrze. Zmiana ustawien na nieco bogatsza w paliwo mieszanke i bylo ok.
Ktoś mądrzejszy ode mnie tutaj w tych sprawach moze cos doradzi. |
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|